Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik NAS Butiken har öppnat portarna

Etiketter: ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99578
    ITAG
    Deltagare

    Hej!

    Jag har öppnat e-handel och säljer NAS. Just nu är det avsiktligt hyfsat nischat mot Synologys sortiment. Jag riktar mig inledningsvis både till privatpersoner och företag men kan tänka mig att svänga helt eller delvis åt endera hållet om det skulle uppstå ett bra argument för det.

    Förstasidan är utformad som en snabbguide till skrivbordsmodellerna. Ni som hänger här i egenskap av företagare och har en NAS eller har behov av en NAS, är det dessa som är intressanta eller köper ni de rackmonterade modellerna?

    Du som inte vet vad en NAS egentligen är, blir du nåt klokare av att titta runt i butiken?

    Om du klickar vidare och tittar på en eller flera produkter, vad letar du efter och vad tittade du på? Var informationen tillräcklig? Lagom teknisk?

    Är du just nu på jakt efter en NAS, kan tänka dig en från Synology men ändå skulle avstå från att handla av mig, varför?

    Om du är totalt ointresserad av produkterna men ändå tittar på min sida bara för att leta fel, vad hittar du för konstigheter? Både självklara saker som mer diskutabelt nyttiga saker.

    Eller… om du tyckte att detta inlägg var för långt och hoppade ner hit för att läsa slutet, ta en titt på sidan och ge mig ditt första intryck!

    NAS från 1 TB till 424 TB

    Vänligen, Anders
    NAS Butiken

    #159243
    Sandblom
    Deltagare

    Snygg sida!

    På produktsidorna, bör inte “Beskrivning” vara förvalt istället för “Rekommenderade tillbehör”? Känns mer naturligt för mig iaf.

    Att man är tvungen att skapa ett konto i eran kassa är väll inget vidare bra så det kanske ni borde överväga att ta bort alt. lägga till möjligheten för ‘gästköp’.

    Jag har ett tag funderat på att köpa en ds213+ och skulle jag bestämma mig för att köpa en skulle jag nog tyvärr inte handla av er pga. priset.

    #159248
    ITAG
    Deltagare

    @Sandblom 60006 wrote:

    Snygg sida!

    På produktsidorna, bör inte “Beskrivning” vara förvalt istället för “Rekommenderade tillbehör”? Känns mer naturligt för mig iaf.

    Tack!
    Jo, det är nog så. Det är ju standardinställningen men jag hade en tanke kring det där och ändrade. Ska titta på att visa båda två samtidigt istället. Bra att du reagerar på det.

    @Sandblom 60006 wrote:

    Att man är tvungen att skapa ett konto i eran kassa är väll inget vidare bra så det kanske ni borde överväga att ta bort alt. lägga till möjligheten för ‘gästköp’.

    Fråga på det; är det för att du inte vill ha dina uppgifter lagrade alltså? Det är annars ungefär samma uppgifter som ska fyllas i ändå.

    @Sandblom 60006 wrote:

    Jag har ett tag funderat på att köpa en ds213+ och skulle jag bestämma mig för att köpa en skulle jag nog tyvärr inte handla av er pga. priset.

    Är tanken att använda den privat eller i företaget?

    Stort tack för dina åsikter!

    #159250
    GregerA
    Deltagare

    Sidan är snygg, översikten är kanon.

    Det skulle nog inte skada om du skrev några rader om Vad är en NAS? och Varför skall man ha en NAS? på första sidan.

    Prismässigt verkar du ligga lite över de flesta. Din sida erbjuder i sig ett mervärde, men det får man ju innan man handlat. Tyvärr kan det bli så att många hämtar information på din sida, bestämmer sig för vad de skall köpa – och sedan köper den där det är billigare. Du behöver nog inte vara billigast, men 1000:- skillnad på DS-412+ är nog i mesta laget.

    Skulle jag handla av dig? Om jag bara skulle ha en NAS och priset var ok, så skulle jag kanske göra det. Men eftersom jag har hyggliga kunskaper så skulle jag lika gärna kunna köpa den på de ställen jag brukar handla datorprylar från.

    Det kan vara svårt att nischa sig på produkter som finns tillgängliga hos många. Ett säkrare koncept att att nischa sig på sådant som bara ett fåtal erbjuder.

    Jag tror jag hittade ett fel i en benämning. Du har två Seagate Consteallation ES 1TB, den ena dyrare … jag gissar att den skall vara 2TB.

    Lycka till med NAS-andet i alla fall ;)

    #159257
    ITAG
    Deltagare

    @GregerA 60013 wrote:

    Sidan är snygg, översikten är kanon.

    Tack!

    @GregerA 60013 wrote:

    Det skulle nog inte skada om du skrev några rader om Vad är en NAS? och Varför skall man ha en NAS? på första sidan.

    Bra, jag har planer på lite såna artiklar. De kommer!

    @GregerA 60013 wrote:

    Prismässigt verkar du ligga lite över de flesta. Din sida erbjuder i sig ett mervärde, men det får man ju innan man handlat. Tyvärr kan det bli så att många hämtar information på din sida, bestämmer sig för vad de skall köpa – och sedan köper den där det är billigare. Du behöver nog inte vara billigast, men 1000:- skillnad på DS-412+ är nog i mesta laget.

