Forumsvar skapade

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #191315
    Staffan Sandberg
    Deltagare

    Jag är inte intresserad av inredning så jag är inte i målgruppen. Jag har ändå försökt sätta mig in i att jag är kund och tänkt på vad som får mig att tveka (och några bra saker, även om jag inte letat efter dem).
    – Med tanke på vad man brukar se i inredningstidnignar så borde ni ha efterfrågade produkter.
    – Första sidan känns amatörmässig. Allt är tätt och jag förväntar mig att komma till produkterna om jag trycker på bilderna. Klarnas material känns inklistrat på måfå. Varför där?
    – Dåliga bilder. Det är dåligt ljus, suddigt, dålig komposition, bakgrunden tar för mycket uppmärksamhet med mera. På flera produktsidor har bilderna olika format, så innehållet hoppar runt när man byter bild. Samtliga bilder på förstasidan är för mörka. Senaste bilden på Facebook är tagen i motljus så produkten är för mörk. Det är för stort skärpedjup så bakgrunden får för mycket uppmärksamhet. Posten från 13 oktober är mycket bra (framför allt ljus och komposition, fortsätt så!), men är suddig. 28 september produkterna är delvis utanför bilden. 8 september lappen med tvättanvisningar visas. Om ni tagit bilderna på gården så har ni bra omgivningar för att ta bilder till den typen av inredning.
    – Sidan om er visar att det är ett företag som drivs av entusiaster i liten skala, vilket kan vara bra. Hur ni formulerat det kan tolkas som att ni är oprofesionella, bland annat det ni skriver om era barn. Spela på den lilla genuina känslan, men försök få det att verka mer proffsigt. Ska ni marknadsföra närheten måste ni ha bilder av er själva och gården.

    Hur har ni maknadsfört och med vilken budgett? Man måste nog ha produkter som väcker mer intresse än de flesta kan räkna med om man inte betalar för annonsering.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)