Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 51 till 60 (av 80 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #172062
    karfo
    Deltagare

    Solklart att ni ska ha en mobilanpassad hemsida.

    Jag har cirka 20% av alla genomförda köp från tablets och 5% från mobiler. Resten dator.

    #172018
    karfo
    Deltagare

    Enkelt sagt

    Min leverantör skickar direkt från deras lager i England till min kund inom Sverige.

    Istället för att ta omvägen via mitt lager.

    #172010
    karfo
    Deltagare

    Tack för svaret.

    Jag fakturerar ju kunden momsen i min vanliga faktura?

    #171996
    karfo
    Deltagare

    Kapar tråden lite.

    När man skickar med DHL Servicepoint.

    Är försändelsen försäkrad?

    #171995
    karfo
    Deltagare

    Jag har själv tulldeklarerat och det är lite krångligt första gången, nu gör jag nästan aldrig det längre då jag lagt 99% av mina inköp på en grossist inom EU.

    Det finns en utförlig guide på tullverkets hemsida som förklarar hur man gör. Jag följde den, det tog väldigt mycket tid första gången så beror lite på vad du själv värderar din tid till, om det är värt det.

    Skickade in tulldeklarationen med fakturan från leverantören samt skrev att UPS ej deklarerat (dom vill veta transportören) fick sedan en tullfaktura i posten nån vecka senare. Jag hade inte gjort allt 100% rätt men det korrigerade bara tulltjänstemannen då de hade all information på fakturan. Ringde även en gång och fick jättebra hjälp. :-)

    #171985
    karfo
    Deltagare

    Har kört Klarna Checkout ett tag nu och vill säga att det är jäkla smidigt. Särskilt för kunden. Det bästa är att då det är en modul som utvecklas hos Klarna så kommer alla live-uppdateringar in på en gång så fort de tas i bruk hos dem, vilket gör att kassan är uppdaterad. Det som saknas är en renodlad företagsdel men det har vi löst separat. Mobilversionen är riktigt snyggt anpassad också.

    Min åsikt är också att Klarna ger intrycket av en seriös butik.

    Prismässigt så är Klarna dyrare men deras kundservice är topnotch de gånger jag ringt eller mailat och jag vet att deras kundservice mot slutkund är kanon.

    Det som talar emot är väl att det tar lite tid att få pengarna (order vecka 1 pengar v 3) så man väntar 2 veckor. Har man ett stadigt flöde av ordrar funkar det dock helt okej vilket jag har haft under tiden.

    Då mina ordrar snittar 500kr så påverkas jag inte särskilt mycket av 3%, just nu iallafall.

    Ett annat stort plus är “Köp nu betala i Mars” (som ett exempel) för endast 29kr och 0% ränta. Det ger mer affärer, helt klart, då jag sett en del som väljer det också.

    Nu är jag ingen storfräsare som många andra så mina ord kanske inte väger så tungt, men för mig som liten företagare, så funkar det jättebra. :-)

    #171874
    karfo
    Deltagare

    Fått min första faktura från DHL, priserna stämmer exakt mot det som står i Multishipping, då har jag både skickat b2c och b2b. Då skriver jag in storlekarna på paketen och räknar ihop cirka vikt.

    #171740
    karfo
    Deltagare

    Precis bytt till DHL från Schenker pga priset.

    Fyller alltid i storlekarna på paketen utifrån de måtten jag har på wellpapplådorna samt vikten då.

    Kontrollmäter inte DHL i maskinsorteringen ? En justering bör ju göras automatiskt kan man tycka utan att kosta extra.

    #171518
    karfo
    Deltagare

    Jag vill flika in min lilla erfarenhet från handel med Kina.

    Det lilla jag beställer är oftast x antal kartonger. Nu närmast det 7-8 kartonger cirka 100kg via flygfrakt. Frågar alltid pris hos leverantören på frakten men brukar även fråga hos Mychinafreight.com … Har använt det bolaget 3-4 gånger och riktigt bra service samt väldigt snabba på att ge priser, givetvis får man pruta lite på priserna men har oftast hamnat på 3.5-5$ per kg(fraktdragande vikt) + 20-35$ i pick-up fee från leverantören.
    Har bara gett dem telefonnumret till min kontakt hos leverantören så har de löst allt om det är något som är oklart. Betalar efter de hämtat upp sakerna och kontrollvägt dem via PayPal eller banköverföring. De har skickat med både DHL och FedEx till mig.

    #171507
    karfo
    Deltagare

    @flennstrom 73277 wrote:

    Jo det kan vi göra. Vi gör en bedömning på varje order och det beror på en mängd faktorer. Får kunden möjlighet att betala med faktura tar vi alltid kreditrisken, i de fall vi blir tveksamma kommer kunden att få betala med kort eller internetbank. Du kan själv pröva i Klarna Checkout genom att klicka på “Ändra adress”-länken i formuläret. Se hur det ser ut på Nekad kredit i Klarna Checkout | eVERYTHING | eVERYTHING

    Tack för svaret !

    Vill säga att jag är nöjd, hittills, med KCO. Nån kund som ringt å frågat över om de inte kunnat betala med kort (inte sett alternativen), men hoppas att ni i framtiden gör det ännu bättre för slutkunden.

Visar 10 inlägg - 51 till 60 (av 80 totalt)