Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 738 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #179367
    Lastbryggan
    Deltagare

    Imponerande, skall bli kul att följa :)

    #175945
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Kodmyran 78821 wrote:

    Ni som är handlare får gärna svara på varför just ni inte anmälde dig.

    För mig handlar “det som vanligt” om att jag har en av årets viktigaste leverantörsmässor och landar i Göteborg dagen före e-handelsdagarna. Rent teoretiskt skulle man väl kunna hinna flyga upp timmarna efter man landat men efter tre dagar på mässa vill man inget hellre än att åka hem.

    Jag skulle gärna komma upp igen då jag inte varit med sedan första gången, men de två senaste åren ligger det som sagt fel i tiden för mig.

    #174752
    Lastbryggan
    Deltagare

    Stort lycka till med dina nya utmaningar!

    #174296
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Streckkodssystem 76826 wrote:

    Det finns en del varianter av olika etiketter både normala och runda här:
    (URL raderad)

    Att registrera sig på ett forum och ha ett enda syfte och det är att göra reklam för sin egen sida är inte ok.
    Vi har vissa enkla regler här på ehandel.se och en av dem är att egenreklam inte är tillåten.

    Jag har raderat dina andra 3 trådsvar som enbart hade till syfte att göra reklam för din sida.

    Välkommen till ehandel.se förresten, är övertygad om att du kommer att trivas och har en hel del att tillföra. Men håll igen med egenreklamen.

    #174063
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Richie72 76546 wrote:

    Hej Mats, hoppas allt är bra i Thailand.

    Allt är toppen och vi börjar se slutet på denna långa semester, nu är det bara några veckor kvar innan verkligheten kommer ikapp igen.

    @Richie72 76546 wrote:

    Mitt svar hade varit något i stil med…

    Riktigt bra svar!
    Mitt svar till kunden kanske var något förhastat, samtidigt som jag ville “ställa mig in” hos den enskilde kunden och besvara hans mejl på hans nivå av sätt att uttrycka sig på. Hans mejl var ju som synes ganska intetsägande och på en språknivå där jag ansåg att oavsett vad jag svarar så har han redan bestämt sig för att det blir som han skriver, något svar på mitt mejl har jag inte heller sett.

    @sebastian@klarna.com 76548 wrote:

    Hejsan Mats och alla andra

    Till att börja med, så här nära en tår har jag nog aldrig varit av att läsa ett foruminlägg tidigare.

    Ja du Sebastian, för det första så värmer det nåt oerhört att just du mitt i all denna storm tar dig tid att läsa och bemöta oss enskilda e-handlare på ett forum som ehandel.se.

    Jag är övertygad om att du menar varenda rad du skriver och att det är ett ärligt svar rakt igenom. Men jag tror att faran i att Klarna har vuxit så grymt mycket är att ni inte alltid når fram till den lilla negativa kundgruppen som redan har bestämt sig för att bojkotta Klarna. Jag har heller inget bra svar på hur ni skall nå dem eller om det verkligen är nödvändigt.

    Kanske är det så att jag överskattar faran med dessa negativa kommentarer som skrivs i media och att denna grupp kunder är en så försvinnande liten del i sammanhanget.

    Kanske är det så att jag har överreagerat på ett enskilt mejl från en kund, jag kan inte heller se någon trend att vi skulle ha minskat i antalet fakturor förra veckan. Men när man är het och får ett mejl som detta så är det lätt att tangenterna på datorn glöder även om man är på semester.

    Och återigen, ni (du) hanterar hela situationen på ett föredömligt sätt och som jag skrev i mitt första inlägg så hoppas jag verkligen att det kan komma att bli något bra av hela den här soppan till slut.

    #174042
    Lastbryggan
    Deltagare

    Nu har det ju blåst igång rejält idag igen i SvD och det är inte kul när denna typen av mejl börjar ramla in…

    Jag har nyligen tagit bort er från min mejl på grund av att jag inte kommer att handla av er fler gånger.
    Anledning är att ni använder klarna som kreditgivare.

    Dessvärre tror jag inte att det spelar någon roll hur öppen och tillmötesgående Sebastian är i sitt jobb med att sitta och bemöta kritiken i media. Personligen tycker jag att han gör ett jättejobb och jag högaktar honom för det. Uppriktigt sagt lider jag med honom som får allt detta just nu, det är fan ingen lätt uppgift att vara vd och ansiktet utåt när drevet går.

    Men, det är våra kunder som kommer med kritiken mot Klarna och det är vi som kommer att bli lidande oavsett hur mycket skit Klarna får i media. Frågan är hur vi e-handlare som är anslutna till Klarna skall bemöta mejl som ovan när de börjar ramla in i Outlook?

    Personligen känns det jäkligt svidande att få ett enda mejl och förlora en stamkund för att vi har Klarna som partner, fortsätter det dessutom att droppa in liknande mejl så kommer man ju att slita sitt hår. Dessvärre är jag övertygad om vi kommer att tappa rejält med kunder om drevet fortsätter och inte Klarna lyckas vända den negativa trenden i media, oavsett vem som har rätt eller fel.

