Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 2,021 till 2,030 (av 2,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #113497
    Per Nilsson
    Deltagare

    @banane 9139 wrote:

    Okej, så du betalar bara varuvärdet till grossisten sedan så faktureras frakten dig i samband med tullen eller när betalar du den?

    Precis!

    Vi betalar fraktkostnaden direkt till UPS och UPS fakturerar även tullen och momsen.

    #113495
    Per Nilsson
    Deltagare

    @banane 9136 wrote:

    Tack så mycket knivhuset. Kostar det något med UPS-kontot?
    Vissa grossister frågar om jag har eget fraktavtal, sparar man i regel på att teckna ett sådant? Begär man att UPS tex skall hämta paket hos grossisten då?

    Nej, det kostar inget samt att jag fick 26% rabatt på frakterna när jag tecknade avtal med dem.

    Det är grossisten som fixar kontakten med UPS angående upphämtning.

    #113492
    Per Nilsson
    Deltagare

    Vi skaffade ett konto hos UPS eftersom vi använder dem mest för importfrakter. De tar hand om förtullningen åt oss och fakturerar oss i efterhand.

    Den som skickar uppger vad det är de skickar sedan räknar UPS ut vad moms och tull blir.

    Här är en länk till Tullens Taric-system där du kan se de olika tullsatserna för olika varor:

    Taric

    #113490
    Per Nilsson
    Deltagare

    @debaser 9091 wrote:

    jag letar också rabattkoder när jag ser en sån ruta… då kan tre saker hända

    negativa:
    1) jag hittar en kod, men den har gått ut = jag lackar och handlar inte
    2) jag hittar ingen kod, då avbryter jag mitt impulsköp för “leta rätt på en imorgon” men märkligt nog så är impulsen borta dagen därpå…

    positiva:
    1) jag hittar en kod och använder den.

    finn tre fel. (hint: ingen är bra för ehandlaren).

    Det finns i princip bara en enda rationell lösning; använd inte rabattkoder. Använd rabatt-urler (alltså typ http://www.affärenhihi.se/checkout?rabattkod=x944fffre). Visst, de kan postas på forum osv men det startar ingen rabattkodsjakt hos gemene snålsvenne

    Jag kan gärna bjuda på 10% om någon hittar en rabattkod.

    Det är bara bra att det skrivs om mitt företag på forum och det är riktigt bra att de som läser dessa forum kommer till min butik för att handla.

    För mig är det här gratis reklam och bra inlänkning.

    #113488
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Kodmyran 3997 wrote:

    Jag brukar skicka med rabatter till mina kunder oväntat. Jag kallar dem för trogen kundrabatt, och det brukar vara antingen 10 % eller en gratis frakt.
    Det triggar kunderna att återkomma, och har för mig varit ett bra sätt att få just trogna kunder :)

    Vi gör precis likadant. :)

    … och det ger utslag för kunderna återkommer och verkar vara nöjda med våra produkter och service.

    #113396
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Andreas 8981 wrote:

    Jag förespråkar varmt prestashop som är starkt på framarch bland oss mindre e-handlare.

    Jag håller med till fullo. Vi kör vår webbutik via Prestaworks. Prestaworks är grymt duktiga samt att deras servicenivå är hög.

    #113288
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Andreas 8896 wrote:

    Detta är väl något man vill hålla hemligt!

    Precis! 😎

    #113228
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag har en blogg som heter knivhuset.blogspot.com, där skriver jag om nyheter, funderingar, produkter, mässor och lite allt möjligt.

    Jag länkar från den bloggen till min e-butiks hemsida och det fungerar bra eftersom jag 1) genererar länkar till min e-butik, 2) får dubbelt värde på vissa sökord hos Google.

    Jag försöker inte att göra ren och skär reklam för mina produkter utan försöker i mångt och mycket att skriva (subjektivt) intressanta funderingar och tankar KRING mina produkter.

    Med vänlig hälsning
    Per

    #113198
    Per Nilsson
    Deltagare

    @GregerA 8807 wrote:

    Nu är det ett tag sedan vi skrev på laserark, men då skrev den ut på båda etiketterna om man hade två etiketter att skriva ut. Du bara lagrar utskrifterna, och skriver ut dem när det är dags. Dock tror jag det måste vara samma fraktsätt, så det går inte att få ett företagspaket och ett postpaket på samma ark.

    Numera kör vi med Zebra etiekttskrivare, det är mycket bekvämare.

    Tack för tipset, ska prova det.

    //Per

    #113176
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Henrik lindh 8772 wrote:

    Jag kör både adwords och annonser på bing. Nästan 100% av besöken via annonserna kommer från google. Pengarna man sätter in hos Bing räcker dock länge, så varför inte ha annonser där med? Skadar ju inte.

    Jag ska nog prova det. Bing’s annonser borde ju visas över hela MSN-världen om inte annat.

    Tack för bra input (till er alla).

    Med vänlig hälsning
    Per

Visar 10 inlägg - 2,021 till 2,030 (av 2,033 totalt)