Plus Forum E-handelsforumet Logistik Lägre fraktavgift trots dålig kredit?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102425
    MyJosephine
    Deltagare

    Jag skickar just nu paket med Posten Skicka lätt (ibland brev om detta väljs i kassan), har även alternativ för Schenker Skicka enkelt men inget som har valts än i kassan.

    Skicka lätt är ju inte direkt billigt.. Men det är spårbart och enkelt.

    Däremot har jag försökt hitta andra alternativ, som har snabb leverans och är spårbar (helst). Jag försökte mig på Pluskontot för DHL då det verkade vara lägre priser och inga krav på att man måste skicka ett högre antal per vecka eller så. Däremot blev jag ej godkänd då jag har dålig kredit, vilket är synd.

    Finns där något alternativ till detta som godkänner en trots dålig kredit?

    #161168

    Vad har du för vikt på din snittorder? Kan bli svårt att hitta en billigare tjänst när man har dåligt kreditvärde då dom större fakturerar dig i efterskott.

    #161169
    MyJosephine
    Deltagare

    Ajdå, synd. Tror jag får vänta ett-två år innan min kredit blir godkänd.

    Snittordern brukar ligga på 500 gram tror jag (15x15x10cm oftast), och med skicka lätt betalar jag för 1 kg. -.-

    #161174
    Abbesnabb
    Deltagare

    Knasigt. Det går inte att deponera pengar som säkerhet? Har för mig att vi fick göra det i början som någon slags säkerhet till DHL.

    #161175
    banane
    Deltagare

    Inte funderat på varubrev?

    #161182
    MyJosephine
    Deltagare

    Abbesnabb: Oh, det vet jag inte. Ska prova att fråga DHL om det.

    Banane: Där är nog också regler om kredit där eftersom det också är på faktura. :/ Sen verkar de ha krav om minsta antal paket och så.

    #161253
    Erik Elmqvist
    Deltagare

    @MyJosephine 81166 wrote:

    Abbesnabb: Oh, det vet jag inte. Ska prova att fråga DHL om det.

    Banane: Där är nog också regler om kredit där eftersom det också är på faktura. :/ Sen verkar de ha krav om minsta antal paket och så.

    Det finns inga krav på minsta antal paket vad gäller varubrev. Och jag tror inte att Posten har några större krav vad gäller kredit, jag har aldrig hört om någon som blivit nekad.

    #161345
    MyJosephine
    Deltagare

    Aha, det är ju bra. :) Då kollar jag det.

    #177578
    JenBon
    Deltagare

    Fick du nån klarhet i detta?
    Är själv i uppstartsfas o letar fraktalternativ för 1-2kilos rullar, 50 cn bredd.
    Billigaste hittills: posten skicka lätt 59:-
    :-/

    #177598
    MyJosephine
    Deltagare

    Jag fick varubrev via Posten. :) Det är billigare i längden (trots nyinköp av nya fraktsedlar och laserskrivare) helt klart, så prova det. Vet ej om de godkänner rullar dock, men fråga.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.