Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 2,659 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #185936
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Slarvar DHL bort paket (1-3st per 1000 ordrar i vårt fall) skickar vi nytt. Vi startar ett ärende hos DHL direkt och har vi inte fått svar morgonen efter skickar vi nytt till kunden. Paketen kommer typ alltid fram för eller senare och då skickas det tillbaka till oss och den kostnaden får DHL stå för plus första frakten till kunden.

    Men som tur är det sällan detta händer men såklart är varje bortslarvat paket ett för mycket. Men det gör lika ont i hjärtat varje gång en kund får vänta för länge på sina produkter på grund av slarv (som det oftast handlar om pga dåliga rutiner eller annat).

    Här önskade jag att det kom varningsmail när en sändning inte kommit fram så man för en gång skull kan agera innan kunden, det är först när kunden har varan i sin hand och är nöjd med produkten vårt arbete slutar. Hade man kunnat agera innan hade detta gett den där extra servicen, man har gått dom där extra stegen för kunden som få/ingen gör idag tyvärr.

    @Jolo 93083 wrote:

    Ja, jag tycker DHL har blivit bättre de senaste åren gällande kundtjänst och bemöttande :)

    Dock har jag haft ett par paket på vift nu under 2 månader och otaliga samtal och mail har skickats, det har letats, hittats, försvunnit, adresser har ändrats och blivit fel, godsen har ändrats i både vikt och antal fram och tillbaka..

    ..men jag har hållt ut och mina stackars kunder har tappert hängt kvar fast jag erbjudit dem avbeställning och pengarna tillbaka.

    Häromdagen var det bara ett paket som inte kommit fram men så fick jag ett mail att nu var det i Malmö på väg till kunden.. jag blev lycklig :D kunden blev lycklig :D och kundtjänst pustade nog ut..:p..lite för tidigt.. jag tänkte tack för att det löste sig innan julhelgen…tills att jag upptäcker att paketet inte levererats till min kund..var vet jag inte för nu är det ju stängt till torsdag.. men tydligen har någon tagit emot det, ibland vet man inte om man skratta eller gråta.. 😮

    #185935
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Bara starta ny mailadress på google :p

    Jag körde nog 3-4 olika adresser och gör fortfarande när jag ska testa butiker, vissa har på ip adressen och då kör jag på olika datorer :D. Vem kan sätta sig in i ett system på några veckor liksom, eller så är det bara jag som är iqbefriad =).

    Nej det där med att dom inte kan fixa enkla saker är kasst, har en lista på saker som ska fixas på min sida och då ska jag behöva ta kodare utanför liksom när man istället hade kunnat köpa det genom Qb.

    @Jolo 93082 wrote:

    Hej Jimmy och tack för svar!

    Har testat deras webbutik vid ett tidigare tillfälle och jag upplevde precis som du att tex orderhantering och en del andra saker i admin var för bristfällig för att byta till dem, de kunde heller inte ordna vissa enklare saker som jag önskade så jag kände att jag blev lika låst som i Textalk, tyvärr för de har ju många bra saker också.

    Eftersom man bara får prova deras butik vid ett tillälle under 2 veckor eller 3 veckor (om man frågar om förlängning) så har jag förbrukat den tiden.

    Jag frågade om jag kan kunde få prova igen vid ett senare tillfälle men man får bara prova en gång..under sin livstid…jag frågade specifikt om detta :D så där fick man bara en chans i livet ;)

    Så jag kan tyvärr inte prova om deras site skulle fungera som informationsite 😮

    #185932
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Quickbutik har så du enkelt kan lägga upp en informationssida istället för produkt etc.

    Testa deras butik i 2 veckor utan kostnad och bilda dig en egen uppfattning.

    Finns en del att önska när man kränger produkter så som betydligt enklare orderhantering, rapporter på försäljning/ statistik, import/export. Men helt okej för pengarna om man kan låta bli att irritera sig på att dessa enligt mig väldigt viktiga funktioner saknas.

    Lite synd att detta saknas då man väldigt ofta kommer med uppdateringar och nyheter, men lite fel nyheter enligt mig då dom där grundbultarna saknas från början så kunde man sett till att dessa fanns innan man tog fram andra mindre viktiga funktioner.

    Upptid är bra. Dock har man haft några timmars nertid under december månad och detta har man inte haft innan. Tror säkert det kan bero på att Amazon flyttat över server i deras nya hall i Sverige. Men det är bara gissningar då man inte informerat sina kunder om detta.

    Men som sagt, bra butik för pengarna.

    #185931
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med. Jag tycker dock att DHL skött sig riktigt bra denna jul.

    Det problem vi märkt är att DHL servicepoint strulat lite. det har stått “Sändning på väg till DHL SERVICE POINT”, men dom få gånger detta hänt har det visat sig ligga på utlämningsstället. Problemet för några av våra kunder har varit att dom bott i Stockholm och då haft 5-6 olika ställen där dom kunnat hämta ut sina paket och då är det svårt att “bara åka förbi och kolla”.

    Men annars bra leveranstider som vanligt från DHL och deras support är som vanligt helt jävla fantastisk på alla sätt oavsett om det gäller en felaktig faktura eller saknat paket.

    @Jolo 93073 wrote:

    Stort tack för svar!
    Synd att det är stängt när man som mest behöver dem.. i julklappstider..:cool:

    #185924
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    27/12 har jag hämtning nästa gång så då lär dom nog ha öppet på supporten igen.

    @Jolo 93071 wrote:

    Hej,

    Någon som vet om DHL:s Telefon/ kundservice (0771 345 345 ) är öppet alls under julen :confused:

    Eller öppnar de igen först den 27/12?

    Hittar inte info alls om deras öppentider för julen..
    Har problem med att de levererat paket till fel kunder..

    #185898
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kör du på Quickbutiks största paket kommer du ner i 2,99%.

    @Arne_1921 93038 wrote:

    Jag har en e-handel som säljer endast markduk och det är således endast villaägare som köper.

    Under året som gått så har klarna fått x antal köp via mig där 100% av kunderna har betalat i tid. Kundgruppen är ju inte någon random köpare utan har i regel det gott ställt. Risken borde alltså vara betydligt mindre men ändå betalar jag 4%. Är det något som går att förhandla på sikt?

    Kör med Quickbutik så det är väll deras avtal på nått sätt…

    #185893
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kolla gärna denna tråden. Finns en uppsjö av 3PL företag så tips är att kontakta alla för att skapa dig en bild vilka som kan funka för dig:

    http://www.ehandel.se/forum/logistik/11297-3pl-vilket-foeretag-aer-baest.html

    #185854
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tipsar om Quickbutik om du tycker shopify är dyrt.

    #185767
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja kan du ha det i din plattform är det inga problem, jag kör så. Tror dock man måste ha Klarna som första alternativ enligt kontrakt (men jag kan ha fel).

    @Peder 92850 wrote:

    Någon som vet om man fortfarande kan ha en separat kortaktör när man kör med Klarna Checkout i butiken eller om Klarna är en helhetslösning? Jag känner nämligen att en del kunder vill ha traditionell kortbetalning med bankid.

    #185524
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Som sagt, en del handlare har fått behålla 30 dagars utbetalning och en del handlare har fått 60 dagars utbetalning och en del har dom rensat ut.

    Denna informationen har gått ut till handlarna innan sommaren. Men sen om det är detta som påverkar att ni inte fått utbetalt ser ni bara själva i ert admin när ni sist fick utbetalning.

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 2,659 totalt)