Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 439 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #182758
    pyhobby
    Deltagare

    Lagd order ligger, sluta kreditera börja fakturera:)

    #182197
    pyhobby
    Deltagare

    Detta har varit uppe många gånger tidigare. Beskeden från Posten har då varit att man måste väga och ange exakt vikt på alla varubrev.

    Sök i forumet så hittar ni säkert tråfdarna om detta.

    Sen vet jag också att många kör med fasta vikter, men vad jag förstått tidigare beror det på vilken terminal som hanterar breven ifall det slinker genom eller ej.
    Dock var det nog ett par år sedan detta var uppe för debatt rejält, kanske ändrats sedan dess.

    #182072
    pyhobby
    Deltagare

    En spontan reaktion på “välkommen åter rabatt”.
    Jag är på gång att göra om mitt kök och när det är klart ska vi köpa rätt mycket nya prylar. Om jag tänk beställa det från er butik hade jag först köpt billigaste möjliga prylen, fått 15% rabatt och sedan genomfört min stora beställning.

    Är inte säker på att dte är jättesmart att skylta med en sådan rabatt. Om det istället skickas med som en “tack för ditt köp gåva” tror jag det har bättre effekt.

    #181766
    pyhobby
    Deltagare

    Hej!

    Kikade in i din butik för första gången nu och jag tror du skulle vinna mycket på att berätta vad fraktkostnaden är istället.

    Jag tycker “Tänk på: frakt tillkommer” känns som en varning.
    Kände lite så här när jag kom in i butiken.
    “Hallå du tänk dig noga för om du ska handla i denna butiken, vi smackar på en fraktkostnad som är så hög att du kanske inte vill handla hos oss. Du kan se frakten i kassan, men vi vill bara varna att det tillkommer en ganska stor kostnad.

    En fast fraktkostnad som du tydligt visar upp “Frakt 49kr” istället för varningen. Eventuellt i kombination med Fri frakt över ett visst belopp tror jag skulle ge mycket mer.

    I kassan anger ni ex moms och inklusive moms på frakten på två olika ställen men summan är densamma.

    Sen finns det lite ni kan skala bort från kassan tycker jag. Valet Herr/fru känns överflödigt.

    Sen när man väl kommer ner och är redo att trycka på “Bekräfta beställning”
    så ser man samtidigt en knapp “Fortsätt att shoppa”.
    När kunden kommit så långt att han/hon fyllt i alla uppgifter så måste ni ställa er frågan, vill jag att kunden trycker på “bekräfta beställning” eller vill vi att kunden inte gör det. Det finns ingen garanti att en kund som lockas att trycka på “Fortsätt att shoppa” återgår till kassan med mer saker i varukorgen. Håva in kunden så snabbt du kan och skippa “Fortsätt att shoppa”, om du känner att du verkligen vill ha med denna knappen så lägg den inte nära Bekräfta beställning.

    Lycka till med butiken.

    #181657
    pyhobby
    Deltagare

    Nu var ju tråden 4 år gammal och Sello har såklart utvecklats under åren.
    Bilden som målades upp för 4 år sedan känner jag var rättvis, men det är ju glädjande att man hittat rätt nu!

    #181450
    pyhobby
    Deltagare

    Jag kan inte hjälpa dig, men det finns en WooCommerce-grupp på Facebook med en massa kunniga hjälpsamma personer, sök på WooCommerce Sverige.

    #181282
    pyhobby
    Deltagare

    Skulle jag göra en priolista för en nystartad butik hade affärssystem inte ens funnits med på listan.
    Varför skall man kasta slantar på ett affärssystem i böran när det med största sannolikhet är totalt överflödigt under en normal försiktig butiksuppstart?
    Jag kan förstå att man vill ha alla coola funktioner från början, men är det verkligen värt det?

    Mitt råd är att hålla konstnaderna så låga du kan i början och sedan brassa på när du vet att din butik bär. Från start tycker jag allt fokus skall vara på att sälja. Säljer du inget är det spelar det mindre roll vilka förträffliga funktioner du har att jobba med backend.
    När du väl säljer så mycket att du känner dig begränsad av manuellt arbete, då kan du börja fundera på hur du kan effektivisera din verksamhet.

    Ursäkta om jag låter dryg eller arg, men jag tycker verkligen att det är helt fel att innan man ens fått sin första order sitta och fundera över affärssystem.
    Det samma gäller med koppling till Unifaun. I början kan man boka de få beställningarna man får manuellt.
    Det är inga större projekt att lägga till sådan när du väl märker att din butik fungerar.

