Plus Forum E-handelsforumet Logistik Etiketter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95660
    DanielKarlsson
    Deltagare

    Vad använder Ni för etiketter för att sätta på Era paket?

    Vi skall snart dra igång vår webshop och vi kommer skicka våra paket om skrymmande brev.

    Använder Ni vanliga etiketter och skriver ut i Er vanliga skrivare? Eller har ni någon smart lösning? Brukar man kunna skriva ut etiketter genom webshopen?

    /Daniel

    #119932
    danielandersson
    Deltagare

    Avery L7163 för tillfället, men detta kommer ändras inom den närmaste framtiden till en .. annorlunda lösning.

    Denna lösning har dock funkat för oss i snart 3 år.

    #119937
    GregerA
    Deltagare

    Skriver ut med en Zebra på 70x48mm TT etiketter

    #119950
    Edman
    Deltagare

    Vi använder en laserskrivare och printar på etikettblad från Packoplock. Klart billigaste lösningen och funkar riktigt smidigt då vårat system genererar en färdig pdf-mall i samband med att vi hanterar ordrarna

    #119952
    Parvelito
    Deltagare

    Jag använder papper med en integrerad etikett på för mina följesedlar (från PrioryDirect.co.uk – formerly IntegratedLabels.Net. Online retailers of integrated labels, bubble lined bags, all board envelopes, polymailers and much more.) så får jag ut allt på en gång. Sedan blir det en del med DYMO-skrivaren också.

    #119955
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    vi kör dymo etiketter på breven, etiketterna skrivas ut direkt från butiken

    #119957
    fotofyndet
    Deltagare

    Dymo med 101x54mm etiketter. På etiketten har vi även lagt in “porto betalt”-symbolen så slipper man stämpla breven. Vi kör fortfarande klipp och klistra med adressen in i Dymos programvara.

    #119967
    Skogstrollet
    Deltagare

    @Parvelito 16415 wrote:

    Jag använder papper med en integrerad etikett på för mina följesedlar (från PrioryDirect.co.uk – formerly IntegratedLabels.Net. Online retailers of integrated labels, bubble lined bags, all board envelopes, polymailers and much more.) så får jag ut allt på en gång. Sedan blir det en del med DYMO-skrivaren också.

    Har några av dina kunder reagerat negativt på att följesedeln ser lite “o-hel” ut pga ytan där etiketten suttit?
    Vi jobbar själva på en liknande lösning och har fått lite sådan feedback. Inte för att det är följesedeln vi säljer, men ändå intressant att veta hur den upplevs av kunderna.

    #119969
    Parvelito
    Deltagare

    Jag har inte fått ett enda påpekande om det, trots rätt många utskickade vid det här laget. Men mina kunder handlar inte saker av mig till sina superdesignade jättehippa macprylar, och det kanske kan ha lite betydelse.

    #119972
    Skogstrollet
    Deltagare

    Tackar. Känns ändå mest lönsamt att utgå från det mest funktionella, och tycker kunderna det påminner så mycket om en påse träck att de klagar högljutt får vi kika på det då.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.