Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #124962
    PrylKungen
    Deltagare

    @pete 22013 wrote:

    hur mycket vinst gjorde du via den shoppen? kan inte ha varit mycket om du överväger att strunta i den?

    vet du hur de gick tillväga?

    jobbigt för dig hursomhelst..

    Det har inte varit speciellt stor inkomst på shoppen, men surt att man låg bra till på displayskydd av olika modeller.

    Det jag hunnit kollat upp är att det finns hål i koden vilket gör det möjligt att komma åt admin delen.
    Är på semester just nu och har inte tid eller lust att kolla upp det nu.

    @Parvelito 22018 wrote:

    “Riktiga män tar inte backup, de kommer ändå ihåg vad som fanns på hårddisken”.

    Åjo, nog finns en DB backup, men alla andra inställningar och onpage SEO är tyvärr förlorad.

    @pete 22022 wrote:

    kanske sidospår men: hur har ni hanterat kunders uppgifter? vilka metoder och kryptering användes vid lagring? om även kundernas uppgifter blivit stulna så är det nog på sin plats med ett email till dem (även fast det inte är så roligt).

    Ja, nu har han/dom tagit sig in via admin så det går ju att i klartext läsa namn samt adress. Som tur är så är det endast betalning via Payson och PayPal som jag haft, vilket i sin tur gör att inga kortuppgifter eller annan “vital” information kan stjälas.

    @Kodmyran 22023 wrote:

    visst förstår jag att det är jobbigt och bli hakad, men det är knappast domänens fel? Varför ge upp en bra domän för den sakens skull? Jag skulle bytt lösning och fortsatt, eller kanske gjort en affiliatesida av den i stället.

    Näe, det är väl inte domänens fel, men känner just nu bara att jag blev så trött på den.

    Utveckla gärna din affiliate idé.

    #124918
    PrylKungen
    Deltagare

    Jag kan tipsa er som använder OC upp till 1.5 att modulen är uppdaterad hos Svensk Payson Module OpenCart

    1.5.1 har ändrat i kundvy så tydligen är det krångel.

    Ni som använder OC under 1.4.9 .. BYT.. min shop blev hackad..

    #124917
    PrylKungen
    Deltagare

    @Lastbryggan 21889 wrote:

    Lite halvt off topic kan jag berätta vad jag brukar roa mig med när lusten faller på ibland.

    Jag har domänen xx.se och då & då sätter jag upp ett mailkonto till den som jag kör “Catch all” på och man blir lika förundrad varje gång när man kollar mejlen efter nån timme.

    Det fullständigt rasar in mejl med orderbekräftelser, tidsbokningar, inloggningar till forum m.m. m.m. från folk som angivet ex. anna@xx.se, kalle@xx.se o.s.v. Ca 3-400 mejl brukar jag ta ner innan jag släcker kontot igen och det brukar gå på en kväll…

    Haha! Ja, det är ungefär likadant för mig på en av mina domäner.
    Nu äger jag iofs en ***.com men det är tydligen lika intressant att använda som slask mail :)

    #124916
    PrylKungen
    Deltagare

    Har du haft eller har du PSN konto?

    99% av scams som jag haft på en av mina andra inkomstkällor har innebärt att det är stulna PSN konton.

    #124915
    PrylKungen
    Deltagare

    Tänk på att PP ibland har en avgift beroende på din PP “status” Har du Business konto så ska det inte vara några problem, säkert bara din “shop” som skickar fel uppgifter till kund.

    #122026
    PrylKungen
    Deltagare

    Jag tänker inte kommentera något mer om ärendet, så ni kan glömma bort denna tråd.

    Angående Mr Borker, att lura google är otroligt lätt.

    Nu blir det off topic som fasen, men men..

    Nästan alla länkar är bra länkar, det är därför det finns fina program som Scrapebox och Xrumer..

    Kan man inte SEO själv så är dessa program guld värda.
    Oetiskt? Ja.
    Effektivt? Mycket.

    Programmen kan dock skada lika lätt som de kan hjälpa, se bara till att länka konkurrenter till “bad neighborhood” och konkurrenten sjunker som en sten i google.

    #122002
    PrylKungen
    Deltagare

    @nobynator 18726 wrote:

    Dropshippar du hela ditt sortiment, för på varje produkt står det “i lager” ? 😎

    Haha!
    Ja, ska man tolka “den ilskne kunden” så gör jag väl det..
    Ska maila OpenCart och be dem lägga till Dropship som lageralternativ..

