Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
16 juni, 2016 kl. 08:32 #181802folke123Deltagare
@Magnus Bråth 87387 wrote:
SEO-forum är nog det som finns i Sverige. På Linkedin finns https://www.linkedin.com/groups/2601605 som jag driver och så finns #svSEO på Twitter.
Det är inte jättemycket aktivitet någonstans men ställer du en fråga får du nästan alltid svar.
Okej, requestat att joina där nu
Finns det några bra Engelska ställen man borde läsa på?
15 juni, 2016 kl. 15:55 #181800folke123Deltagare@Magnus Bråth 87385 wrote:
Frågan är lite svår att svara på, du behöver använda båda om du vill att din adwordskampanj ska fungera perfekt. Googles egna guider hittar du här (de är rätt bra):
https://support.google.com/partners/answer/3153810?hl=sv
https://analyticsacademy.withgoogle.com/course/1Förstår att jag måste fokusera på både, undrar mer om det är 50/50 eller om någon är viktigare än den andra. Man har ju tyvärr begränsat med tid. Vill försöka nå 80% av värdet på 20% av tiden, dvs det viktigaste först.
Tack för guiderna!
EDIT:
Finns det något bra renodlat SEO/Analytics/adwords forum? Tittat lite på seo-forum.se men det verkar vara ganska dött. Antingen på svenska eller engelska
23 maj, 2016 kl. 22:53 #181641folke123DeltagareVårat fel var att vår SNI inte stämde, så även om det när man kollade vanligt i webläsaren såg ut som att allt var rätt med SSL Certet så var SNI:n felinställd. När det fixades började Swish anropa vår callback.
21 maj, 2016 kl. 17:22 #181645folke123DeltagareNågon mer som har problem mot just apples enheter?
Vi har en hel del användare på Iphones och Ipads som får problem. Efter att ha skrivit in personnummer + postnummer så får de ett felmeddelande “Payson An error has occured”
Tänker att det kan väl inte vara på vår sida då vi redan har laddat in iframen, så det som sker där är väl bara via Payson?
Har t.om varit så att på samma Ipad så fungerade det inte i Safari men i Chrome..
Om någon vet någon lösning eller om Payson jobbar på det här så vore det bra
EDIT: Payson har fixat det här nu.
17 maj, 2016 kl. 19:23 #181606folke123DeltagareVi får samma problem där vi inte får någon callback alls, vi kan inte se att vi fått något anrop alls från Swish på vår Callback url
12 maj, 2016 kl. 13:45 #181546folke123DeltagareVi har gjort ett byte nu, ska köra A/B testning ett tag framöver, vi har tyvärr rätt lite trafik så kan inte säga hur det går på nån månad misstänker jag
11 maj, 2016 kl. 12:30 #181550folke123DeltagareHej!
Är det någon som har implementerat lösningen själv i t.ex PHP som skulle kunna visa hur? Eller om det finns någon lite enklare guide än de som SWISH har publicerat.
Och sen en fråga, om kunden använder sin mobila webbrowser, hanteras det som att kunden hade använt en stationär maskin? Dvs att han måste öppna swish appen etc, eller sker det direkt i webläsaren då?
28 april, 2016 kl. 16:04 #181474folke123DeltagareTack för hjälpen!
27 april, 2016 kl. 21:41 #181464folke123Deltagare@C.Larsson 86945 wrote:
Är det inom EU så skall det andra företaget använda ert vat nr och specificera det på fakturan. Inom EU blir det också då en fiktiv moms. Är det utanför EU så skall moms betalas direkt vid köp.
Och om det inte står något om moms? Det dras bara direkt från vårt företagskonto.
15 mars, 2016 kl. 10:56 #181127folke123DeltagareHej,
Vi kör med Tawk.to och har märkt en liten (dock märkbar) konverteringsökning när vi skaffade livechat, dock är vi väldigt små och det är mest jag som sitter när jag har tid.
-
FörfattareInlägg