Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 60 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #170708
    Frida
    Deltagare

    En av de första sakerna jag ser när jag går in är: “Produkten smak är borttagen på grund av folk som är tröga” – dissa inte dina kunder, det gör inte att man känner sig så välkommen.

    #170707
    Frida
    Deltagare

    Sjukt fin sida och himla fin produkt! Har du funderat på att samarbeta med något större företag istället för att sälja själv produkt för produkt? :) T. ex någon någon godisproducent eller nåt ställe som arrangerar barnkalas?

    Hittade några saker som är fel. Särskrivning:
    När pengarna kommit in på Happy Fish företags konto tar det mellan 2-5 arbetsdagar innan ni får produkten med posten.

    Den här frågan är lite konstigt ställd:
    Får jag öppna plastförpackningen om jag ångrar mitt köp?

    Borde vara: “Får jag ångra mitt köp om jag öppnat plastförpackningen?”

    Under vanliga frågor står att produkten kostar 49 kr ink moms.

    Måste säga att jag älskar designen på påsarna. Helt underbar.

    #154508
    Frida
    Deltagare

    Är det bara för mig som Skicka lätt inte funkar nu? Får bara felmeddelanden (404) när jag går in på sidan. Tacksam om någon annan kan kika också så jag vet om det bara är hos mig det felar. :)

    #153583
    Frida
    Deltagare

    Fungerar fortfarande inte, fast Posten.se är i alla fall uppe…

    #152099
    Frida
    Deltagare

    Det är lätt att tänka: Men varför kallar sig bedragarna Donald Duk!? Det är ju för dumt, det kan väl ingen gå på. Men det fina är ju att de enda som ens kommer svara på ett sånt mail, är de som kommer löpa linan ut och betala. Minimal mailskörd för bedragarna, maximal utdelning. Av samma anledning fortsätter s.k Nigeria-brev att komma från Nigeria.

    Tycker synd om skåningen. :(

    #151273
    Frida
    Deltagare

    Jag har jobbat på Posten i många år och varit med om 2 tjuvar som åkt fast. De blev avskedade och polisanmälda direkt. Så fort det fattades misstanke om att brev försvunnit från terminalen började cheferna hålla utkik och försöka ringa in de misstänkta.

    Jag kan förstås inte svara för hur det ser ut överallt, men jag blir ändå lite ledsen av bilden på Posten som nåt slags vilda västern där alla tar precis vad de vill ha. Det är verkligen inte min bild.

    Man hör mycket om försvunna brev/paket, men man måste komma ihåg att en del av dem handlar om:
    1. bedragare som aldrig skickat försändelsen
    2. bedragare som ljuger om att de inte fått försändelsen
    3. dåligt paketerade varor som gått sönder i hanteringen och hamnar hos post- och telestyrelsen

    Nu verkar ju inget av detta gälla för den här trådstarten. Menar bara att man inte ska blanda äpplen och päron rent generellt.

    Det är viktigt att reklamera försvunna försändeler, om alla gjorde det skulle tjuvarna åka dit snabbare.

    #150670
    Frida
    Deltagare

    Jag som hade hoppats kunna skicka mina paket idag. Igår gick det att boka – men jag fick inga fraktsedlar, som sagt. Har inte fått något mail med bekräftelse heller. Men pengarna är dragna.

    Mina paket ligger ju packade och klara här, med utskrivna fakturor i. Får väl skicka med frimärken, även fast det bär emot.

    Fick även två brev angående min försvunna Skicka lätt-försändelse. I det ena brevet står det att försändelsen är utlämnad (?! Det var inget som Posten kunde se när jag ringde dem och kunden har inte hämtat ut det, jag litar på henne.) i det andra står det en ursäkt om att paketet är försvunnet, men att jag inte kan få någon ersättning. Båda breven är skrivna av samma person, samma dag. Riktigt konstigt.

    Suck suck suck. Idag är jag inte glad på Posten. :(

    #150590
    Frida
    Deltagare

    Går inte att skapa frakthandlingar igen. Hur kan man ha samma problem så många gånger, så ofta, utan att lyckas lösa det permanent?

    #150434
    Frida
    Deltagare

    Någon som varit med om försändelser som försvinner med Skicka lätt? Det hände precis mig. :( En kund som mailar och säger att hon inte fått något. När jag söker paketet ser jag att det blivit skickat till sorteringsterminal (står inte vilken) och därefter finns inga uppdateringar. Det är 8 dagar sen. På Posten vet de ingenting mer än det som står där.

    #126074
    Frida
    Deltagare

    @Kodmyran 49857 wrote:

    Svara mig då, varför hen, varför inte använda det mycket praktiska den, det, kunden etc. Varför behövs ett nytt ord? Det förstår jag inte, de förklaringar jag då fått av henanvändare är att det är könsneutralt och att det är grejen. För mig är den, kunden osv lika neutralr och jag använder det hellre, sen må det vara en reform, dock tycker jag inte att den reformen behövs och för mig ter den sig löjlig. Det står jag för oavsett om det ” gagnar mig ” i länden eller ej.

    Därför att det låter styltigt och lite nedlåtande att kalla en person för “den”, så pratar vi om saker inte om människor. Alltså enligt mig och många andra, därför har vi börjat använda hen. Men givetvis är det också praktiskt att det är könsneutralt eftersom man i vissa fall inte vet kön (om man ska berätta om min kompis kusin eller liknande) eller då det inte spelar roll.

    Språk är dynamiskt och kommer alltid förändras. Man kan inte bestämma att ett ord ska börja användas eller sluta användas. Så tiden lär utvisa om människor VILL och BEHÖVER använda hen, i så fall stannar det. I annat fall försvinner det. Inget att hetsa upp sig över åt nåt håll.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 60 totalt)