    Eller skaffa ett “riktigt/bättre system” eftersom OpenCart är så pass okänt och ingen använder det. :rolleyes:

    Näe, skämt å sido, jag hade den där mp5 spelaren som drop iom att som jag skrev tidigare, det kommer hela tiden nyare och bättre modeller.
    Skulle jag då ha ett lager på allt från 10-100 så kommer jag att få Tradera ut 99% och det vill jag inte.

    #121997
    PrylKungen
    Deltagare

    Nu var det mycket att svara på såhär efter helgen.
    Orkar inte citera varenda ett utan gör mer ett allmänt inlägg om det hela.

    Jag har en vag känsla av att han letat info på nätet om just denna mp-spelare och hittat den billigare på en “kina sida” och som någon sa, känt sig lurad.

    Nu har ju jag inställt i shoppen så att kunden måste godkänna villkoren innan denne kan bekräfta ordern, så jag kan ju bara anta att han inte läst allt vid beställning utan kanske i efterhand, vad vet jag.

    Den elektronik jag inte har hemma i lager sköts av Brightpoint och 20:20 och även där som en typ av dropship, jag får en order, kund betalar, jag lägger min order hos Brightpoint eller 20:20 beroende på vara och de skickar till kund i mitt namn.


    Det största tacket skickar jag till dig Qantari!

    Du verkar förstå det här i alla fall, ja det är med tracking inkluderat.

    Och du verkar tänka som jag, trots mina försök till förklaringar.
    Vara sen återbetalning av pengar.

    Nu lägger vi ner spekulerandet i den här tråden, jag väntar fortfarande på svar från kunden, sist jag fick svar så bad han mig vänta tills han eller myndighet hörde av sig.

    #121890
    PrylKungen
    Deltagare

    Lastbryggan och Kodmyran,

    Att det kan fastna i tullen är egentligen inget konstigt, dock så ska jag nog lägga till att jag står för utlösandet i så fall (men då har han väl en skärmdump på det också).

    Som ni alla kanske vet så skriver ofta kina/hong kong “gift” på paketen utan att man bett om något sådant, skulle då tullen öppna och stoppa paketet är ju inget jag kan råda över. Det gäller nog alla importerade Asien varor.

    Men om han inte skickar tillbaks varan efter att blivit krediterad som han hotar med så gör han ju sig skyldig till bedrägeri. Jag anser att han ska lämna tillbaka den först och sen krediteras.

    Annars kan jag ju ringa Ica och be dem sätta in pengar på mitt konto för jag kanske kommer att returnera falukorven jag köpte förra veckan.

    #121887
    PrylKungen
    Deltagare

    Tack Gerger!

    Jag tror att det är just ångerrätten som han hakar upp sig på.
    Men som sagt NÄR han HAR varan.

    En accept på ordern har han fått och jag har lagt beställningen hos mig, vilket han tyckte gick för snabbt..
    Jag vet inte om han handlat med dårarna på Deal Extreme som jag VET är sega på mailsvar eller vart han handlar sina “kina varor”. Jag har dock en kontakt som svarar nästintill 24/7. Men skickar via HK post eller CC post..

    Leveranstiden kan han inte klaga på då det står 2-3 veckor.

    Jag får nog skapa en retur och hoppas att han skickar tillbaks.

    Vet att han läser detta forum, så nu vet både ni och han att jag försöker göra mitt bästa :)

    @GregerA 18595 wrote:

    Egentligen behöver det nog inte sägas mer … Parvelito har gett dig bra svar.

    Kunden kan ju dels hävda att produkten inte kommit fram – det är ditt ansvar att den kommer fram.

    Han har också sin ångerrätt, som visserligen strikt formellt inte börjar löpa förrän han tagit emot varan.

    Har har dock rätt att kostnadsfritt avbeställa innan du gett honom någon accept på ordern.

    Är leveranstiden längre än utlovat så har han också rätt att häva köpet.

    Det är bara i fallet med ångerrätt som kunden skall stå för returfrakten. I annat fall lär säljaren få stå för den.

    Så som säljare har man bara att bita i det sura äpplet om en kund ångrar sig, eller tycker att det tar för lång tid. Om varan skall returneras så brukar man inte betala tillbaka något innan varan kommit i retur, men om kunden inte fått varan och tröttnat på att vänta så har man inte så mycket annat att göra än att betala tillbaka.

    Jobbiga kunder har vi nog alla råkat ut för – och jag brukar avsluta dem så fort som möjligt, och hoppas att man slipper dem i framtiden.

    Jag hade gjort en kreditering via Paypal och skickat en returfraktsedel till honom.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)