Drew Barrymores kollektion säljs exklusivt hos e-handlare

Giganten får igenom sin första exklusiva kändiskollektion.

Att Amazon under en tid har haft siktet inställt på att bli stora inom modebranschen, har knappast undgått någon. E-handlaren har på kort tid bland annat lanserat tjänsten Prime Wardrobe och en kroppskamera som ska underlätta kundernas klädköp.

Inledde skosamarbete med SJP

I somras stod det även klart att Amazon hade fått till ett exklusivt avtal med skådespelerskan Sarah Jessica Parker, som går ut på att e-handlaren ska sälja stjärnans skokollektion i Europa.

Annons

Och exklusivitet verkar vara en försäljningsmodell som Amazon går igång på, för nu kommer nästa stora samarbete. Amazon Fashion har nämligen fått rättigheterna till filmstjärnan Drew Barrymores nya varumärke “Dear Drew”.

- Vi är jätteglada över att ha teamat upp med Drew Barrymore för att lansera hennes nya varumärke på Amazon Fashion, säger Kate Dimmock, ansvarig för Amazon Fashion, i ett uttalande.

"Ett kärleksbrev till alla kvinnor"

Dear Drew beskrivs av modetidningen WWD som “ett kärleksbrev till kvinnor över hela världen”, och kommer bland annat att innehålla smycken, kläder och accessoarer. Samarbetet ska vara den första kändiskollektionen som lanseras endast på Amazon Fashion. 

Drew Barrmore driver sedan tidigare även e-handeln Flowerbeauty.com.  

Annons