Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 80 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176100
    karfo
    Deltagare

    Hej,

    Såvitt jag vet går det bra att köpa på det sättet du beskriver.

    Så gjorde Bauhaus i Sverige när Makita Sverige ej ville sälja till dem, då köpte Bauhaus tyskland in makita maskiner och sålde till bauhaus i sverige. Inget olagligt men inte så omtyckt.

    Värt att tänka på med import av kosttillskott är att det är livsmedel och ska märkas därefter, importerar du ska du därför även märka upp dem med svensk text som sig bör enligt reglerna. OCKSÅ värt att nämna är att många kosttillskott klassas som läkemedel, men i England behöver de inte vara det och särskilt inte USA.

    Tänk särskilt på det sista jag skrev, då du är personligt ansvarig för detta(till en viss gräns givetvis beroende på företagsform), inte så kul om du säljer något som är läkemedelsklassat i Sverige och det anmäls, eller att exempelvis någon dör pågrundav allergichock eller vad som.

    Mer information finns här:

    Läkemedel eller kosttillskott ? var går gränsen? – Läkemedelsverket

    Kosttillskott – regler – Livsmedelsverket

    #175475
    karfo
    Deltagare

    Jag tänkte först också nischa min butik rejält, jag valde opencart främst för jag har lite programmeringskunskaper (men inte mycket), nu har jag dock skalat upp den rejält med ungefär 165 artiklar gentemot det jag började med vilket var typ 10.

    Värt att säga att jag lagt ner ett antal tusen kronor i moduler och ett antal hundra timmar på att få det som jag vill.

    När man väl börjat med butiken hittar man alltid fler saker man vill börja sälja och bredda sortimentet. Min målsättning i början var att ha det som en kul grej men nu är målsättningen att kunna leva helt på butiken. En bit på väg. :-)

    #175044
    karfo
    Deltagare

    Jag skulle också helt enkelt skicka om.

    Som kund skulle jag bli förbannad om jag blir krävd på betalning för produkter jag inte fått då företaget medvetet valt att inte skicka spårbart.

    Givetvis finns det alltid kunder som kan bråka och vissa gör det på olika sätt! Hade kunden pratat med er på ett vettigt sätt hade ni kanske försökt lösa det fortare men i detta fallet så är kunden otrevlig mot er och det är bara att bita i det sura äpplet och skicka nya varor spårbart.

    Det går även att vända de argaste kunder om man sköter sina kort rätt och dessa kan även bli fantastiska förespråkare för erat företag.

    Ni kommer aldrig få reda på om kunden är en bedragare eller inte utan man får helt enkelt utgå från att kunden inte är det.

    Pallar ni inte detta något mer får ni

    1. Sälja era fakturor genom en faktureringstjänst med kreditupplysning.
    2. Börja skicka spårbart med leg. kontroll (detta kommer vara ett krav från eran leverantör av fakturatjänsten).

    Skickar man billiga, lätta produkter icke spårbart så måste man räkna med dessa smällar ibland. Är det 1 paket på 200 som försvinner kanske det är värt det då frakten är halva priset mot närmaste spårbara.

    MVH Fredrik

    #175031
    karfo
    Deltagare

    Hej Micke!

    Jag använder själv OpenCart och är absolut intresserad av denna modul. :-)

    MVH
    Fredrik

    #174430
    karfo
    Deltagare

    Jag har själv ingen telefonsupport, jag svarar dock väldigt fort på mail då jag har mail i mobilen också. Givet att jag kan ringa upp kund också vid oklarheter. Sett att exempelvis lekmer.se (som känns rätt stora, årets ehandlare pricerunner 2010) inte har telefonsupport.

    Givet att man kanske tappar någon kund på detta då vissa verkligen vill ringa och jag har förståelse för det men jobbar man heltid dagtid så funkar det helt enkelt inte. Tror man tappar fler kunder på att inte svara alls.

    När jag sedan går över till att arbeta dagtid med ehandel så blir det telefonsupport.

    #174387
    karfo
    Deltagare

    Vart hittar man detta till så bra priser? Dela gärna med dig antingen på mail fredrik@karfosport.com eller PM :)

    #174359
    karfo
    Deltagare

    Här hittade jag efter lite snabbt googlande.

    Reklamation – Konsumentverket

    #174187
    karfo
    Deltagare

    Jag körde Skicka Lätt i början, det funkar helt okej och går fort. Det blev dock drygt med alla kvitton samt att vem som helst kan säga att de ej fått sina varor då det inte är nån leg. koll.

    Jag tycker du ska ta 49kr i frakt för alla order. Viktpriser blir bara förvirrande för kunden.

    #174183
    karfo
    Deltagare

    DHL ServicePoint funkar bra tycker jag med Pluskontot, smidigt, fri upphämtning, snabb leverans. Hade Schenker innan och skickar man lite funkar det inte ekonomiskt(50kr avgift om det är under 5 kolli).

    Varubrev är smidigt enligt mig om prylen går ner i postlådan, annars får kund hämta ut det på ombud = 1 dag extra lev tid då det först ska provas i postlådan.

    #174153
    karfo
    Deltagare

    Nyfiken på om det ger någon effekt jag också. :-)

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 80 totalt)