Forumsvar skapade

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #160541
    Deal of Sweden
    Deltagare

    @Dan 61454 wrote:

    Nu börjar vi om i denna tråden och försöker hålla en trevlig ton istället.

    Även om det var en lång introduktionstext innan frågan/diskussionspunkten kom tyckte jag inte det var supersvårt att förstå.

    Vi använder Getanewsletter men ingen avancerad segmentering och tror inte det går där ens, däremot skulle jag gärna göra det. Exempelvis jobba mot lojala kunder, kunder som behöver återaktivering osv.

    Kan tänka mig att de lite dyrare/avancerade systemen jobbar så och är ju inte svårt att fixa sålänge man har ett API mot tjänsten och det hade varit grymt.

    Dessutom skulle jag vilja ha mer personalisering i nyhetsbreven för att tipsa om relevanta produkter och liknande. Enklast är nog att koda eget system och bara använda någon annan (som är bättre på det) för att leverera det.

    Det tror jag hade kunnat öka vår försäljning via nyhetsbrev säkert med 500-1000% för typ ingen kostnad (eller borde inte vara dyrt), men man sitter dåligt till när man använder en extern lösning.

    Samma saker vore ju vettigt i sociala medier men där är det i princip omöjligt att segmentera målgruppen då den ägs av en tredjepart som Facebook, twitter osv. Där försöker vi alltid skjuta brett och oftast inte ens sälja aktivt (funkar inte för oss ändå) utan bygga spridning av varumärket snarare. Hälsosamt skeptisk till att det ger särskilt mycket dock, men tidskostnaden är minimal så jag tror det är värt det ändå.

    Tack för ditt svar! Drömlösningen hade ju varit ett dynamiskt nyhetsbrev som är skräddarsytt efter användarens preferenser.. Det hade verkligen varit något att sträva efter tycker jag. Själv är man ingen kodknackare, men om jag hade behärskat något språk eller en API så hade jag bannemig gjort allt för att optimera och kontrollera det hela in i minsta detalj för att det ska vara relevant och intressant “hela vägen” :) Kanske är reason enough när man tänker efter..

    Kundservice som går ur vägen för att hjälpa kunder (eller bara visar på lite god samaritkänsla) vinner helt klart i längden och blir snabbt upplockat för vidare exponering, det är kul att man ser mer av det i bl.a. FB & Twitter!

    Du har gjort ett bra jobb med RoligaPrylar ser jag, 9.71 i Prisjaktssnitt är helt sjukt! 😮

    #160528
    Deal of Sweden
    Deltagare

    Heheh sköna lirare ;) Nu har jag inte haft privilegiet att författa nyhetsbrevet själv.
    Men centralt kring verksamheten är att ehandlare själva ska vara med o påverka innehållet, för det är dessa man vill nå ut till med information. Ni verkar ju ha en del synpunkter på dess språkliga utformning och design. Önskas det vara mer simpelt och rakt på sak? I så fall hur? Jag håller med om att det upplevs störigt när terminologin är onödigt krånglig, men själv uppfattade jag det inte så i detta fallet.

    Vad tycker ni om själva innehållet då?

    Nu blev detta lite OT från frågan om distributionskanaler – men jag värdesätter er input högt. :)

    #160371
    Deal of Sweden
    Deltagare

    Det låter som att NWT tog sig vatten över huvudet..
    Jag tror deras intentioner var goda och att de såg på sitt första customprojekt med pompa och ståt, men det kanske visade sig vara betydligt svårare än vad det först lät som?
    Däremot tycker jag att ni förtjänar ett svar angående outsourcingen.
    Desperate measures in desperate times – dock att låta en rumän ta över (ens utan språkkunskaper) och behöva korrigera dennes texter osv.. Onödigt mycket extrajobb för Gameday. Dock kan TS vara stolt över att hans sida ligger längst fram i uppdragstagarens portfolio, alltid något ;)

    MVH

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)