    Stort lycka till med din butik!

    #180487
    pyhobby
    Deltagare

    Ett cirkapris för en specialfunktion är omöjligt för mig att säga, du betalar för den tiden det tar att utföra och ju bättre du kan speca upp på förhand ju kortare tid kommer det ta. Vi har gjort Specialare från några hundralappar till många tusenlappar. Det beror på helt vad det är du söker.

    FIlterfunktioner likt det du frågar efter finns nog, men det är ingen vi använder så det får du ta direkt med Talex.

    Mitt råd är att göra en tydlig specifikation vad du vill ska finnas, be sedan om en offert på funktioner som kanske saknas.
    Hur lång tid allting tar är väldigt beroende av vad du vill göra.

    Be om prisuppgifter på funktioner du saknar. Är det viktigt att allt fungerar datum X, meddela Talex det så får du säkert klara besked på vad som är möjligt och inte.

    #180473
    pyhobby
    Deltagare

    Vi började nog med minsta paketet tror jag. Men då såg upplägget lite annorlunda ut. Många fler funktioner ingår i paketen idag än då. Min erfarenhet är att någon ny funktion tillkommer årligen. Numera har vi Premium.

    Ang. Specialanpassningar vi gjort så är det just specialare för vår verksamhet. Många har vi “hittat på” själva.

    Exempel är:
    * låga lagersaldon visas på packsedeln vilket minimerar saldofel som drabbar kunder för oss.

    * åter i lager funktion. Alla varor som inkommit i lager igen visas i en egen kategori.

    * inspirationsgalleri där vi kopplar produkter till inspirationsbilden. Inspirationsbilden hamnar sedan automatiskt som extra produktbild på alla kopplade produkter.

    * långt innan Talex erbjöd en responsiv mall fixade vi en egen responsiv version.

    Sen är det en del småpill. Vi gör ett antal specialare varje år. Vi kommer på nya sätt att effektivisera till exempel och då går det nästan alltid att fixa till.

    Bara hör av dig om du vill bolla mer.

    #180382
    pyhobby
    Deltagare

    Vi har kört Talex rätt många år nu.
    Talex är flexibla både front- och backend. Vi har gjort
    mängder av specialanpassningar. Detta är en av Talex främsta
    styrkor.
    Jag ska vara ärlig och säga att vi (liksom alla andra e-handlare
    oavsett plattform verkar det som) kikat på alternativa plattformar
    genom åren. Främsta anledningen att vi såg oss omkring efter
    alternativ var att det för drygt ett år sedan kändes som att saker
    och ting tog onödigt lång tid. Specialanpassningar tog lång tid att
    få på plats. Nu är läget ett helt annat. Man har större
    personalstyrka och supporten är nu åter riktigt bra.
    Vi kör vidare hos Talex och känner oss trygga i det beslutet.
    Vi kommer själva boka in designjobb (butiken har fått allt för lite kärlek senaste året efter en lagerflytt och mycket sjukdomar)´för egen del) och specialare i admin framöver.

    Jag vill även inflika att supporten vid akuta situationer ALLTID
    varit väldigt bra, oavsett veckodag. Vi hade lite strul med servern vår butik ligger på under nyårshelgen och fick rask support trots illröda dagar i kalendern.

    Allt går att anpassa hos Talex. Det betyder att du har stora
    möjligheter att anpassa din butik och admin efter dina krav.

    Vår admin del är något äldre och har lite annan funktionalitet än
    vad du får om du startar butik nu. Det finns rätt mycket du kan
    göra själv med designen nu exempelvis.
    Vill du kunna utveckla egna kopplingar eller liknande så kan du få tillgång till API.

    Vi kör KCO som betalsätt vilket fungerar väldigt bra. Mitt absoluta råd är att köra KCO. Vi såg en betydande konverteringsökning vid övergång från klassisk kassalösning till KCO.

    Vad är det för funktioner Textalk inte kunde lösa?

    Det är svårt att gå genom allt på detta viset, har du mer konkreta frågor så bara ös på!

    Vill du ha en lösning som är flexibel och anpassningsbar är Talex ett bra alternativ, men du måste själv veta vad du vill anpassa, det kommer inte flygande till dig:)
    Sen om det är rätt för dig är svårt att säga till 100% utan att veta mer om din verksamhet.
    Vill du bolla privat kan du mejla mig på pyhobby@live.se.

    Lycka till!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 439 totalt)