Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 62 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #173626
    sandstrom
    Deltagare

    Jag kan flika in. Problemet med DHL är att deras system bara kan registrera ett id-kort. Vem som helst som har ett ID kan med andra ord hämta ut ett paket om de har sändningsnumret. Beställarens ID behöver inte visas upp. Vi har Svea och de täcker inte bedrägeri om någon annan än beställaren hämtat ut paketet och det är säkert samma sak med Klarna. Vi har tre aktiva polisärenden. DHL tar inget ansvar och inte heller Svea. Värdefulla paket skickar vi med Schenker.

    #171779
    sandstrom
    Deltagare

    Tack för feedback! Då kanske vi får köra på ett tag till innan det är lönt med en ansträngning, men det skadar i och för sig inte att försöka. :D

    #159234
    sandstrom
    Deltagare

    Skulle säga att ditt översta påstående inte stämmer. Enligt DHL får vem som helst hämta ut ett paket vid uppvisande av giltigt leg. Här begår DHL inget fel, åtminstone enligt sig själva.

    #159224
    sandstrom
    Deltagare

    Kan tillägga att jag vid misstänksamma beställningar aldrig skickar med DHL Servicepoint, utan enbart rekommenderat.

    #159223
    sandstrom
    Deltagare

    Har faktiskt ett pågående polisärende. Blev lite förvånad när polisen ringde upp förra veckan efter ett drygt halvår. DHL´s system kan bara lagra ett personnummer och därför behöver du inte ta med mottagarens leg så länge du har sändningsnumret.

    Som e-handlare hamnar man i kläm. DHL säger att det är så det fungerar och tar inget ansvar eftersom deras system inte kan lagra två leg och företaget som fakturerar tar inte heller smällen eftersom paketet lämnats ut till någon annan än beställaren.

    Det du kan göra, utöver att polisanmäla, är att begära ut vem som hämtat ut paketet och helt enkelt skicka personen en faktura (rekommenderad post). Skriv en liten förklaring till varför du skickar fakturan, att du polisanmält och vid utebliven betalning lämnas ärendet över till tingsrätten. Det har du rätt att göra. Vad det sedan leder till är en annan sak. :D

    #156872
    sandstrom
    Deltagare

    @Nordbo 57075 wrote:

    Hej! Är i startgroparna med att starta upp en egen webshop. Tanken är att komma igång ordentligt efter nyår och att jag då ska vara färdig med i princip allt annat så jag kan fokusera på marknadsföring. Det jag sett nu är att jag bl.a. måste söka tillstånd från tullverket vilket tar ca 3 veckor att få behandlat, allt sånt vill jag göra bort nu innan så det är klart.

    Hur blir det om jag registrerar företaget nu direkt, måste jag göra en redovisning för 2012 då trots att jag inte har några utgifter/inkomster?

    Kan jag göra inköp som t.ex. en domän nu, innan företaget är startat och sedan ta med det i årsredovisningen för 2013?

    Tacksam för snabba svar!

    Hur ska du frakta dina varor? Vi kör allt via DHL och UPS. Allt inkluderat och inget eget strul med tullverket.

    #156864
    sandstrom
    Deltagare

    Här funkar det i alla fall.

    Har du fortfarande problem? Har du gjort ett testköp?

    #156843
    sandstrom
    Deltagare

    Här är det full fart, så det är bara att hoppas att det håller i sig. Eller rättare sagt, fortsätter att accelerera :p

    #155659
    sandstrom
    Deltagare

    @Mawic 55933 wrote:

    Snygg sida!

    Jag skulle se över kategorierna, exempelvis har ni kläder under kategorier och sedan kläder igen som en egen rubrik.

    Skulle också lägga upp Facebook loggan så att man ser hur många som gillar sidan då ni har en hel del gillare.

    Tack!

    Det finns en tanke bakom det där med kategorierna. Under Kategorier så tycker jag att alla kategorier ska vara med om det nu är så att kunden klickar där utan att läsa någon annanstans. Sedan har vi som du påpekar lyft ut NYHETER, KLÄDER och SALE. Anledningen är att vi vill att dessa kategorier ska vara extra lätta att nå. Tidigare arbetade vi enbart med smycken och accessoarer och eftersom kläder nu tar en allt större plats kan det vara bra att vara så tydlig som möjligt med detta, så att även gamla kunder och besökare uppmärksammar det. Men det är vår filosofi. :)

    FB är också en smaksak. Anledningen till att vi inte har det är väl främst för att jag tycker det är otroligt fult och designen är viktig för oss. :rolleyes:

    Tack för din feedback!

    #155621
    sandstrom
    Deltagare

    @mephisto73 55910 wrote:

    Hur lagras varukorgen?

    Hur menar du? Alla varukorgar sparas i databasen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 62 totalt)