Plus Forum E-handelsforumet Logistik +20kg paket

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103524
    Hansss
    Deltagare

    Vad finns det för vettiga prisvärda alternativt till att skicka paket som väger över 20kg?
    Jag är inte imponerad av DHL som dels har sönder en hel del och tar ut höga aviseringsavgifter. Finns det ngt bättre?

    Med vänlig hälsning

    Hans

    #181527
    Stefan72
    Deltagare

    höga aviseringsavgifter? Har du nåt exempel?

    #181556
    xsirez
    Medlem

    jag tror viktgränsen är satt av utlämningsstället.
    Det har säkert med några lyftkrav att göra gällande deras personal eller att det inte skall ta för stor plats då alla har 20kg på utlämning men 35på företagspaket.

    DHL har en tjänst som heter Home Delivery den är dyr på småsaker, men om man annars skickar DHL stycke med avisering så är den bra för där ingår aviseringen. minns inte men dhl tar 125kr i avisering.

    #181830
    Hansss
    Deltagare

    Om jag skickar som DHL Paket så kostar aviseringen 95kr vilket ger mig en totalkostnad på över 200kr för ett paket på +20 kg. Det känns som en stor skillnad jämfört med en Service Point leverans på 19 kg skulle kosta.
    Är det någon som har något annat bra prisvärt alternativ så hade det varit mycket uppskattat av mig.

    #181832
    C.Larsson
    Deltagare

    Kolla med fraktjakt eller kanske Morgan på Got solutions

    #181978
    B2C-B2B
    Deltagare

    Om det är B2B så DPD med posten.

    B2C är värre. Har samma problem med 25 kg paket. Blev lurad av Schenkers kundtjänst (det är många paket per dag) som sa att skicka med vår Parcel (B2B) så slipper du betala privatpersontillägget på 110 kr.

    Sedan kom fakturor med 110 kr per paket i påslag, Schenker säljaren vägrade stå för kundtjänst löfte. Har gått hela vägen upp till vd, ingen tar ansvar.

    Start av försäljning av denna produkt baserades på Schenkers frakt så detta har ställt till mycket. Förutom det antal tusenlappar det kostade innan vi fick stopp på försäljningen.

    De tusenlappar Schenker tjänade på detta har de redan förlorat i tappade frakter från oss månaden efter.

    Helt obegripligt agerande. Så ett varningens ord om Schenker som fraktare.

    Jag letar själv ny fraktare för 25kg B2C, har någon tips är jag tacksam. Skall kolla med bussgods till hösten.

    #181979
    Magnus Brath
    Deltagare

    Vi har fått göra indelningen att om det är tillräckligt litet för frimärke eller varubrv så blir det posten. Större än det blir DHL och om det når pall eller halvpall så gör vi en bedömning, nästan alltid landar det på Postnord då.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.