    Avslutningsvis lägger jag in mitt mejlsvar till min stamkund Micke nedan så att ni kan se hur jag tänker och hur jag kommer att hantera kommande påtryckningar. Jag anser inte att jag har råd att försvara Klarna om det blir på bekostnad av förlorade kunder, utan jag har valt att svara på en nivå som kanske passar våra kunder bättre än de svar som Sebastian ger i media.

    Hej Micke,
    Självklart följer jag också vad som skrivs om Klarna just nu och jag håller med dig om att hanteringen inte är tillfredsställande i många avseenden och vi kommer naturligtvis att ta en diskussion om huruvida vi skall fortsätta samarbeta med dem eller inte.

    Denna diskussion kommer vi att ta när jag kommer hem från min semester i början av maj.

    Skillnaden i dagsläget är att vi inte är anslutna till Klarna Checkout som är den tjänsten som diskuteras i media. Att enbart skicka faktura med e-post anser jag kan ha vissa brister.

    Vi på Lastbryggan skickar således inte ut några fakturor med e-post utan alla beställningar som görs mot faktura hos oss får fakturan bifogad i pappersformat i försändelsen.

    Vi har dessutom avtalat bort 14 dagar som är standard hos Klarna och vi erbjuder 30 dagar på Klarna faktura och det har vi gjort i flera år och det är inget som vi kommer att sluta med heller.

    Mvh Mats Karlsson

    Slutligen vill jag också nämna att jag är lite obekväm att göra detta inlägget då jag har en mångårig personlig relation med Sebastian och har alltid haft en mycket bra professionell relation med Klarna som jag brukar försvara i vått och torrt. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de reder ut detta och att det kan komma något positivt ur detta stormande vattenglas.

    #173360
    Lastbryggan
    Deltagare

    @dd88 75702 wrote:

    Det är alltid bäst att lösa udda problem direkt med sin säljare/handläggare på UPS, kundtjänst har ofta svårt att sätta sig in i udda problem då deras handbok ofta inte täcker det.

    Hade man/jag varit kund hos UPS så hade det självklart varit den naturliga vägen.

    #170276
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Snickarbyxan i Enköping 72066 wrote:

    Ursäkta mig, jag trodde att jag vart medlem på en sida där man som E-handlare kan dela med sig till andra E-handlare om upplevelser.

    Att varna andra elhandlare i 4 trådar där Early media har diskuterats ser jag inte som spam utan en hjälp för andra att inte gå i samma fälla som jag gjorde.Det är tråkigt att ni har raderat inlägg som är till fördel för ehandlare och nackdel till företaget som bedriver tvivelaktig verksamhet.

    När en medlem inom några minuter letar upp några “slumpmässigt” utvalda trådar, klipper och klistrar in exakt samma inlägg som har till syfte att hänga ut ett företag då reagerar i alla fall jag.

    Medlemmarna här på Ehandel.se är tillräckligt uppmärksamma för att uppfatta ditt budskap i.o.m. ett inlägg. Att trycka ctrl+c och ctrl+v i ytterligare tre trådar upplevs bara oseriöst och kommer att få totalt motsatt effekt.

    Utveckla gärna vad det var som gjorde att försäljningen sänktes.

    #170273
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Snickarbyxan i Enköping 72058 wrote:

    Jag gick på säljarens snack om hur bra det skulle bli när de tog över annonseringen på Google vilket är deras affärsidé, jag tog en intromånad för 3000 kr ex. moms, jag vill höja ett varningens finger, GÅ INTE PÅ DET!!
    Min försäljning i webbutiken gick ner med över 50% under den tid Early Media skötte annonseringen på Google.
    För de 3000 plus moms som jag betalde Early Media så vart det 4 order på en månad som kom via den annons de skapade.

    GYNNA INTE DETTA FÖRETAG DÅ DE ÄR ETT BLUFFÖRETAG!!

    Hej Snickarbyxan och välkommen till E-handel.se.

    Jag ser din frustration ang. ovan nämnda företag men att leta upp ytterligare fyra trådar på forumet där du lägger in exakt samma rader är inte ok så dessa inlägg har jag nu raderat.

    Att “hänga ut” ett företag som man tycker har misskött sig kan kännas skönt för stunden och man blir av med en del aggressioner. Men att spamma sönder ett antal trådar är inte ok, hur ilsk man än är. Jag hoppas att Early Media kommer att bemöta din kritik i denna tråden där jag lät inlägget ligga kvar.

    #169939
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Fru Bad 71676 wrote:

    Vissa har gummisnorrar (haha, vilket ord ni svenskar har!), andra har väldoftande tvål och badrumstextilier, på sin arbetsplats. ;)

    Ser fint ut!
    Och tycker det är kul du delar av med dig. :)

    Tack för det. :)

    Det är nog bara jag som kallar det gummisnorre, blev en “liten grej” när jag sa ordet i tv för två år sedan och sedan dess blir jag ständigt påmind om det.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 738 totalt)