Forumsvar skapade

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176410
    matte629
    Deltagare

    Brukar dessa räknas som skrymmande brev när man har kläder i dem? Dvs, brukar de hamna under 3 cm i tjocklek?

    #173535
    matte629
    Deltagare

    Jag vet inte om det är olagligt direkt, vet i alla fall kreditföretag (payex, klarna osv) inte polisanmäler om en kund inte betalar. Det går istället till påminnelse, inkasso och till sist KFM. Skillnaden mellan snatteri och detta är ju att en snattare inte går igenom ett avtal vid köpet, utan bara tar det. Därmed ligger ju en giltig fordran mot kunden, så den är ju skyldig att betala, men om det går så långt sköter ju KFM det (med konsekvenser såsom anmärkning, avdrag från lönen o.s.v.). Om man inte försvinner spårlöst så går det inte att komma undan sitt köp.

    Oftast handlar ju det inte om att kunden har en princip att inte betala, utan snarare om att denne inte kan betala. Det är ju därför det är viktigt att alltid göra en kreditbedömning först, så blir man av med de värsta i alla fall. :-)

    #173534
    matte629
    Deltagare

    Jag kan annars rekommendera Outlook (f.d. hotmail). De har en gratistjänst dit man kan leda sina mejl, skapa nya mejladresser o.s.v. Det är bara att trycka en DNS-pekare dit så är det klappat och klart. Användarvänligheten är helt jämförbar med Google Mail.

    Vi har också att man når inloggningen via mejl.baraljus.se, så behöver man knappt tänka på att det är en extern tjänst. :-)

    #172124
    matte629
    Deltagare

    * Ändra flik-ikonen på hemsidan. Just nu verkar det vara Textalks ikon.

    * Flytta upp menyn högst upp, det är lätt att missa som konsument

    * Jag tycker personligen att bilden längst ned till vänster (20% rabatt o.s.v.), ser lite amatörmässigt gjort. Jag hade nog personligen gjort den enfärgad, det vill säga att den inte “fadar”.

    * Postbilden och kortbilden (i vänstermenyn) ser ut att vara av lite dålig upplösning, jag tycker nog också det ser bättre ut om du har en traditionell visa och mastercard-logga istället.

    * Texten “Bröllopssmycken som är moderna av silver, Swarovski pärlor och kristaller!” högst upp på sidan hade jag nog integrerat in i en bild istället, det ser lite amatörmässigt ut att bara stoppa dit den ovanför bildspelet.

    * Generellt sätt skulle sidan behöva en textbearbetning.

    * Jag skulle rekommendera att du lägger till en CSS-snutt för att göra kassan finare. Om du letar bland bilderna på Texttalks facebooksida så finner du den (du kan se ett exempel hur det ser ut på Baraljus.se – Sveriges butik för doftljus).

    * Det rosa som kommer när man hovrar över text och meny gillar jag inte riktigt, det skär sig lite tycker jag.

    +

    * Jag tycker att loggan och produktbilderna är fina. Jag gillar även artikeltabellen på startsidan (och på resterande sidor), det är ett fint färgtema.

    #172086
    matte629
    Deltagare

    @Yvonne 74163 wrote:

    Hej,
    Jag gillar bakgrunden, kanske att någon färre färger? Dessutom tycker jag att den blå “Läs mer” knappen ska ha en annan färg, nu tillkom ytterligare en färg.
    Annars tycker jag den är stilren.

    Hej Yvonne, tack för ditt inlägg!

    Färgtemat har det strulats mycket med. I version 2.0 av hemsidan var färgen ensamt rosa. Jag tyckte rätt snabbt är det blev för flickigt/barnsligt, så då fick det bli lila istället. I version 3.0 så lades bl.a. tid på knappar, och då var “läs mer” knappen istället grå med en toning. I samband med version 3.5 (jag gillar att snacka versioner :D) så ändrats knappen till blå.

    Målet är egentligen att försöka blanda lila och blå, och en tanke är också att allt på sidan som är lila på något vis ska leda till kassan. Övriga knappar och rubriker är istället blå eller mörkgråa.

    Om det kan uppfattas som ett störningsmoment så kan man såklart kanske leta efter en mer neutral färg, men just eftersom bakgrunden är så färgstark så känner jag att det är nödvändigt att färgerna på sidan även är färgstarka.

    I vilket fall, tack för feedbacken.

    / Mathias

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)