Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Oinvigda

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101147
    bleedz
    Deltagare

    Hej.

    Det här är en fråga främst riktad till de som varit inne på 50lappen.se alternativt stött på den nu och inte använt sidan.
    Hur kommer det sig och vad beror det på?

    Väldigt lärorikt för oss att få reda på det. Vi kommer att göra rätt mycket uppdateringar under våren.
    Då är det guld med den sortens feedback.

    #171350
    Abbesnabb
    Deltagare

    Därför att jag får känslan av att det är oseriöst.

    #171363
    Fru Bad
    Deltagare

    För litet information om tjänsten som säljas.

    Ex: Bestdeal: ge dig 15.000 instagram followers för 100 kr

    Min första frågor är: vem? hur? vart?

    PietroPaoloVird: skriva texter. Från kort produktbeskrivning till artikel för 50 kr
    Omdömmen: alla är av “abc” som säger det samma…. hur seriöst är det?
    igen: vem, vart, hur?

    #171385
    bleedz
    Deltagare

    Hej.

    Jag kollade upp tjänsten du länkade till.
    Det rör sig om en användare som köpt flera tjänster samtidigt. Som det är idag blir det sedan ett omdöme för varje tjänst oavsett om dessa är köpta i ett köp.
    Men det finns “Visa fler omdömen” där ser du ytterligare omdöme.

    #171386
    Prix
    Deltagare

    Finns de som håller till på din sida och ger riktigt bra pris på bra tjänster. Allt jag har beställt som blivit utfört (fanns en del som tog väldigt lång tid på sig att svara så drog tillbaka) har utfört ett prima jobb. Så trots att du inte fråga efter detta vill jag hylla konceptet.

    Hur väljer jag tjänst? Enkelt – Pris kombinerat med omdöme.

    Ofta så frågar jag säljaren något innan så jag ser att det är någon som kan sin sak.

    #171387
    bleedz
    Deltagare

    Kul att höra, tackar och bockar.

    Vi jobbar väldigt hårt på att försöka hålla oseriösa aktörer borta.
    Vårt system gör att dessa sällan hinner lura något då de inte får tillgång till pengarna innan köparen godkänt.

    Men vi vill givetvis göra fler åtgärder för att höja seriositeten.

    #171393
    FredrikGust
    Deltagare

    Det jag inte riktigt förstått är moms, f-skatt och sånt. Om jag som företag köper en tjänst måste jag då själv betala arbetsgivaravgifter, a-skatt och sociala avgifter? Eller är detta något som bara funkar om man köper som privatperson och de som deltar i försäljning av tjänster gör det i så ringa omfattning att det ryms inom ramen för hobbyverksamhet?

    Har testat en gång och då gick det både fort och smidigt även om resultatet inte riktigt blev användbart.

    #171423
    bslask
    Deltagare

    @FredrikGust 73378 wrote:

    Det jag inte riktigt förstått är moms, f-skatt och sånt.

    Verkar som att 50lappen tyckte att din fråga var för svår eller obekväm att svara på! =)

    Håller annars med övriga, det är alldeles för mycket skräp som erbjuds att eventuella seriösa aktörer mer eller mindre “drunknar”.

    #171448
    Henke
    Deltagare

    Väldigt mycket av samma erbjudanden. I vilket fall valde jag att testa ett av erbjudandena. Så här några dagar senare har jag inte hört ett knyst från “leverantören”. Ger det några dagar till….

    #172039
    Bror
    Deltagare

    Tjena Bleedz.

    Tycker tanken med 50lappen är riktigt bra! Dock så är det väldigt många lika erbjudanden, ” 500 facebook likes”, “jag kan länka xxxx på min blogg” säger inte att det är dåligt men många känns redigt oseriösa.

    Jag prövade beställa en tjänst för ett tag sedan, säljaren var riktigt oseriös och gav inte det han lovade. Kontrollerar ni alla era tjänster och utföranden, eller hur fungerar det?

    Jag tror verkligen på idén, kämpa vidare!

    Ha det gott

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.