Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 359 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #185422
    nmn
    Deltagare

    Det måste ju bli ännu dyrare än att skicka som DHL eller Schenker B2C och sedan så måste du ta dig till något postcenter för att lämna in dem också!

    Har för mig att posten fakturerar två gånger i månaden och de lägger även på en fakturaavgift och FAKTURAN KOMMER SOM BREV så det tar rätt lång tid innan man får den om den öht kommer fram.

    Kort och gott dumpa Postnord de vill inte ha några kunder!

    #184399
    nmn
    Deltagare

    Finder är Mac benämningen på det som i Windows träsket heter utforskaren.

    Det är ingen vidare lösning heller, blir ungefär lika jobbigt som att växla skrivare om du bara skriver ut en åt gången. Du borde nog se dig om efter en bättre TA lösning om detta är ett problem. Tyvärr så kostar sådana här saker en hel del vilket är svårt att motivera när man inte har så stor verksamhet.
    Vi har en leverantör som skriver ut två klisterlappar på en gång, den ena hamnar på paketen med adressen och den andra är följesedeln som hamnar i paketen, fast oklistrad. På det visset behöver den som packar bara ta lapp från en skrivare.

    #185297
    nmn
    Deltagare

    Men nu får han ju upp filerna i samma pdf läsare och skriver ut dem därifrån.

    Är kanske enklare att dra filerna i finder och släppa dem på rätt skrivare.

    #185289
    nmn
    Deltagare

    Jag förstår inte vad som är problemet?

    Om du inte vill få “money for nothing” så får du väl stänga av dem på grund av inaktivitet.

    #185278
    nmn
    Deltagare

    Varför ge en parasit rabatt?

    Det är väl helt uppenbart att det är fel pris om det står 0kr. Hade kunden påpekat felet och frågat vad korrekt pris är så hade jag gett rabatt som tack för hjälpen. Att bara beställa en hög varor med uppenbart fel pris är lågt, varför premiera sådant beteende?

    Inte konstigt att det här landet är på väg rakt utför, ni jobbar ju stenhårt på att belöna folk som gör moraliskt förkastliga gärningar.

    #185224
    nmn
    Deltagare

    @Chelz 92046 wrote:

    Dom har stängt ärendet eftersom jag inte svarade inom 24 timmar. Kunden återbetald.

    Men varför i hela friden använder ni Fyndiq?
    Dessa problem verkar ju vara mer regel än undantag!

    Har ni någon sjuk böjelse att vilja ge bort era marginaler till en massa mellanhänder som bara skär emellan?

    #185192
    nmn
    Deltagare

    Varför inte fylla i med kundens vanliga epost i fältet för faktura, om de vill ha den någon annan stans så får de ändra och det sparas då till nästa gång.

    Säljer du primärt till privatpersoner eller företag? För privatkunder vill nog ingen ha den till annan adress, för företagskunder så vill nog i princip alla ha den till en speciell adress.

    #185173
    nmn
    Deltagare

    @Arne_1921 91956 wrote:

    Har ja tyvärr inte än iaf utan det är några i veckan. Hur tar ja reda på numret till lokala DHL? Ger dom ut det på supporten?

    Det brukar stå vad åkeriet heter på bilen som hämtar.

    Vi fick en almanacka från Falkenklev som kör här med bilder och namn på alla chaufförer “ambassadörer” som de kallar dem, så det är lätt att hålla koll på vem det var som hämtat om något blivit fel. Längst ner finns även telenr till deras trafikledning.

    En sak som var bra med Posten var att de hade en speciell mobiltelefon som alltid följde med bilen oavsett vem som körde den veckan. Var de försenade eller om man inte hade något gods en dag så var det bara att ringa det numret.

    #185152
    nmn
    Deltagare

    Allt du säljer skall ha moms på sig, är väl bara bilar som har specialregler.

    #185151
    nmn
    Deltagare

    Fakturera i samband med leverans så blir dina siffror i bokföringen och aktuellt lagervärde korrekt.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 359 totalt)