Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 2,471 till 2,480 (av 2,495 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #106571
    GregerA
    Deltagare

    En del kunder blir förvirrade pga att det står “Fortsätt handla” på knappen.
    Eftersom de är mitt i betalningsprocessen så tänker de att “jag skall inte handla mer – jag skall bara betala”, så stänger de ner “informationsfönstret” och då avbryts betalningsprocessen.
    Tänk om de i alla fall kallat knappen “Fortsätt betala”.

    Ang krav på 3D-secure så är jag inte säker på att inlösarna tillåter att man kör utan det, men om de gör det så står du i så fall själv hela risken för bedrägerier.

    #106555
    GregerA
    Deltagare

    Vi kör Hosted Exchange hos FS-data med delad mapp för info/sales-adressen. På så sätt kan alla hålla koll på den boxen. Sedan undermappar därunder som medelanden flyttas till, t.ex klart, följ upp, etc.
    Det enda som kan hända är att två ivriga medarbetare svarar ungefär samtidigt, innan någon flyttat det till klart. Utgående mail sparas i respektive utkorg, dvs den som svarar, så någon annan kan inte se svaret så som det är nu. Men det går troligen att ordna om man vill.
    Vi har också en mailkoppling till Mamut, men den är inte helt stabil. Men det är ganska bra att få mailen kopplade till respektive kund.

    #106547
    GregerA
    Deltagare

    Kodmyran,

    Tackar för tipset. Jag får väl köpa hem en flaska Ajax då … :D
    Har inte hunnit testa det ännu, men det kommer väl en dag det också.

    #106540
    GregerA
    Deltagare

    Jag tycker att hatkampanjen mot frames är lite överdriven.
    Själv stör jag mig mer på att hela sidan skall ladda om när man trycker på någonting i ett menyträd. Det är mycket behagligare för användaren att bara den berörda delen laddas om.
    Vi har själv frames, så du behöver inte känna dig helt ensam Alex :rolleyes: … och det är inte jättesvårt att få till det så att sökmotorerna ändå gör ett bra jobb.

    #106536
    GregerA
    Deltagare

    Jag skickar lite sporadiskt, och använder då GetANewsletter (Gratis nyhetsbrev och e-postmarknadsföring) – har det jag behöver och funkar bra.

    #106514
    GregerA
    Deltagare

    Nu är ju dina inredningsprodukter ganska roliga också … kan inte riktigt bestämma mig om årets julklapp till personalen blir en “airfork one” eller sushitvålen … :rolleyes:

    Det finns ju ett mellanting mellan en och flera butiker – att man har avdelningar i butiken, så att man kan gå mellan avdelningarna och shoppa och då lägga produkterna i samma korg. Det skulle löst Kodmyrans (kunders) problem med dubbla frakter etc.

    Oftast ligger avdelningarna som en horisontell meny i toppen och beroende på vilken avdelning man befinner sig på så byts den vertikala produktmenyn ut och man kan också tänka sig att byta designmall för de olika avdelningarna. Vill minnas att det finns stöd för det i bl.a Magento, och som tillägg till osCommerce.

    #106510
    GregerA
    Deltagare

    Dan,

    Heminredning är ju ett ganska vitt begrepp, och de som landade på din sida hade kanske förväntat sig ett nytt IKEA. Det handlar nog inte bara om att de var lite malplacerade bland “roliga prylar” utan också om att utbudet kanske var smalare än de tänkt sig av “nummer 2”.

    (Av den anledningen är jag inte intresserad av hög SEO ranking på t.ex ordet elektronik eftersom 99% av de som söker på det ändå inte skulle vara bra kunder till mig – jag satsar på mer specifika ord)

    #106509
    GregerA
    Deltagare

    I min bransch är det heller ingen direkt julrush, utan December brukar vara ungefär som de föregående månaderna. En nergång blir det alltid i Juli eftersom B2B och skolorna ligger nästan nere då. Så visst, en miljon i Dec hade suttit fint, för då blir det ju 12M på ett år … ;-)
    Men det är skönt att kunna hinna med lite “städning” och “utveckling” när det är lite lugnare.

    #106407
    GregerA
    Deltagare

    Jo, det nya avtalet med PBS gäller både terminal, telefon/postorder och internet.

    #106401
    GregerA
    Deltagare

    Det gäller ju att ta reda på fraktkostnaden innan man köper. :rolleyes:

    Man kan ju be om en offert inkl frakt, CIF eller DDP.
    Ibland är det så att det är billigare att betala frakten i avsändarlandet än att betala den i mottagarlandet. När det gäller import kör vi huvudsakligen med mottagarfrakt enligt våra avtal eftersom det är smidigare.

    Ibland är inte vikten helt känd vid offerttillfället och då får man ha ett rullande konto hos leverantören så att ev översjutande frakt regleras på nästa order, men det kan bli lite jobbigt i längden.

    Det förekommer också företag som vägrar skicka “collect”. Detta pga att de blir ansvariga för kostnaderna om mottagaren inte betalar. Det är dock endast när man kommer som ny och okänd kund, för att köpa t.ex samples, som det kan vara ett problem. Men då brukar de erbjuda “sin” frakt till hyfsat pris.

Visar 10 inlägg - 2,471 till 2,480 (av 2,495 totalt)