    Om många kommer till min sida, oavsett syfte, så är det positivt. Jag erbjuder snabba leveranser men har ingen möjlighet att vara billigast just nu. Men jag har möjlighet att se över prissättningen. Skulle till exempel 5490:- för DS-412+ kännas ok? Samtidigt så gäller det att hitta en långsiktig balans där det inte går att vara för dyr eller för billig.

    @GregerA 60013 wrote:

    Skulle jag handla av dig? Om jag bara skulle ha en NAS och priset var ok, så skulle jag kanske göra det. Men eftersom jag har hyggliga kunskaper så skulle jag lika gärna kunna köpa den på de ställen jag brukar handla datorprylar från.

    Ja det är ju så man gör. Svårt att råda bot på, jag har ingen ambition eller kapital att bli Dustin2. Det får vi väl konstatera vara baksidan av nischbutiker.

    @GregerA 60013 wrote:

    Det kan vara svårt att nischa sig på produkter som finns tillgängliga hos många. Ett säkrare koncept att att nischa sig på sådant som bara ett fåtal erbjuder.

    Jo det hade kanske varit lättare med en billigare typ av produkt som är mer förbrukningsbetonad till exempel. Fast anledningen till att jag gör det här är min passion för mina Synology NAS och jag skulle inte kunna sälja produkter som jag inte själv gillar.

    @GregerA 60013 wrote:

    Jag tror jag hittade ett fel i en benämning. Du har två Seagate Consteallation ES 1TB, den ena dyrare … jag gissar att den skall vara 2TB.

    Vilka falkögon du har! Jag har rättat rubriken och specen så att den stämmer överens med 2TB versionen som det skulle vara.

    @GregerA 60013 wrote:

    Lycka till med NAS-andet i alla fall ;)

    Det är hög kvalité på feedbacken här! Jag tackar ödmjukast!

    #159259
    biz
    Deltagare

    @ITAG 59999 wrote:

    Hej!

    Jag har öppnat e-handel och säljer NAS. Just nu är det avsiktligt hyfsat nischat mot Synologys sortiment. Jag riktar mig inledningsvis både till privatpersoner och företag men kan tänka mig att svänga helt eller delvis åt endera hållet om det skulle uppstå ett bra argument för det.

    Förstasidan är utformad som en snabbguide till skrivbordsmodellerna. Ni som hänger här i egenskap av företagare och har en NAS eller har behov av en NAS, är det dessa som är intressanta eller köper ni de rackmonterade modellerna?

    Du som inte vet vad en NAS egentligen är, blir du nåt klokare av att titta runt i butiken?

    Om du klickar vidare och tittar på en eller flera produkter, vad letar du efter och vad tittade du på? Var informationen tillräcklig? Lagom teknisk?

    NAS från 1 TB till 424 TB

    Du fick min uppmärksamhet med 424 TB men på din sida så hittar jag inte en lösning i närheten av 424 TB?

    #159260
    Sandblom
    Deltagare

    @ITAG 60011 wrote:

    Fråga på det; är det för att du inte vill ha dina uppgifter lagrade alltså? Det är annars ungefär samma uppgifter som ska fyllas i ändå.

    Är tanken att använda den privat eller i företaget?

    Stort tack för dina åsikter!

    Nej utan för att det är lite av ett “onödigt” steg i kassan att behöva registrera sig som gör att det tar längre tid att gå igenom den och chansen är större att folk hoppar av.
    Se på Klarnas kassa, man behöver ju i princip bara ange personnummer och trycka på köp. Nu är ju det kanske inte ett alternativ i ert fall men att ta bort registreringsbiten är en bit på vägen i min mening.

    Tanken är att använda den till båda, men det blir nog mest privat i slutändan gissar jag.

    #159267
    ITAG
    Deltagare

    @biz 60023 wrote:

    Du fick min uppmärksamhet med 424 TB men på din sida så hittar jag inte en lösning i närheten av 424 TB?

    Nä den har faktiskt inte kommit upp på sidan ännu men den ska jag lägga upp i veckan.
    Totalt 106 diskar kan du få in, SSD, SATA2, SATA3 eller SAS. Med 4TB diskar får du då 424TB.
    De ska rackmonteras och fullt utbyggt upptar det 18U i racket.

    #159268
    ITAG
    Deltagare

    @Sandblom 60024 wrote:

    Nej utan för att det är lite av ett “onödigt” steg i kassan att behöva registrera sig som gör att det tar längre tid att gå igenom den och chansen är större att folk hoppar av.
    Se på Klarnas kassa, man behöver ju i princip bara ange personnummer och trycka på köp. Nu är ju det kanske inte ett alternativ i ert fall men att ta bort registreringsbiten är en bit på vägen i min mening.

    Tanken är att använda den till båda, men det blir nog mest privat i slutändan gissar jag.

    Jag har inget behov av att samla på mig kunduppgifter mer än att det är smidigt för kunden om hen återkommer. Men det bör väl som du säger vara ett val så jag har öppnat upp för möjligheten att handla som gäst.

    Om det är så enkelt att man bara behöver ange sitt personnummer vid köp med Klarna så ska jag absolut titta på det längre fram men just nu är de för dyra att ha påkopplade.

    #161589
    allstars
    Deltagare

    Sajten nere?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.