Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Varning för Nagelvaruhuset

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98015
    Lastbryggan
    Deltagare

    Detta inlägget skriver jag å min dotters vägnar som har beställt från http://www.nagelvaruhuset.se i början av mars och syftet med inlägget är att visa hur oseriöst en webshop kan drivas.

    Den 12 mars hämtade min dotter ut beställningen som visade sig innehålla fel produkter mot vad hon hade beställt mot Klarna Faktura. Samma dag d.v.s. den 12 mars mejlade hon kundtjänst om detta att hon fått fel produkter. Ett tydligt mejl som innehöll all nödvändig information för att kunna lösa det snabbt och smidigt.

    Svaret från Nagelvaruhusets kundtjänst kom 4 dagar senare att Nagelvaruhuset skulle skicka ut en returlapp och lösa ärendet. Veckorna gick och ingen returlapp kom som utlovat. Eftersom min dotter är en noggrann ung dam så betalades naturligtvis fakturan till Klarna i tid även om hon inte fått sina beställda produkter från Nagelvaruhuset.

    Den 18 april mejlades Nagelvaruhuset igen, även denna gång ett trevligt mejl som frågade om hon var bortglömd. Idag är det 11 dagar sedan senaste mejlet och fortfarande inget svar…

    Vad är det då som gör att jag skapar en tråd som denna som hänger ut en oseriös ehandlare som nagelvaruhuset.se?

    1. Det går inte att kontakta Nagelvaruhuset på annat sätt än via mejl som dessvärre inte besvaras.

    2. Hade det varit ett seriöst företag så hade de haft ett organisationsnummer på hemsidan Naglar- Sveriges största & billigaste Nagelbutik-gelnaglar-akrylnaglar-uv gel-nailart med det saknas också.

    3. Det finns inget telefonnummer på hemsidan som gör att man kan få tag på dem.

    4. Se det som ett skräckexempel på hur man inte skall bedriva ehandel och om inte Nagelvaruhuset redan är medlemmar här så kommer de nog att bli det när de upptäcker tråden via Google och då som så många andra registrera sig och svara i tråden i stället för på mejl.

    #144050
    pete
    Deltagare

    Om du kollar upp företaget “lilla apans” på lämpligt företagssök så hittar du lite mer kontaktinfo. Hoppas att det löser sig

    #144052
    Prix
    Deltagare

    Bortsett från det med org. nr så har jag läst flertalet sådana här trådar om en stort företag som säljer allt möjligt på nätet. Att lista ut vem jag pratar om är knappast svårt!

    Tycker du ska peppa din dotter till att inte ge sig och att hon ska ge sig fan på att den antingen skall byta ut varorna, skicka nya eller betala tillbaka. De må kosta energi men det finns principer som man inte ska släppa på (tycker jag).

    #144053
    Per Nilsson
    Deltagare

    Borde man inte kunna kontakta Klarna i det här fallet?

    #144055
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Per Nilsson 43100 wrote:

    Borde man inte kunna kontakta Klarna i det här fallet?

    Absolut, skall ta tag i det efter helgen.

    Kollade precis och dottern hade gjort beställningen den 9 mars och betalt fakturan (632kr) som kom via mejl samma dag.
    Nagelvaruhuset hade kanske haft en snabbare hantering om hon hade bestridit fakturan från Klarna.

    #144057
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Lastbryggan 43102 wrote:

    Absolut, skall ta tag i det efter helgen.

    Kollade precis och dottern hade gjort beställningen den 9 mars och betalt fakturan (632kr) som kom via mejl samma dag.
    Nagelvaruhuset hade kanske haft en snabbare hantering om hon hade bestridit fakturan från Klarna.

    Tycker faktiskt att Klarna & Svea (m.fl.) kan ställa högre krav på sina kunder och kräva att alla deras kunder ska visa vilka de är med adress och organisationsnummer.

    #144064
    FredrikGust
    Deltagare

    @Per Nilsson 43104 wrote:

    Tycker faktiskt att Klarna & Svea (m.fl.) kan ställa högre krav på sina kunder och kräva att alla deras kunder ska visa vilka de är med adress och organisationsnummer.

    Håller med! Förstår egentligen inte varför Klarna/Svea utför samma typ av granskning som Handelsbanken och bankerna gör när man tecknar inlösenavtal med dem, kan tycka att de vid integrationstesterna som ingår i grundavgiften även en checklista borde bockas av för att uppfylla de grundläggande trygghetskraven. Särskilt vi som är relativt nya behöver verkligen tryggheten bakom Klarna m.fl. för skilja oss från dem som inte tar det lika seriöst.

    #144124
    flennstrom
    Deltagare

    Tråkigt att höra att det inte har funkat ok med beställning/returer/kundservice.

    Vitsen med att betala med faktura är just att man som konsument har kontroll över pengarna om man på något sätt inte är nöjd med sitt köp/leverans.

    Vi på Klarna är måna om att ehandeln fungerar väl då vi växer om e-handeln växer.

    I det här fallet skulle inte fakturan betalats förrän korrekt leverans inträffat. Om man som konsument kontaktar Klarnas kundtjänst så kan vi också hjälpa till att påminna e-handlaren om vad som måste till för att betalningen ska kunna ske.

    Vi har krav på att våra kunder ska visa sitt organisationsnummer på hemsidan och i övrigt följa lagar och förordningar för att få använda våra tjänster. När vi sjösätter en ny kund, så görs dessa kontroller innan de kan börja ta emot köp.

    Ser ni felaktigheter hos e-handlare anslutna till oss kan ni alltid kontakta vår kundtjänst och påpeka dem så ser vi till att rätta till.

    #144136
    Lastbryggan
    Deltagare

    Vi har krav på att våra kunder ska visa sitt organisationsnummer på hemsidan och i övrigt följa lagar och förordningar för att få använda våra tjänster. När vi sjösätter en ny kund, så görs dessa kontroller innan de kan börja ta emot köp.

    Ser ni felaktigheter hos e-handlare anslutna till oss kan ni alltid kontakta vår kundtjänst och påpeka dem så ser vi till att rätta till.

    Intressant att du säger det eftersom jag tycker mig hitta butiker titt som tätt som har Klarnaloggan som inte visar organisationsnummer.

    I fallet med min dotter och Nagelvaruhusets hantering av deras felplockade beställning hade det nog inte hjälpt med ett organisationsnummer heller.

    Man kanske skulle vända på steken och skicka tillbaka de felexpedierade produkterna tillsammans med en faktura på frakten och produkterna hon inte ha emottaget. Men då måste vi ju att ett organisationsnummer så då sket det sig också…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.