Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Din anslutning är inte säker…??

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104916
    Catarina
    Deltagare

    Hej! Har Textalk som leverantör sen många år, betalar extra för SSL certifikat som dock bara gäller på det responsiva temat jag har för mobil/läsplatta. Har valt att köra deras Klassiska tema på datorer, då jag tycker det ger större möjlighet till mer info till kunderna, bättre menyer samt fler betallösningar (inte bara Klarna)
    Nu, plötsligt möter jag en grå sida med en varning från Mozilla när jag försöker öppnar min sida ‘Din anslutning är inte säker’ !! Fullständigt värdelöst, så får ju inte kunden mötas!!

    Textalk själva säger att jag måste byta till responsivt tema även för datorer, vilket jag helst vill slippa.
    Är det någon som kan det här med SSL, går det att komma runt/lösa på nåt sätt så jag kan behålla min Klassiska layout. Tacksam för tips & hjälp!

    #186073
    Jonkejober
    Deltagare

    @Catarina 93276 wrote:

    Hej! Har Textalk som leverantör sen många år, betalar extra för SSL certifikat som dock bara gäller på det responsiva temat jag har för mobil/läsplatta. Har valt att köra deras Klassiska tema på datorer, då jag tycker det ger större möjlighet till mer info till kunderna, bättre menyer samt fler betallösningar (inte bara Klarna)

    Nu, plötsligt möter jag en grå sida med en varning från Mozilla när jag försöker öppnar min sida ‘Din anslutning är inte säker’ !! Fullständigt värdelöst, så får ju inte kunden mötas!!

    Textalk själva säger att jag måste byta till responsivt tema även för datorer, vilket jag helst vill slippa.

    Är det någon som kan det här med SSL, går det att komma runt/lösa på nåt sätt så jag kan behålla min Klassiska layout. Tacksam för tips & hjälp!

    SSL har inget alls med vilket tema du använder utan är ett certifikat man installerar på servern. Det är möjligt de inte erbjuder SSL gör en viss pakettyp eller på en viss server. Vet ej hur deras upplägg ser ut.

    #186084
    Catarina
    Deltagare

    Enligt Textalks support så funkar inte SSL på deras Klassiska tema, eller kan det vara så att de helst vill styra över alla kunder till responsiva teman, så slipper de vidareutveckla sin Klassiska lösning…? Vad vet jag..?

    #186085
    henriksan
    Deltagare

    Det stämmer att det klassiska temat hos Textalk inte stödjer SSL. Jag tror även att de har slutat att utveckla för det klassiska temat, så det finns flera anledningar till att uppgradera. Det går att ha flera betalsätt även i deras responsiva teman.

    #186086
    Jonkejober
    Deltagare

    @Catarina 93289 wrote:

    Enligt Textalks support så funkar inte SSL på deras Klassiska tema, eller kan det vara så att de helst vill styra över alla kunder till responsiva teman, så slipper de vidareutveckla sin Klassiska lösning…? Vad vet jag..?

    Kan vara så att de vill styra över. Kanske är så att de ligger på olika servrar där den klassiska inte har möjlighet till SSL. Rent tekniskt har det dock inget med temat att göra överhuvudtaget då det är ett certifikat som installeras på servern.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.