Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 60 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #136456
    Ms. Therese
    Deltagare

    @Putte 34816 wrote:

    Jag har märkt att flera kortköp i min webbutik misslyckats, än så länge har vi inte tappat nån kund då dessa försökt igen och då genomfört köpet, antingen med kort eller annan betallösning.

    Dock oroar det mig att det händer, av 10 kortköp strular 2-3 st. Vi kan själva inte se varför köpet inte går igenom, bara att ordern lagts och betalningen inte genomförts. Just oförmågan att spåra problemet stör mig.

    Ni andra handlare med mer erfarenhet, är detta normalt och något som beror på kunden (inga pengar på kortet te x?). Eller är det något fel på vår sida.

    Vi har både svensk- och engelskspråkig sida, 3 valutaval (SEK, $, €) och säljer över hela världen. Vikinggruppen har byggt sidan och CertiTrade har hand om kortlösningen.

    Vi har DIBS och det krånglar en del också, lite periodvis känns det som. Frågade nyss om det och efter att blivit skickad mellan olika personer så blev det slutgiltiga svaret att banken nekat köpet. Det konstiga är ju att en person kan bli nekad två gånger och tredje gången gillt säger banken ja? Gillar inte!

    #135707
    Ms. Therese
    Deltagare

    @Per Nilsson 34076 wrote:

    Det var det jag menade :)

    Det är väl ingen som är direkt intresserad av snacket kring hur det går med självaste e-butiskprojektet, det är produktinfo de vill ha.

    Jag säger helt tvärt emot. (utan att referera till min egen i dagsläget helt värdelösa blogg). Var personlig men inte privat, blogga ofta och mycket om det mesta (relevant såklart). Ge personliga åsikter och erfarenheter.
    Vem vill läsa en tråkig och opersonlig blogg om bara döda ting, en blogg som redan finns liksom? Men självklart ska produkterna också finnas med i bloggen!
    Berätta om vem du är, tankar kring din shop/företag, be om feedback, vad den ev. kunden värdesätter, etc.

    Kanske beror på område för shopen men så började jag själv med gott resultat och kunder från dag ett, samarbetspartners, mm. Helt klart värt tiden både ur synpunkter som seo och direkta kunder och kontakter.

    När jag slutade blogga personligt (p.g.a. tiden) så var det just den biten de flesta läsarna efterfrågade.

    #135876
    Ms. Therese
    Deltagare

    @wilma 34091 wrote:

    Tack hörni för pepp!

    Det jag tycker är den stora utmaningen nu är att jag sitter på ett för stort lager och är lite bakbunden pga det (bundna pengar ni vet…) Och jag säljer inte ut lagret tillräckligt snabbt, eftersom jag inte har tillträcklig trafik, och då får jag inte in tillräckligt med kulor för att göra pröjsa pengar för att få in nya besök.
    .

    Jag förstår din utmaning med att ha större delen av pengarna i lagret, det har vi också. Det ger ju dock ett ypperligt tillfälle att jobba med just bloggar som du skrev tidigare.

    Varför har du/ni svårt att fortsätta samarbetet? Hitta nya bloggar som passar, gör olika aktiviteter och banners?

    #135875
    Ms. Therese
    Deltagare

    @Jimmy Öström 34096 wrote:

    ca 8000-10000 unika i månaden och det dubbla om vi inte ska titta på unika..

    Vi är väldigt lika i statistik!

    Intressant fakta till frågan är ju också hur gammal shopen är. Vår har varit up ´n runnin´ 1,5 år.

    Ni andra?

    #135723
    Ms. Therese
    Deltagare

    @Kodmyran 33963 wrote:

    Struntprat. Hur många av dessa kunder tror du att du får behålla sedan när du höjer dina priser??? Jag har jobbat i en priskänslig bransch i många år, och jag kan garantera dig att säljer någon varan 5 kr billigare än dig så lämnar den priskänsliga kunden dig direkt för att handla där i stället. Är det den typen av kunder man vill ha så fine, då kan man jobba med lägsta pris.

