Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2011 kl. 07:53 #128883
freddan115
DeltagareVar på väg att skriva att vi ökar. Men såg just att vi ligger efter mot föregående år i oktober :'(
September var som tur var en riktigt bra månad. ca 20% ökning.20 oktober, 2011 kl. 07:34 #128880freddan115
Deltagarebra grej lustfull. Gillar ditt sätt att tänka. Utan att göra smygreklam så tänkte jag tipsa om A-count. De hjälper dig med bokföringen för maxpris 895kr/mån. finns lite olika paket. Jag har funderat på den tjänsten ett tag själv, men använder speedledger i dagsläget. Det är ju smidigt men det blir mycket eget jobb ändå. Tror a-count fungerar på samma sätt men du slipper knappa in alla verifikationer själv. du skickar alla dina fakturor och kassaavslut etc i ett kuvert till dem. Som sagt, jag kanske går över till dem själv, men den största kostnaden för mig är min revisor inför bokslutet.
20 oktober, 2011 kl. 07:24 #128878freddan115
DeltagareDet beror på vilket bolag du tittar på. Börsnoterade bolag har ju en helt annan typ av öppenhet än vad ett privatägt AB, eller enkild firma för den delen. Men Enskild frima kanske inte är aktuellt i detta läge då vi verkar diskutera miljonbelopp här. Så allabolag är en riktigt bra site. där kan man för endast 29kr ladda ner senaste bokslutet i pdf form.
18 oktober, 2011 kl. 10:10 #128756freddan115
DeltagareFick just en faktura från en levarantör som nyligen skickat en offert på olika tillbehör. Vi godkände offerten. Sen när slutliga fakturan kom hade beloppet ökat med x antal tusen kronor. tror det var 3-5000 i skillnad mellan offert och slutlig faktura. Vi har handlat från dem förut (ca 3års tid) och alltid undrat varför det blir så dyrt på slutnotan men avfärdat med att vi säkert räknat fel, hört fel eller på något sätt missuppfattat vad vi kommit överens om. När säljaren är hos oss så låter ju allt så superbilligt. Så nu bad vi om en offert innan leverans. Som sagt, flera tusen i skillnad. Det var sista gången vi använde dem. Nästan så jag vill polisanmäla, men orkar givetvis inte dra igång ett sådant spektakel. De krediterade ju skillnaden när vi påtalade den. Men vi kan ju bara ana vad som hänt på de övriga fakturorna vi redan betalat.
Edit
Jag ber om ursäkt, detta hade ju inget med frakt att göra. Använder dhl och de har inte gjort något fel. Detta var bara en av mina leverantörer. Vill bara klargöra så ingen tror att dhl gjort så här knasigt.14 oktober, 2011 kl. 18:51 #128626freddan115
DeltagareOM de lovar bättre klickfrekvens och bättre försäljning och detta står i avtalet så bryter de mot avtalet och du har rätt i att både säga upp avtalet och be att få pengar tillbaka (reklamera tjänst). de har rätt i att försöka åtgårda ett uppenbart fel i tjänsten. Men du säger ju att de gjort detta men att ingen förbättring uppnåtts, då är det som sagt var din fulla rätt att reklamera tjänsten. Om företaget är seriöst så skall de låta dig göra detta. Om inte, så håller jag med föregående talare. Skaffa jurist och för en anmälan.
14 oktober, 2011 kl. 09:39 #128574freddan115
DeltagareSkulle inte rekommendera att skicka livsmedel i form av ostbågar eller dylikt till länder utanför EU.
Men bilarna går bra11 oktober, 2011 kl. 11:20 #128432freddan115
DeltagareIntressant. Har sett en del sådana lösningar på andra butiker. Har länge funderat över dessa trygghetsstämplar och dess ”värde”. Det är onekligen enkelt att skapa en egen (jag använder ingen, tycker det är omotiverat dyrt). Risken är ju att ju fler olika varianter det finns ju mer urvattnas varje enskild kvalitetsstämpel. Känns som at kvalitetsstämplarna måste erbjuda mervärden i framtiden för att det skall vara intressant. vad tycker ni? Använder ni en, skapar det den extra trygghet som kunderna eftersöker?
11 oktober, 2011 kl. 09:14 #128424freddan115
DeltagareIntressant. Har sett en del sådana lösningar på andra butiker. Har länge funderat över dessa trygghetsstämplar och dess ”värde”. Det är onekligen enkelt att skapa en egen (jag använder ingen, tycker det är omotiverat dyrt). Risken är ju att ju fler olika varianter det finns ju mer urvattnas varje enskild kvalitetsstämpel. Känns som at kvalitetsstämplarna måste erbjuda mervärden i framtiden för att det skall vara intressant. vad tycker ni? Använder ni en, skapar det den extra trygghet som kunderna eftersöker?
-
FörfattareInlägg