Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Nyöppnad webshop – feedback önskas!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102225
    Lipan
    Deltagare

    Hej kära e-handlare,

    Nu har jag hängt här och fått inspiration och kunskap av alla i några månader och i helgen blev det äntligen dags att lansera min allra första egna webshop. Nervöst!

    Jag säljer märkesunderkläder med inriktning “svåra storlekar” (tex stor kupa/liten omkrets och liten kupa/stor omkrets osv), men även “vanliga” storlekar. Börjar med ett ganska litet sortiment och det allra mesta är på beställning med tanke att kunna utöka både lager och sortiment med tiden.
    Har valt att fota egna bilder med vanliga människor som modeller och kommer ej att retuschera våra modeller.

    Det vore jätteroligt att få höra vad ni tycker om sidan! Om det är något jag kan göra bättre, borde ändra på, stavfel o dyl som jag missat eller bara era synpunkter över lag vore guld värda! <3

    Bystigt – underkläder i alla storlekar

    #176785
    bigfish
    Deltagare

    Hej Lipan,

    Gratis till att ha öppnat en egen E-handel! :)

    Jag gillar både konceptet, hemsidan! Och jag tycker att det är jätte
    kul och bra när kvinnor vågar visa upp sig själva som dom är!

    informativt (själv har jag noll koll på Bh storlekar trots att jag är kvinna :P)
    snygga foton det enda jag kan komma att tänka på just nu
    är att jag inte kan hitta någon länk till fullständiga köpvillkor..?

    Jag vet inte hur tuff konkurrensen är i denna kategorin men jag kan tänka mig att
    den är rätt tuff, så jag tror att ni kommer få jobba väldigt mycket med marketing
    och fortsätta bygga upp en väldigt personlig öppen kontakt till kunderna.

    Lycka till! :)
    mvh

    #176787
    pyhobby
    Deltagare

    Testade lite snabbt i mobilen och upptäckte en detalj som jag inte uppskattade. Jag klickade på en produkt för att få upp detaljerad beskrivning och större bild. Då lades produkten till i varukorgen. Detta händer när man klickar mitt på en bild. Antar det ligger en köpknapp där som ska dyka upp i datorläget när man pekar med musen. Den spökar lite i mobilläget.
    Jag hann inte med så mycket mer nu. Kikar mer sen och återkommer om jag har nåt mer:)

    Lycka till med butiken!

    #176847

    Superbra koncept! All lycka i framtiden och jag kommer definitivt att shoppa lite!

    Då jag jobbar på ett företag som är kända för sin packtejp med tryck på så tänkte jag höra om inte ni är intresserade av det. Piffar upp paketen lite som ni skickar iväg till kunderna.
    Hör gärna av dig om du vill veta mer! :)

    info@x-import.se

    #176857
    Atervinning
    Deltagare

    Kollade runt lite på sidan. Riktigt snygg webbshop! Bra färgval och en roligt affärsidé. Såg att det stod “phone” ner till vänster på startsidan… kan kanske uppdateras till svenska. Tänkte även på ordningen i menyn… Se över vad du tycker är viktigast och näst viktigast. Jag skulle nog välja en liten annan ordning.

    Lycka till och Grattis till en snygg webbutik!

    #176781
    Lipan
    Deltagare

    Åh vad glad jag blir, tack för era svar och tips! <3
    Har jobbat häcken av mig sista veckorna, därav sent svar.

    Jag ska se över de “fel” ni hittade och fundera mer på de åsikter ni lämnat, det är alltid så bra att få en objektiv bedömning!
    Nu har shoppen varit igång i snart två veckor och efter en del medial uppmärksamhet så trillar ordrar in titt som tätt och jag har verkligen fått en drömstart på mitt företagande. Snart är det dessutom dags för fotografering nummer två och en utökning av sortimentet. Som Bigfish säger så är det ju så klart hård konkurrens i branschen, men jag hoppas att alla köpare uppskattar min lilla nisch med helt oretuscherade modeller. :)

    #177140
    eliamalmsten
    Deltagare

    Spanade in sidan lite. Här kommer mina tankar. Alla är välmenande :)

    – Skulle föredragit en helt vet bakgrund, eller i vart fall en utan textur.
    – Tycker det skulle se bättre ut om det bara stod blog eller nyheter.
    – Jag hade nog valt att placera länkarna blog/nyheter, kontakt, så funkar det, att välja storlek och om oss i fostren och istället satt BH, sport, tillbehör, trosorpresentkort och varumärken däruppe.

    Hoppas kommentarerna kan vara till någon nytta :) Lycka till med butiken!

    #177166
    mephisto73
    Deltagare

    Två saker:

    1. Sidan laddar ganska långsamt, se över er hosting
    2. Ni kör okrypterat, jag skulle överväga SSL för att värna kundernas integritet

    Annars ser det trevligt ut.

    #177214
    staffanj
    Deltagare

    @bigfish 79954 wrote:

    Hej Lipan,

    Gratis till att ha öppnat en egen E-handel! :)

    Jag gillar både konceptet, hemsidan! Och jag tycker att det är jätte
    kul och bra när kvinnor vågar visa upp sig själva som dom är!

    informativt (själv har jag noll koll på Bh storlekar trots att jag är kvinna :P)
    snygga foton det enda jag kan komma att tänka på just nu
    är att jag inte kan hitta någon länk till fullständiga köpvillkor..?

    Jag vet inte hur tuff konkurrensen är i denna kategorin men jag kan tänka mig att
    den är rätt tuff, så jag tror att ni kommer få jobba väldigt mycket med marketing
    och fortsätta bygga upp en väldigt personlig öppen kontakt till kunderna.

    Lycka till! :)
    mvh

    Grattis och lycka till! Ser bra ut, dock är sidan lite långsam.. Vilket ni borde fixa.

    #177330
    Runns.se
    Deltagare

    Hittar inget om öppet köp på rea-varor… (sambon behöver köpa 4-5st).

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.