Forumsvar skapade
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
1 maj, 2012 kl. 20:40 #144200Andy_G Deltagare@skinza.se 43261 wrote: Precis, finns det fler fördelar än nackdelar är det bara att köra! 
 I dagsläget kör jag bara med en simpel vit etikett med bara adressen på. Varför krångla till det?
 Annars kan man ju lägga till en ram eller något; dock så tycker jag det är klart snyggast att bara ha en vit etikett.
 Vad har du för etikettskrivare förresten?
 Om du har en Brother så har de ett program där man kan skapa etiketter osv.Jag har en vanlig bläckskrivare och använder UNIFAUNS etiketter. Jag har fått skära till dessa så att det blir bra i slutändan Måste dock gå på jakt efter självhäftande etiketter så man kanske kan göra någonting gött i programmet nicelabel. Någon som har tips på vart man kan köpa A4-etiketter med lämpade mått? Kollade på Claes Ohlssons senast jag var där och dem hade ingenting 1 maj, 2012 kl. 20:28 #144197Andy_G Deltagare@skinza.se 43256 wrote: Befinner mig i en liknande situation som dig! 
 Fördelen med frimärken:
 – Billigt
 – Smidigt
 – Kan lägga pÃ¥ lÃ¥dan var som helstNackdelar: 
 – Ser oproffsigt utJag har dock inte haft en enda kund som pÃ¥pekat nÃ¥got om frakten och jag tror inte att det är nÃ¥got som folk tänker pÃ¥. Sedan sÃ¥ stÃ¥r det ju inte pÃ¥ frimärkena exakt vad de kostar. Jo fördelarna är en hel del och jag är nästan lite smÃ¥glad för att jag kommer fÃ¥ nÃ¥gon tusenlapp till övers varje mÃ¥nad tack vare det lÃ¥ga priset. Det gäller ju att se det positiva i alla motgÃ¥ngar! Hur gör du när du märker breven med adress? Har du nÃ¥gon snygg mall eller dylikt hade jag varit evigt tacksam! Mvh 
 Andy1 maj, 2012 kl. 20:20 #144196Andy_G Deltagare@Dan 43257 wrote: Porto betalt eller frankeringsmaskin. Porto betalt rekommenderar jag men beror pÃ¥ volymer. Du mÃ¥ste lämna följesedel och fÃ¥r straffavgift om under 300 sek i porto per gÃ¥ng. Skulle tro att snittinlämningen ligger pÃ¥ 150 SEK i dagsläget sÃ¥ det är inte aktuellt tyvärr. Hur gÃ¥r det till med frankeringsmaskin? FramgÃ¥r priset av det? Du har inga förslag pÃ¥ hur man märker breven med adress pÃ¥ ett snyggt sätt? De fÃ¥ jag hunnit skicka har jag skrivit ut pÃ¥ transportetiketter i word bara. Ser trist ut. 2 november, 2011 kl. 22:08 #129681Andy_G DeltagareHar kunden rätt att kräva Ã¥terbetalning dÃ¥ eller kan jag skicka honom en ny vara och pÃ¥ sÃ¥ sätt bli kvitt honom enligt lagarna som finns? MÃ¥ste börja läsa pÃ¥ mer, fast jag lär mig allt eftersom… Det som är sÃ¥ trÃ¥kigt är att det är min största beställning nÃ¥gonsin, med ett värde över 700 KR. 2 november, 2011 kl. 21:18 #129674Andy_G Deltagare@Sandblom 27230 wrote: Självklart är det ju du som e-handlare som ska se till att kunden fÃ¥r sin beställning. Hur mÃ¥nga tror du annars skulle handla pÃ¥ nätet om företaget inte behöver bry sig om paketet kommer fram eller ej och bara kan skylla pÃ¥ speditören. Det är ju skillnad pÃ¥ brev med eller utan kollinummer. Om jag som kund handlade frÃ¥n en webbshopp och fick ett kollinummer, samt SMS-avisering frÃ¥n posten att mitt paket var pÃ¥ väg sÃ¥ skulle jag inte skälla pÃ¥ webbshopppen. Jag hade insett att det var posten som hade strulat bort det. Annat är det dock om jag inte hade hört ett knyst och inte ens fÃ¥tt kolli/SMS-avisering. För min kund har till och med sagt det att han fick en SMS-avisering frÃ¥n posten att det var inlämnat och pÃ¥väg till honom. FörstÃ¥r du mitt resonemang? 2 november, 2011 kl. 20:35 #129668Andy_G Deltagare@bloggus 27221 wrote: Ja. Därför skickar en hel del av oss fullt spÃ¥rbart och använder t.ex. Schenker eller DHL, för att komma ner till rimliga kostnader. Jävligt trÃ¥kigt att höra, lagstiftningen är ju mycket ologisk eftersom det är posten som slarvat bort det, inte min firma. DHL är ju svindyrt och det är helt omöjligt att använda sig av det när man säljer hälsokost som jag. 😡 Kan inte se nÃ¥gon som helst logik i att jag är ansvarig när jag bevisligen har lämnat in paketet till ett fraktbolag och har bevis pÃ¥ detta. 
 Ett skrymmande varubrev borde vara mer spårbart än så kan jag tycka.2 november, 2011 kl. 20:16 #129664Andy_G Deltagare@bloggus 27218 wrote: Ja, du kan inte avsäga dig ansvaret på något sätt, när det kommer till konsumentlagen. Du är ansvarig fram till att kunden har fått paketet. Så egentligen kan en kund bluffa och få rätt hur enkelt som helst genom att ha konsumentlagen på sin sida? 2 november, 2011 kl. 20:00 #129660Andy_G Deltagare@Parvelito 27215 wrote: Det ligger säkert hos utlämningsstället, men de orkar inte leta, så jag ser chansen till kanske 50% att det dyker upp. Och ja, du är ansvarig för att försändelsen når kunden. Ringde till utlämingsstället och pratade med en dam som letade ihjäl sig, hon hittade absolut ingenting. Kan det ha kommit på villovägar? Är det verkligen så att jag är ansvarig, trots att jag skött min del och överlämnat hans försändelse till posten? Det är ju uppenbarligen posten som slarvat så det känns ju som att felet ligger hos dem och inte mig. Står på mina köpvillkor att vi inte ansvarar för postens hantering, men det kanske inte spelar någon roll i detta fall? 
- 
		FörfattareInlägg
 
				

 
															