Plus Forum Övrigt Off-topic Perspektiv

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94294
    MnM
    Deltagare

    Frun satt och surfade igår och hittade den här bloggen som sätter lite perspektiv på saker och ting.
    Visst kan man klaga på hur man själv har det, att man vill ha det bättre osv, det ligger nog i människans natur, men efter att ha läst den här bloggen så känns allt som ganska små bekymmer, och jag känner lite att vafaan, har jag verkligen rätt att klaga?? Det finns dom som har det värre helt enkelt, mycket värre. Så just nu känner jag mig riktigt lyckligt lottad och har inget att klaga på, trots ett riktigt ordentligt migränanfall.

    Fridasplace.com

    #108728
    danielandersson
    Deltagare

    Det finns alltid människor som har det värre, dock så tycker jag inte det betyder att man inte får klaga.

    I relation till hur man VILL och KAN ha det, så kan man ha det dåligt.

    Det känns väldigt mycket jantelag över “andra har det värre, så jag kan inte klaga”.

    Sen att människor överlag klagar lite för mycket är en annan femma..

    #108734
    MnM
    Deltagare

    formulerade mig nog lite dåligt. självklart ska man få klaga. jag gör det garanterat. Jag fick lite annat perspektiv just nu bara, men det innebär inte att jag inte kommer fortsätta att klaga, jag har ju fortfarande saker att klaga på, precis som alla andra =)

    #108742
    Tomas
    Deltagare

    Jo, det är viktigt att få perspektiv på tillvaron ibland. Och när det hemska inträffar försöka ta vara på det goda som ofta ändå följer. Och ta vara på tiden, för man vet ju aldrig när det tar slut. Har själv förlorat en anhörig i lungcancer den här vintern. Det gick fort och känns ännu mest ofattbart.

    Och på tal om cancer har jag allt sedan den här sändes i Lorry ofta tänkt på livets förgänglighet. Stefan Sauk dansar bra, men det här gjorde han ännu bättre: YouTube – Stefan Sauk – Mitt namn är Cancer

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.