Plus Forum E-handelsforumet Logistik Fler klagar på Posten

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98581
    Parvelito
    Deltagare
    #150131
    pyhobby
    Deltagare

    Man kan konstatera att det speglar våra egna erfarenheter ganska bra.

    #150133
    Per Nilsson
    Deltagare

    Verkligen!

    Den här sommaren har fan varit rent sagt ut horribel.

    Södra Stockholm = Årsta

    @pyhobby 49792 wrote:

    Man kan konstatera att det speglar våra egna erfarenheter ganska bra.

    #150143
    Rob
    Deltagare

    På tal om Årsta så ringde jag dit i början av veckan för att fråga om några spårbara brev som inte kommit fram till mottagaren. Jag fick numret direkt till dom av Postens kundtjänst, men blev i princip utskälld nästan omedelbart av mannen i Årsta som svarade. Det är nog ett tecken på att saker och ting inte fungerar och dom vet om det mycket väl.

    #150144
    DavidWigg
    Deltagare

    Jag vet fler som förlorar ett gäng varubrev i veckan i Årsta.

    #150147
    princip
    Deltagare

    Vi har också haft problem under sommaren. Kan bara hoppas att det blir bättre.

    #150148
    Joel B
    Deltagare

    Vi har haft en ganska intressant incident i en av våra egna butiker som vi försöker analysera och förstå, men kommer dessvärre inte fram till något intressant.

    Två exakt likadana försändelser till två olika kunder som beställt exakt samma prylar – kunderna sitter på olika orter, Stockholm och Nynäshamn..

    Vi talar om försändelser som är hyffsad stora paket men som ändå är inom kraven av vad förstaklassbrev får vara. Båda försändelserna är ute på språng någonstans i landet och ingen har en aning om vart. Jag tycker det är intressant att paketen kommit bort, framförallt för att:

    – Det är i princip gigantiska paket, det är omöjligt att tappa bort dem.
    – Försändelserna är lika stora som packade i vadderade kuvert.

    Sure, vi får skylla oss själva som skickade dem som förstaklass, men vi brukar vanligtvis göra det med försändelser som inte överstiger ett värde om 500 kr.

    Detta skickades givetvis med Posten.

    #150208
    Qarillion
    Deltagare

    samma problem i göteborg.

    Vi skickar det mesta med DHL idag och jag får nog säga att procentuellt så leder posten strulfrekvensen med hästlängder.

    Vi har haft 3 pallar som tagit över 3 veckor på sig att komma fram och brev som försvunni.. hämtningar som inte blivit av flertalet ggr.

    i onsdags hade vi en pall som inte hade kommit fram till oss för att vi inte hade varit på plats och då har vi filk på plats mellan 0630-1730 varje dag……

    Trist att posten håller på att bli ett riktigt B-transportbolag. Förr bar andra transportbolag denna stämpeln men de senaste två till tre åren tycker jag nog att posten blivit sämre än tex DHL/Schenker.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.