Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2018 kl. 07:18 #185422nmnDeltagare
Det måste ju bli ännu dyrare än att skicka som DHL eller Schenker B2C och sedan så måste du ta dig till något postcenter för att lämna in dem också!
Har för mig att posten fakturerar två gånger i månaden och de lägger även på en fakturaavgift och FAKTURAN KOMMER SOM BREV så det tar rätt lång tid innan man får den om den öht kommer fram.
Kort och gott dumpa Postnord de vill inte ha några kunder!
24 maj, 2018 kl. 07:54 #184399nmnDeltagareFinder är Mac benämningen på det som i Windows träsket heter utforskaren.
Det är ingen vidare lösning heller, blir ungefär lika jobbigt som att växla skrivare om du bara skriver ut en åt gången. Du borde nog se dig om efter en bättre TA lösning om detta är ett problem. Tyvärr så kostar sådana här saker en hel del vilket är svårt att motivera när man inte har så stor verksamhet.
Vi har en leverantör som skriver ut två klisterlappar på en gång, den ena hamnar på paketen med adressen och den andra är följesedeln som hamnar i paketen, fast oklistrad. På det visset behöver den som packar bara ta lapp från en skrivare.22 maj, 2018 kl. 08:41 #185297nmnDeltagareMen nu får han ju upp filerna i samma pdf läsare och skriver ut dem därifrån.
Är kanske enklare att dra filerna i finder och släppa dem på rätt skrivare.
19 maj, 2018 kl. 09:29 #185289nmnDeltagareJag förstår inte vad som är problemet?
Om du inte vill få “money for nothing” så får du väl stänga av dem på grund av inaktivitet.
17 maj, 2018 kl. 07:08 #185278nmnDeltagareVarför ge en parasit rabatt?
Det är väl helt uppenbart att det är fel pris om det står 0kr. Hade kunden påpekat felet och frågat vad korrekt pris är så hade jag gett rabatt som tack för hjälpen. Att bara beställa en hög varor med uppenbart fel pris är lågt, varför premiera sådant beteende?
Inte konstigt att det här landet är på väg rakt utför, ni jobbar ju stenhårt på att belöna folk som gör moraliskt förkastliga gärningar.
4 maj, 2018 kl. 06:47 #185224nmnDeltagare@Chelz 92046 wrote:
Dom har stängt ärendet eftersom jag inte svarade inom 24 timmar. Kunden återbetald.
Men varför i hela friden använder ni Fyndiq?
Dessa problem verkar ju vara mer regel än undantag!Har ni någon sjuk böjelse att vilja ge bort era marginaler till en massa mellanhänder som bara skär emellan?
30 april, 2018 kl. 07:47 #185192nmnDeltagareVarför inte fylla i med kundens vanliga epost i fältet för faktura, om de vill ha den någon annan stans så får de ändra och det sparas då till nästa gång.
Säljer du primärt till privatpersoner eller företag? För privatkunder vill nog ingen ha den till annan adress, för företagskunder så vill nog i princip alla ha den till en speciell adress.
25 april, 2018 kl. 06:12 #185173nmnDeltagare@Arne_1921 91956 wrote:
Har ja tyvärr inte än iaf utan det är några i veckan. Hur tar ja reda på numret till lokala DHL? Ger dom ut det på supporten?
Det brukar stå vad åkeriet heter på bilen som hämtar.
Vi fick en almanacka från Falkenklev som kör här med bilder och namn på alla chaufförer “ambassadörer” som de kallar dem, så det är lätt att hålla koll på vem det var som hämtat om något blivit fel. Längst ner finns även telenr till deras trafikledning.
En sak som var bra med Posten var att de hade en speciell mobiltelefon som alltid följde med bilen oavsett vem som körde den veckan. Var de försenade eller om man inte hade något gods en dag så var det bara att ringa det numret.
20 april, 2018 kl. 13:15 #185152nmnDeltagareAllt du säljer skall ha moms på sig, är väl bara bilar som har specialregler.
20 april, 2018 kl. 13:12 #185151nmnDeltagareFakturera i samband med leverans så blir dina siffror i bokföringen och aktuellt lagervärde korrekt.
-
FörfattareInlägg