Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
25 augusti, 2021 kl. 17:12 #189795
TheSpade888
DeltagareHej,
Det är ju så att du med enskild firma inte skiljer på din privata ekonomi och firmans bokföringsmässigt/skattemässigt. Du får skatta för allt ditt överskott som inkomst av tjänst.
Jag vÃ¥gar pÃ¥stÃ¥ att du inte behöver göra speciellt mycket alls och OM du lyckas sälja ditt lager sÃ¥ kommer det beloppet inte vara mer än att det kan anses som inkomst frÃ¥n bisyssla vilken dÃ¥ ocksÃ¥ skall kvittas mot inköpskostnader. Hur som helst sÃ¥ blir det mer en frÃ¥ga för dig i din deklaration där du möjligen kan göra vissa förlustrelaterade avdrag. Men det finns det folk som är bättre skickade att redogöra för än lilla jag…
Du kan förstÃ¥s avregistrera firman för att slippa göra bokslut varje Ã¥r även om de i princip ser likadana ut för en vilande verksamhet Ã¥r frÃ¥n Ã¥r…
Hoppas det besvarar dina funderingar nÃ¥gotsÃ¥när…4 juni, 2021 kl. 05:12 #187782TheSpade888
DeltagareHej,
Kontakta Svenska Bolagstorget så får du professionell hjälp med hela processen inklusive värdering och överlåtelseavtal och behöver inte göra mycket själv heller. Dom säljer e-handlar på löpande band!29 maj, 2021 kl. 08:36 #187773TheSpade888
Deltagare@johnj97
Hej,
Jag har nog något som kanske kan intressera dig! Kontakta mig gärna på thespade888@gmail.com så kan vi föra diskussionen vidare.29 maj, 2021 kl. 08:27 #187772TheSpade888
Deltagare@jnorling87
LÃ¥ter jätteintressant! Vill ogärna ”prata” för mycket här men kontakta mig gärna pÃ¥ thespade888@gmail.com sÃ¥ kanske vi kan det det därifrÃ¥n.29 maj, 2021 kl. 08:20 #187770TheSpade888
Deltagare@arcuza
Hej,
Om du fortfarande söker efter någon e-handel så tror känner jag till ett par stycken som kanske kan vara av intresse. Du kan i så fall gärna maila mig på thespade888@gmail.com så kan föra samtalet där istället.29 maj, 2021 kl. 07:12 #187769TheSpade888
DeltagareHej,
Jag skriver i denna trÃ¥d väl medveten av dess Ã¥lder men problemet som tas upp är nog ett som mÃ¥nga som driver e-handel stöter pÃ¥. Värdering av företag och verksamheter blir för mÃ¥nga problematiskt när man frÃ¥ngÃ¥r den gängse normen att inventarier skall gÃ¥ att skruva fast i golvet. Min uppfattning är att banker och mÃ¥nga liknade institutioner inser inte vad Page Authority, Quality Score och SERP-ranking ofta har för betydelse för en rörelse oavsett om den ”finns pÃ¥ riktigt” eller bara i den virtuella världen. Jag vet en företagsförmedling som startades av Christina Hansson och en kille till, som jobbar mycket med just e-handlar vad gäller sÃ¥väl värdering som förmedling. Jag tror det finns en del att läsa om Christina här i forumet dÃ¥ hon varit verksam som företagsmäklare pÃ¥ en annan företagsförmedling som jag inte minns vilken. Nu är hon i alla fall Vd för Svenska Bolagstorget.
Jag känner till 3-4 shoppar som har fått hjälp med både värdering, försäljning och affärsutveckling där deras tekniska förmåga att förstå e-handel också ekonomiskt och juridiskt varit ganska avgörande! Jag tror åtminstone två av de överlåtelser jag nämnde var också inkråmsaffärer. -
FörfattareInlägg