    Nu pratade jag inte bara om den priskänsliga kunden utan ett första sätt att kunna locka till sig kunder över huvud taget. Den ena typen av kunden är som du säger, den priskänsliga som förmodligen kommer lämna oss när vi höjer (men som förhoppningsvis innan dess hinner generera oss någon ny kund som kanske är villig att betala fullpris). Den andra typen av kunden kan vara den som är beredd att betala fullpris men som hittar till oss via vår rea p.g.a. reklam, etc. Och det var denna kund jag refererade till tidigare. Bara för att en kund shoppar på rea behöver den ju inte falla under den prägeln för alltid och då har man ju en chans att visa vad man går för.

    #135695
    Ms. Therese
    Deltagare

    @Parvelito 33948 wrote:

    Det man också skall komma ihåg om man börjar priskriga är att det alltid finns någon som kommer att vara lite billigare. Har man byggt upp en kundkrets endast på att vara billigast, så försvinner de lika fort igen så fort någon som är billigare dyker upp. Det är också värt att tänka på när man väljer strategi.

    Håller delvis med. Men det kan också vara ett första sätt för ny aktör att locka till sig kunder för att få chansen att visa hur bra de är på alla anda bitar runt omkring.

    #135664
    Ms. Therese
    Deltagare

    Din leverantör har enligt lag ingen rätt att bestämma vad du ska sätta för pris men indirekt har de ändå makten till det då de kan neka dej som fortsatt kund hos dem.
    Nu har jag inte kollat vad du satt för pris jämfört med andra men varför vill du sälja billigare än andra/förlora större del av vinsten?
    Visst kan dessa prisrekommendationer vara lite sura om man sitter på ett stort lager, dock väldigt försteliga. Att prisdumpa gör ingen business el. bygger varumärke.

    #135432
    Ms. Therese
    Deltagare

    @OskarK 33602 wrote:

    Jag har tagit kontakt med ett varumärke som jag skulle vilja sälja, tyvärr så tackade dom nej eftersom dom nej eftersom dom vill först se om min webbutik blir en succe eller en flopp vilket gör det svårt för mig.

    Kan jag gå runt detta genom att helt enkelt beställa ifrån en webbutik och sen sälja det själv i min butik eller bryter jag någon lag då?

    Jag förstår ditt dilemma då jag själv satt i samma sits då jag startade.
    Nu vet jag inte vad du ska sälja men utan att “fuska” så borde du kunna hitta i.a.f. något mer starkt varumärke som du tror på? Starta upp och visa vad du går för, den trägne vinner. Visa dem layout, marknadsplan, mm. om du inte gjort det? Ligg på och visa intresse. El. föreslå en hög order om du klarar det.
    Förstod inte riktigt hur du annars skulle köpa in märket, via andra åf? Vill de verkligen köpa in åt dig och isnf. “gratis”? Annars mister du ju en del av ev. vinst då du knappast kan sälja till överpris..

    #135227
    Ms. Therese
    Deltagare

    @skinza.se 32932 wrote:

    Något jag har lärt mig är att man får det man betalar för :)
    Så var inte rädd att ta en lösning som kostar lite mer!
    Jag själv var i samma sits som dig och jag valde ebutik.se, något jag är mycket nöjd över! :)

    Kanske stämmer det du skriver att man får vad man betalar för (kan inte uttala mig direkt då jag endast testat en enda shop, den vi har idag) MEN jag skulle hellre säga att välj inte en för dyr. En dyr e-plattform må kanske ha massvis med funktioner men innan man får kunder har man inte särskilt stor användning för alla funktioner. Mitt tips är att starta på en billig för att testa och känna sig fram vad man önskar använda för funktioner och senare ev. uppgradera/byta.

    #135205
    Ms. Therese
    Deltagare

    @Kashkan 32754 wrote:

    Någon som har kontakt med några seriösa bloggare inom mobil tillbehör / mode tillbehör ? skulle vara intresserad att bygga upp samarbete!

    Jobbar med både stora och mindre stora bloggare inom mode/livsstil.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 60 totalt)