Etiketter: , ,

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103189
    mehllies
    Deltagare

    Jag och en kompis har pratat om att starta en sida där vi ska sälja vissa sorter av smink. Vi är ännu bara i “har pratat om” stadiet och vet därför ingenting om ämnet!
    1.Hur och vart hittar man leverantörer och hur tar man kontakt med dem?
    2.Funkar det att beställa hem saker i början och ha sitt lager i lådor under sängarna eller hur bör man tänka i början? Men utbud osv?
    3. Hur är det mest lättaste sättet att driva en e-handel från början för två nybörjare? Då tänker jag på hemsida, starta företag och lager bland annat.

    Som sagt har ingen av oss gjort detta tidigare så alla svar är uppskattade, framför allt de enkla ;)

    TACK!

    #180203
    Dan
    Deltagare

    1. Grossister, hittas via Google :) Parallellimport vanligt, hittas via tyska och engelska stora e-handlare. Vissa tittar snett på detta men det görs i stor utsträckning.

    2. Det funkar bra. Bättre än att ta massa kostnader innan man sålt något.

    3. Finns inget lätt sätt som ger effekt. Läs massor i forumet, testa olika plattformar. Se till att inte låsa upp er på tekniska frågor eller liknande. När ni sålt er första order är ni igång. Allt fram tills dess ska ta så kort tid som möjligt så ni snabbt kan testa om ni har en vettig idé.

    #180204
    mehllies
    Deltagare

    @Dan 85272 wrote:

    1. Grossister, hittas via Google :) Parallellimport vanligt, hittas via tyska och engelska stora e-handlare. Vissa tittar snett på detta men det görs i stor utsträckning.

    2. Det funkar bra. Bättre än att ta massa kostnader innan man sålt något.

    3. Finns inget lätt sätt som ger effekt. Läs massor i forumet, testa olika plattformar. Se till att inte låsa upp er på tekniska frågor eller liknande. När ni sålt er första order är ni igång. Allt fram tills dess ska ta så kort tid som möjligt så ni snabbt kan testa om ni har en vettig idé.

    Så om vi bestämmer oss att starta en e-handel där vi ska sälja det vi planerar att sälja. Är ett bra sätt att ta in ett begränsat antal produkter att lägga in på sidan i början och att sedan utöka sortimentet?
    Och om vi ska beställa hem produkter att ha under sängen, hur mycket bör man beställa in eller är det bäst att ta in ordrar och efter en order beställa från en grossist och sedan skicka ut? Vart får man pengar ifrån? :)

    #180207
    mehllies
    Deltagare

    och så undrar jag om man kan ha flera leverantörer? t.ex. har kosmetik-konsulterna.se en del smink. Ska man beställa där ifrån och sedan från andra också?

    #180211
    Dan
    Deltagare

    Ja det är en bättre idé att börja med få produkter och se vad som säljer än att ta in alla produkter och inte kunna sälja det som säljer :)

    Det finns många trådar om just hur man ska tänka kring detta i forumet. kolla denna sökningen:

    https://www.google.se/search?q=lager+nystartad&oq=lager+nystartad&aqs=chrome..69i57.1804j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=hur+m%C3%A5nga+p%C3%A5+lager+site:www.ehandel.se

    Hur du får pengar till lager bör du nog ha en plan för innan du startar företaget. Antingen har du sparade pengar, använder en del av din lön till det, tar ett lån eller hoppas du säljer varorna innan du måste betala fakturan till leverantören.

    Du får ha hur många leverantörer du vill.

    #180212
    mehllies
    Deltagare

    Om jag vill sälja t.ex. Isadora på min sida. Ska jag då direkt gå in på deras hemsida och maila dem? Om ja, vad skriver man?

    #180214
    Dan
    Deltagare

    Ja det är ju ett sätt eller ring dem fråga vem som är agent i sverige.

    De kommer antagligen säga nej dock denna bransch vill ej ha med små nya ehabdlare utan butik att göra oftast.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.