Plus Forum Övrigt Off-topic Säkerhetsbox

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98203
    Prix
    Deltagare

    Har fått ytterligare en idiot-idé som jag nu vill se om den är möjlig att genomföra.

    Min tanke är att genom att någon form av plattskärm, kan vara allt från en platta eller digital fotoram, exponera produkter och erbjudande utåt. Detta skulle då innebär att jag behöver placera den på framsidan av (mina föräldrars) hus utan att det ska kunna bli stulet eller förstöras.

    Det innebär att jag behöver en jäkligt stabil säkerhetsbox som man inte kan komma in eller bära iväg som även behöver vara genomskinlig. Finns det sådana?

    (Detta lär troligtvis aldrig bli verklighet men nyfikenheten på om det skulle gå i praktiken gör att jag frågar!)

    #146495
    GregerA
    Deltagare

    LCD i vandalsäkert utförande finns t.ex här: TFT – LCD

    Skulle tro att de inte är helt billiga. 😮

    #146497
    Anton A
    Deltagare

    @Prix 45723 wrote:

    Har fått ytterligare en idiot-idé som jag nu vill se om den är möjlig att genomföra.

    Min tanke är att genom att någon form av plattskärm, kan vara allt från en platta eller digital fotoram, exponera produkter och erbjudande utåt. Detta skulle då innebär att jag behöver placera den på framsidan av (mina föräldrars) hus utan att det ska kunna bli stulet eller förstöras.

    Det innebär att jag behöver en jäkligt stabil säkerhetsbox som man inte kan komma in eller bära iväg som även behöver vara genomskinlig. Finns det sådana?

    (Detta lär troligtvis aldrig bli verklighet men nyfikenheten på om det skulle gå i praktiken gör att jag frågar!)

    Känns en aning over-kill såvida de inte bor på den mest trafikerade gatan i stan ;)

    #146520
    Prix
    Deltagare

    @skinza.se 45734 wrote:

    Känns en aning over-kill såvida de inte bor på den mest trafikerade gatan i stan ;)

    Därför det aldrig kommer bli verklighet. Men nu har jag hängt upp mig på det så jag vill ju helt klart se vad det hade kostat och hur möjligheterna ser ut! :)

    #146518
    Prix
    Deltagare

    @GregerA 45732 wrote:

    LCD i vandalsäkert utförande finns t.ex här: TFT – LCD

    Skulle tro att de inte är helt billiga. 😮

    Tack! :) Hade jag haft bostad på en mer trafikerad väg så hade jag utan tvekan hängt något på huset.

    Hade säkert gått att sälja reklam där också ;) hehe

    #146547
    Plastskivor
    Deltagare

    Jag säljer Lexan Margard som används som glasersättning i miljöer utsatta för vandalism, grafitti, inbrottsförsök mm. Om du vill ha bara en ruta och konstruera resten själv.

    Det har vi dock bara i glasklar blank kvalitet.
    Tror nog att om solen ligger på så kan man behöva en matt yta. Men det beror ju också på placering, väderstreck mm.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.