Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Fundersam nystartare…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100960
    Eva Brolin
    Deltagare

    Vi startade DB Sport 1/9.
    Nischen går mot triathlon och dess tre motionsformer simning, cykel och löpning.
    Vi har ingen särskild “plånbok” att ösa ur.
    Drygt två månader in i matchen så vet vi nog att man ska hålla huvudet kallt.
    Men…
    Vi ser gärna synpunkter, konstruktiv kritik, gör vi fel och vad kan vi göra bättre?
    En Facebook-sida också där vi flaggar med lite kampanjer och en tävling.
    Adress: Träningskläder för simning, cykling och löpning

    #170055
    bigfish
    Deltagare

    Hejsan! :)

    Tog en snabb titt och det första jag kom att tänka på är att i “produkt menyn” under visa kategorier har du skrivit , linnen dam, linnen herr etc medans du inte gjort det på andra kategorier.
    Jag tror det är bra om allt är kontinuerligt, så tipset är att antingen bara skriva linnen och visa både herr och dam linnen i samma fönster som du gjort på de flesta kategorierna.

    mvh

    #170056
    danielandersson
    Deltagare

    * URLerna är inte speciellt SEO-vänliga (fast.. bara vissa, som t ex https://www.dbsport.se/product.html?product_id=9&category_id=25)

    * Högst upp på framsidan har ni två bilder som växlar, men dessa går inte klicka på. Vad fyller de för funktion?

    * Veckans erbjudande till höger går inte klicka på, inte heller finns där någon köp-knapp

    * “Visa info”-knappen är ful och ser inte ut som något man bör klicka på, utan mer något som är disablat

    * När man går in på en produkt som har fler alternativ (färg/storlek) så ser inte alla “Lägg i vagnen”. Kolla med t ex Where Is The Fold | http://www.dbsport.se/product.html/lightweight-stretch-pullover

    * Man väljer storlek på ett ställe och “Lägg i vagnen” är på ett annat ställe, är förvirrande

    * Ingen beskrivning på t ex https://www.dbsport.se/product.html/lightweight-stretch-pullover?category_id=22 . Eller vad ska det vita utrymmet till vänster vara till?

    * Förvirrande när vissa produkter har “Visa info” och vissa har “Köp”

    * Alla märken till vänster länkar till deras sidor. Otroligt dåligt både från kund- och SEO-perspektiv. Kunder försvinner och du skickar iväg länkkraft. Varför inte länka internt, till sida som visar produkter från de olika märkena?

    * “-+- Inga artiklar motsvarar dina val -+-” får jag upp på https://www.dbsport.se/product.html/lightwight-stretch-pullover . Varför?

    * Antal är inte förifyllt, så även om det VERKAR fungera att lägga något i varukorgen så gör det inte det (sidan laddas om osv)

    * “Gå till kassan” är mörk och svårläslig

    * Det är långt ifrån uppenbart att man ska klicka på ikonen för en kundvagn om man ska gå till kassan

    * “Klarna Checkout” är en otroligt dålig beskrivning på Faktura/kort/direktbetalning. Det syns inte heller vilken som är vald.. Och under “Välj annat betalsätt” så finns kortbetalning.. ? Otroligt förvirrande.

    * Stjärnan bredvid produktbenämningen säger att jag kan lägga till den som favorit. Varför finns ikonen när jag inte på något sätt kan ta mig till mina favoriter?

    .. sen tröttnade jag.

    Ni borde även se över designen, den känns inte alls inspirerande. Väldigt fyrkantig och intetsägande, förutom bilderna på framsidan så kunde ni likväl sålt USB-kablar.

    #170059
    tomped
    Deltagare

    Hej!

    Först och främst måste jag hylla loggan :) Riktigt snygg!
    Tips på förbättringar:

    – Nyttja mer av headern (t.ex högersidan) till att skapa förtroende (logos från Klarna, VISA/MasterCard, Posten, certifiering, omdömen osv).
    – Gör välkomsttexten mer kompakt så att era produkter på framsidan lyfts upp mer.
    – Länka INTE ut till andra sidor via era leverantörers logotyper. Länka istället till produkterna från den leverantören inom er sida (så som ni gör bland kategorierna -> varumärken). Ni kan gärna lägga till en liten text om varumärket på denna typ av sidor.
    – Är lite allergisk mot bredden på sidan (går detta att minska en aning så vore det bra).
    – Skriv en mer sammanhängande text om er under “Om oss”. Uppge också ert org.nr osv (viktigt!). Vet att ni gör det under köpvillkor men detta bör också finnas med under “Om oss”.
    – Jobba mycket mer med era produktsidor. När man går in på en produkt (t.ex Craft Active Bike Sock) så är allt vitt. Visst, en bra bild på högersidan men hela vänstersidan bör nyttjas till antingen fler bilder och en trevlig produktbeskrivning. Sen MÅSTE ni flytta upp “Lägg i kundvagnen” så att man inte behöver scrolla för att hitta den. Kort och gott, möblera om på produktsidorna.
    – Se över kassan. Den känns rörig och borde gå att göra än mer kompakt och strukturerad nu när ni kör med Klarna Checkout osv.
    – Åter igen, jobba med produkttexterna. Varför ska man t.ex välja just den träningsjackan osv. Och bort med all engelsk text, som dyker upp här och där bland produkterna.

    Det får räcka så långt :) Lycka till med sidan!

    #170095
    Eva Brolin
    Deltagare

    Tack för alla svar. Vi är som sagt nybörjare och jättetacksamma för alla synpunkter.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.