Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
31 mars, 2011 kl. 13:45 #121191
Darling
Deltagare@Rob 17766 wrote:
Det är bättre att ändra sånt som är fel efterhand istället för att försöka lansera något perfekt, eftersom inget ändå blir perfekt (i allas ögon).
Kloka ord! Exakt så tänker jag också.
31 mars, 2011 kl. 13:41 #121189Darling
DeltagareSandra, då slipper du det problemet. Det var svenska leverantörer. Det som säljer bäst hos mig är kända märken som folk söker efter samtidigt som leverantören inte har egen shop.
31 mars, 2011 kl. 13:34 #121185Darling
DeltagareMitt ursprungliga sortiment var till 50% rätt och till 50% fel. Nu har jag lärt mig vad kunderna vill ha och hur jag ska kunna ta in varor som säljer. Mina kunder kommer mestadels via Google och nu kollar jag sökvolymer för olika sökord via Adwords. Jag har även lärt mig att om leverantören har en egen webbutik så kommer många att handla det märket där och inte i min shop.
13 mars, 2011 kl. 21:00 #120371Darling
DeltagareFör mig som är ny på forumet så är länkar i signaturen grymt bra för att kunna se vem det är som skriver.
Många av er som skriver i den här tråden är veteraner på forumet och erfarna ehandlare. Kan det inte vara så att ett inlägg av en ny stackare kan uppfattas som ett nonsensinlägg av er fast det inte är menat så?
1 mars, 2011 kl. 14:28 #119802Darling
DeltagareJag gillar själv ”andra köpte också” när jag näthandlar. Får mig ofta att klicka vidare och spana in fler produkter.
25 februari, 2011 kl. 20:59 #119649Darling
DeltagareCharlotte, jag hade samma problem som du en period när min shop varit igång några månader. Många unga kunder som la ordrar i 1000 kronorsklassen och blev nekade av kortbolag eller fakturabolag. Problemet har försvunnit av sig själv.
Jag misstänker att folk med dålig ekonomi som nekas köp hos dom stora butikerna testar att köpa hos små nystartade bolag. Jag har ingen aning om hur länge din shop varit igång och hur stor den är. Men med lite tur så försvinner problemet av sig själv även för dig och du drar till dig rätt kunder.
9 februari, 2011 kl. 15:01 #118824Darling
DeltagareJag håller med övriga. Ni kan på många ställen säga samma sak med hälften så många ord. Gäller t ex info om nyhetsbrevet, info i kassan osv. Nu har jag svårt att uppfatta det viktiga bland all mindre viktig text.
Ni tycks ha ett stort produktutbud vilket så klart är ett enormt plus.
9 februari, 2011 kl. 14:49 #118821Darling
DeltagareSupersnygg sida! Känns proffsig.
Marknadsföring via Facebook känns extremt lämpligt för er. Kanske byta lilla FB-loggan längst ner mot en större ”Gilla oss på Facebook”- variant längre upp på sidan?
Press: Vet ni att artikel är på g? Om inte så skulle jag byta den texten. Lägga upp logga för nedladdning, kontaktuppgifter o dyl där tills det finns någon artikel att hänvisa till.
8 februari, 2011 kl. 19:01 #118772Darling
DeltagareLägg upp så att fyra nyheter visas. Nu är det två nyheter och två frågetecken. Eftersom ni har en rubrik ”Erbjudanden” på första sidan så tycker jag att ni alltid ska ha något aktivt erbjudande. Har ni inga erbjudanden så bör inte rubriken visas.
Jag tycker att namnet Fairynails bör stå bredvid den lilla älvan i headern så att folk som surfar förbi kommer ihåg sidans namn.
Lycka till med shopen!
7 februari, 2011 kl. 17:23 #118724Darling
DeltagareNu har jag inte kollat exakta siffrorna men ca:
65% kort
25% faktura
10% förskottsbetalningIntressant är också att återkommande kunder byter betalsätt. Faktura (avgift 29 kr) vid första köpet och sedan kort el förskottsbetalning när dom handlar nästa gång.
-
FörfattareInlägg