Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Loveday.se – Att skicka fysiska vykort online gjort sexigt! Feedback uppskattas!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98877
    scottcaan
    Deltagare

    Lanserade nyligen Loveday – Skicka riktiga vykort, födelsedagskort och andra hälsningskort för alla tillfällen – det bästa vore om jag kunde få feedback utan att jag förklarar för dig vad det är, och att du förklarar för mig vad det här är för något. Då kan jag se vart vi är bra och vart vi kan förbättra grejer!

    Skulle uppskatta feedback på så många områden som möjligt. T.ex.
    Design
    Produkt
    Koncept
    Kommunikation/copy
    Struktur
    Köp-process
    Marknadsföring

    Tack!

    #152706
    Sandblom
    Deltagare

    Grym tjänst, den åker in i bokmärkeskatalogen!

    En sak som var rätt jobbig dock var att man inte kan klicka på bilderna och få upp dem som stor bild. Att behöva sitta med det zoomverktyget och dra runt över bilden för att kunna läsa texten känns sådär, man får inget riktigt helhetsintryck av vykortet.

    #152712
    scottcaan
    Deltagare

    Tack Sandblom! Schysst att du tog dig tiden att skriva några rader.

    Håller helt med dig på det med bilderna. Känns faktiskt självklart nu när du säger det!
    Större och mer detaljerade bilder ska fixas, och även bättre produktbilder!

    #152726
    Illvillja
    Deltagare

    Efter en väldigt snabb koll reagerar även jag på bilderna av korten. I flera fall är det svårt att faktiskt få se vilket budskap man skickar och det kan ju vara bra att veta (speciellt i kategorin “snuskigt” ;) )

    Jag gillar idéen och tror helt klart att den kan fundera. Hade jag bott i Sverige hade jag skickat ett kort till min fru bara för att testa det närmare! Då hade hon blivit överraskad.

    #152743
    Bjorn
    Deltagare

    Riktigt snyggt och väl genomfört!
    1. När jag trycker på förhandsgranska förväntade jag mig att något mer skulle hända, trodde inte den fungerade först.
    2. En funktion som hämtar ut och autofillar adresser genom att ange sin väns namn, stad etc. vore grymt, istället för att hänvisa till ratsit och hitta.se.

    #152752
    peanut
    Deltagare

    Riktigt cool start-up!
    Älskar design och praktiska helhetslösningar så jag ringde faktiskt upp en polare direkt och bad honom surfa in och kolla :)

    Har ofta problem med att komma ihåg vänners födelsedagar. Nu kan jag hålla utkik efter födelsedagar på Facebook och när jag ser att någon trevlig person fyller år skapar jag ett vykort och “bokar” utskick på deras födelsedag.

    Beställde två kort direkt!

    #152753
    peanut
    Deltagare

    Bläddrade igenom lite mer och tog en titt på “Vanliga frågor”.

    Vilka former av betalning accepterar ni?
    Vi accepterar idag enbart kortbetalning med alla de stora betalkorten så som VISA och Mastercard. Vi kommer inom en snar framtid att erbjuda Klarna.

    Borde kanske stå “Vi kommer inom en snar framtid erbjuda fakturabetalning genom Klarna”. Då alla kanske inte vet vad/vilka Klarna är.

    #152757
    scottcaan
    Deltagare

    Tack Mikael! Älskar att höra att du gillar det!

    Grymt! Design är precis vad Loveday handlar om! :)

    Är precis som du med att komma ihåg alla jäkla födelsedagar, och där finns det ju också utrymme för oss att skapa en klockren funktion för sånt. Eller att samarbeta med någon som har en existerande. Jag känner att vi inte riktigt är “där” ännu med produkten, och att vi måste ändra på en del grejer i konceptet för att göra det ännu mer klockrent, så all hjälp här uppskattas enormt.

    Har du förslag på vad vi ska göra mer av för typ av kortdesigns?
    Vart i produkten såg du det största värdet när du gjorde ett köp?

    Bra att du såg det där på FAQ, har du helt rätt i, fixar det direkt.

    Massa tack för beställningen också!!

    #152822
    OskarK
    Deltagare

    Är det bara jag som kommer till två helt olika sidor beroende på om jag skriver loveday.se eller ww.loveday.se (med 3 w) Har provat i både chrome och explorer och får samma resultat.

    Har aldrig råkat ut för det innan, någon som vet varför det blir så?

    #152825
    scottcaan
    Deltagare

    MYCKET märkligt! En polare gick in förut och sa att en bilsida kom upp, och jag trodde han skämtade (för jag får inte upp något annat än vår egen sida)! Vad får du upp för sida?

    Det här måste jag genast undersöka!

    Vill också gärna veta om någon här har koll på varför!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.