Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Sälja kläder via tredjepartsföretag

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102900
    FiniXL
    Deltagare

    Hej,

    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att sälja via tredjepartsföretag som tex tradera, cdon, fyndiq och miinto?

    Vilka eller vilken ska jag satsa på om jag vill sälja kläder?

    Tacksam för svar :)

    http://www.finixl.se

    #183334
    RobertAW
    Deltagare

    Hej Matilda,

    Roligt att höra! Vad jag förstår det så är det lönsamt att sälja via Miinto :)!

    #183858
    Patrik Palsson
    Deltagare

    Hej, vi testade att sälja via Miinto. Det blev tyvärr en rejäl förlustaffär pga obligatoriska regelbundna kampanjer som kostade tusentals kronor varje gång. Deras SEO är kass och därför försöker de mest skapa trafik med pengar (dina pengar). Vi skapade också en orderkoppling och upptäckte många brister i deras API. Deras kommission var också mycket hög vilket trissade upp priserna. De sitter också och godkänner varenda bild innan produkten blir publicerad så om du inte har professionellt tagna bilder får du problem. Vi fick ca 80% publicerat efter många om och men. De säger inget om bildkravet från början när de försöker värva dig som handlare. Men kanske de hittar nya former i framtiden som gör ett samarbete attraktivt.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.