Plus Forum E-handelsforumet Logistik Hur skickar ni brev?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103445
    mikaelm01
    Deltagare

    Hej

    Jag har en liten undran angående brev skickande om man säljer nyckelringar eller andra små saker som bara behöver frimärken.

    Hur gör ni?
    Skriver ni adressen för hand varje gång eller har någon slags etikett för detta?

    Om man har mindre eller större kvantiteter – vad är smidigast?

    Tacksam för all svar, behöver verkligen hjälp, har svårt för att veta hur jag ska göra med skickandet/postandet.

    Tack på förhand!

    #181316
    meijer
    Deltagare

    Jag började med en brother etikettskrivare som jag köpte på Kjell & Co för ca 800kr.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

    #181317
    mikaelm01
    Deltagare

    Hur skriver du ut mottagarens adress?
    Skriver du in det i en anteckning och skriver ut det eller hur gör du?

    #181310
    meijer
    Deltagare

    Jag skriver ut från webbshoppen. Men vill man göra det manuellt så följer det med ett smidigt program till skrivaren där du kan skriva ut och göra olika mallar för olika etiketter.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

    #181311
    mikaelm01
    Deltagare

    Tusen tack meijer!

    #181312
    meijer
    Deltagare

    Inga problem. Du kan givetvis skriva ut från Word etc om du vill.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

    #181331
    FredrikGust
    Deltagare

    Brother QL-560 och utskrift via copy/paste till etikettverktyget. (Vi skickar det mesta via varubrev men denna övning tar 20 sekunder då vi skickar med frimärken)

    Glöm inte skriva avsändaradressen på försändelsen utifall det inte går att leverera. Etikett till detta, stämpel eller tryckta bubbelkuvert.

    Om försändelserna inte når frsm kan de hsmna hos PTS för öppning och detta tar minst en månad.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.