Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2021 kl. 10:13 #191315
Staffan Sandberg
DeltagareJag är inte intresserad av inredning så jag är inte i målgruppen. Jag har ändå försökt sätta mig in i att jag är kund och tänkt på vad som får mig att tveka (och några bra saker, även om jag inte letat efter dem).
– Med tanke pÃ¥ vad man brukar se i inredningstidnignar sÃ¥ borde ni ha efterfrÃ¥gade produkter.
– Första sidan känns amatörmässig. Allt är tätt och jag förväntar mig att komma till produkterna om jag trycker pÃ¥ bilderna. Klarnas material känns inklistrat pÃ¥ mÃ¥fÃ¥. Varför där?
– DÃ¥liga bilder. Det är dÃ¥ligt ljus, suddigt, dÃ¥lig komposition, bakgrunden tar för mycket uppmärksamhet med mera. PÃ¥ flera produktsidor har bilderna olika format, sÃ¥ innehÃ¥llet hoppar runt när man byter bild. Samtliga bilder pÃ¥ förstasidan är för mörka. Senaste bilden pÃ¥ Facebook är tagen i motljus sÃ¥ produkten är för mörk. Det är för stort skärpedjup sÃ¥ bakgrunden fÃ¥r för mycket uppmärksamhet. Posten frÃ¥n 13 oktober är mycket bra (framför allt ljus och komposition, fortsätt sÃ¥!), men är suddig. 28 september produkterna är delvis utanför bilden. 8 september lappen med tvättanvisningar visas. Om ni tagit bilderna pÃ¥ gÃ¥rden sÃ¥ har ni bra omgivningar för att ta bilder till den typen av inredning.
– Sidan om er visar att det är ett företag som drivs av entusiaster i liten skala, vilket kan vara bra. Hur ni formulerat det kan tolkas som att ni är oprofesionella, bland annat det ni skriver om era barn. Spela pÃ¥ den lilla genuina känslan, men försök fÃ¥ det att verka mer proffsigt. Ska ni marknadsföra närheten mÃ¥ste ni ha bilder av er själva och gÃ¥rden.Hur har ni maknadsfört och med vilken budgett? Man mÃ¥ste nog ha produkter som väcker mer intresse än de flesta kan räkna med om man inte betalar för annonsering.
-
FörfattareInlägg