Forumsvar skapade

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #189795
    TheSpade888
    Deltagare

    Hej,
    Det är ju så att du med enskild firma inte skiljer på din privata ekonomi och firmans bokföringsmässigt/skattemässigt. Du får skatta för allt ditt överskott som inkomst av tjänst.
    Jag vågar påstå att du inte behöver göra speciellt mycket alls och OM du lyckas sälja ditt lager så kommer det beloppet inte vara mer än att det kan anses som inkomst från bisyssla vilken då också skall kvittas mot inköpskostnader. Hur som helst så blir det mer en fråga för dig i din deklaration där du möjligen kan göra vissa förlustrelaterade avdrag. Men det finns det folk som är bättre skickade att redogöra för än lilla jag…
    Du kan förstås avregistrera firman för att slippa göra bokslut varje år även om de i princip ser likadana ut för en vilande verksamhet år från år…
    Hoppas det besvarar dina funderingar någotsånär…

    #187782
    TheSpade888
    Deltagare

    Hej,
    Kontakta Svenska Bolagstorget så får du professionell hjälp med hela processen inklusive värdering och överlåtelseavtal och behöver inte göra mycket själv heller. Dom säljer e-handlar på löpande band!

    • Detta svar redigerades för 2 år, 11 månader sedan av TheSpade888. Anledning: Upprepning, stavfel
    #187773
    TheSpade888
    Deltagare

    @johnj97
    Hej,
    Jag har nog något som kanske kan intressera dig! Kontakta mig gärna på thespade888@gmail.com så kan vi föra diskussionen vidare.

    #187772
    TheSpade888
    Deltagare

    @jnorling87
    Låter jätteintressant! Vill ogärna “prata” för mycket här men kontakta mig gärna på thespade888@gmail.com så kanske vi kan det det därifrån.

    #187770
    TheSpade888
    Deltagare

    @arcuza
    Hej,
    Om du fortfarande söker efter någon e-handel så tror känner jag till ett par stycken som kanske kan vara av intresse. Du kan i så fall gärna maila mig på thespade888@gmail.com så kan föra samtalet där istället.

    • Det här svaret redigerades för 2 år, 11 månader sedan av TheSpade888.
    #187769
    TheSpade888
    Deltagare

    Hej,
    Jag skriver i denna tråd väl medveten av dess ålder men problemet som tas upp är nog ett som många som driver e-handel stöter på. Värdering av företag och verksamheter blir för många problematiskt när man frångår den gängse normen att inventarier skall gå att skruva fast i golvet. Min uppfattning är att banker och många liknade institutioner inser inte vad Page Authority, Quality Score och SERP-ranking ofta har för betydelse för en rörelse oavsett om den “finns på riktigt” eller bara i den virtuella världen. Jag vet en företagsförmedling som startades av Christina Hansson och en kille till, som jobbar mycket med just e-handlar vad gäller såväl värdering som förmedling. Jag tror det finns en del att läsa om Christina här i forumet då hon varit verksam som företagsmäklare på en annan företagsförmedling som jag inte minns vilken. Nu är hon i alla fall Vd för Svenska Bolagstorget.
    Jag känner till 3-4 shoppar som har fått hjälp med både värdering, försäljning och affärsutveckling där deras tekniska förmåga att förstå e-handel också ekonomiskt och juridiskt varit ganska avgörande! Jag tror åtminstone två av de överlåtelser jag nämnde var också inkråmsaffärer.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)