Forumsvar skapade

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #115859
    wert790
    Medlem

    Hej!
    Tack för era svar, men jag har redan kollat base_URI och SWEDEN står inte med där. Det hela är mycket märkligt, några fler ideer? Har redan postat på prestashops forum utan svar.

    #114040
    wert790
    Medlem

    Kodmyran, var inne och kikade på din sida. Väldigt imponerad av designen :-)! Hittade dock en bruten länk som du säkert vill laga!

    #114039
    wert790
    Medlem

    Hej!

    Nej någon designmall finns det inte. Sidan är skriven i vanlig html och jag ska lägga till en undersida på den som då är denna webbshop, dvs jag måste skriva ett eget tema till prestashop som matchar den befintliga sidan. Strukturen i shopen måste skrivas om en del också för att matcha kundens önskemål. T.ex där det i originalet ligger kategorier ska de 6 produkterna ligga i stället. Dvs, de ligger inte i några kategorier. Antar att det tillkommer en del andra sysslor också för att få betalningsmetoder osv att fungera?

    Hoppas det blev lite tydligare!

    #113372
    wert790
    Medlem

    @Andreas 9002 wrote:

    Inte så insatt i vad de finns för teman, men finns en massa att välja på. Själv valde jag original temat för att där fungerar alla moduler osv direkt.

    Prestashop är snabbt, litet och går att bygga nästan hursom. Därtill logiskt uppbyggt.

    Okey, tack för snabba svar :)! Såg att det var php med, det är bra. Ska kika närmare på det!

    Tack för tipsen!

    #113370
    wert790
    Medlem

    @Andreas 8981 wrote:

    Jag förespråkar varmt prestashop som är starkt på framarch bland oss mindre e-handlare.

    Ok, varför är Prestashop att föredra framför t.ex OSCommerce? Tror du att det skulle vara mycket jobb med att anpassa designen efter den jag visade? Finns det några themes/frameworks som är bra att jobba med?

    Mycket frågor, hoppas du kan svara på några av dem iaf :)

    #113369
    wert790
    Medlem

    @ducedo 8965 wrote:

    Butiken du nämner ser ut att vara kund hos ekmpowershop.com – jag har dock aldrig hört talas om det tidigare och vet därför inte hur stödet är för svenska betalningsmoduler (troligtvis icke-existerande). Avslutningsvis vill jag avråda att införskaffa WP Shopp då det kräver väldigt mycket jobb för att få det någorlunda godkänt.

    Nej, kikade på ekmpowershop och det verkar inte vara ett alternativ. Okey, tack för tipset, ska undvika WP shop! Har hört av andra att det är rätt buggigt också.

    Tack för tipsen!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)