Plus Forum E-handelsforumet Logistik Hur kan jag effektivisera DHL-logistiken

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103788
    RLennqvist
    Deltagare

    Hej,

    Jag behöver effektivisera flödet att registrera transport hos DHL och utskrift av etikett.

    Idag har jag en koppling så en DHL Service Point försändelse registreras automatiskt i Multishipping när jag markerar att en order är skickad (hos Textalk). Sedan går jag in manuellt på varje försändelse i Multishipping och skriver in vikt och mått för alla paket som skall skickas för dagen. Sedan bokar jag transport och skriver ut etiketter (klister etiketter på 3-ark i laserskrivaren).

    Vad jag skulle önska (tror jag) är att man skriver ut etiketten för varje enskilt paket i samband med att man packar det så paketet är 100% klart för utleverans när det lämna packbänken.

    Frågeställningar:
    – Måste man skriva in både vikt och mått för DHL Service Point?
    – Finns det något effektivare gränssnitt att jobba i än Multishipping? Tänker att jag skulle vilja skriva in uppgifterna för ett pakt och i princip trycka på skriv ut.

    Inser att jag behöver en etikettskrivare som jobbar med en rulle för att skriva ut etiketterna en och en.

    Tack på förhand!
    /Robert

    #163801
    blazern
    Deltagare

    Vi anger endast vikt, ej mått för Service Point. Vikten spelar nog ingen större roll, DHL kontrollväger paketen i alla fall.

    Det effektivaste är en koppling mellan butiken och DHL men den verkar du ju redan ha?

    Etikettskrivare är bra grejer, köp en Zebra 420, du lär inte bli besviken.

    #163772
    RLennqvist
    Deltagare

    @blazern 88266 wrote:

    Vi anger endast vikt, ej mått för Service Point. Vikten spelar nog ingen större roll, DHL kontrollväger paketen i alla fall.

    Det effektivaste är en koppling mellan butiken och DHL men den verkar du ju redan ha?

    Etikettskrivare är bra grejer, köp en Zebra 420, du lär inte bli besviken.

    Kanon, tack för tipsen! :)

    #182484
    RLennqvist
    Deltagare

    @blazern 88266 wrote:

    Vi anger endast vikt, ej mått för Service Point. Vikten spelar nog ingen större roll, DHL kontrollväger paketen i alla fall.

    Det effektivaste är en koppling mellan butiken och DHL men den verkar du ju redan ha?

    Etikettskrivare är bra grejer, köp en Zebra 420, du lär inte bli besviken.

    Föresten, ska man köra med Direkt Termo eller Termo Transfer?
    Fattar det som att det blir billigare att köra med Direkt Termo och att det räcker bra för en transportetikett?

    #182488
    blazern
    Deltagare

    Direkttermo fungerar fint :)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.