Annons

Frontmen köps upp igen - RNB stärker egna e-handeln Foto: TV4/Frontmen.com Stilexperten Oscar Arrsjös e-handel byter ägare igen

Frontmen köps upp igen - RNB stärker egna e-handeln

2017-10-12 09:07

Efter drygt ett halvår får Frontmen.com en ny ägare igen.

Så sent som i mars i år kom nyheten att e-handeln Frontmen hade förvärvats av det anrika herrskrädderiet SIR of Sweden. Satsningen, som enligt SIR of Swedens vd Mats Ljungström då var tänkt att “skapa den bästa tänkbara kombination av det traditionella och framtida entreprenörskapet inom konfektionsindustrin” visade sig dock inte bli särskilt långvarig.

I dag meddelar nämligen företaget att Frontmen, som grundades 2008 av TV4-profilen Oscar Arrsjö, säljs vidare till modekoncernen RNB.

"Passar vår strategi perfekt"

RNB, som av försäljningssiffrorna att döma har haft det ganska kämpigt med sin egen herrsatsning Man of a Kind, ska enligt ett pressmeddelande från företaget använda sitt nya förvärv för att “utveckla de digitala kanalerna”.

Annons
Annons
- Det här förvärvet passar vår strategi perfekt och stärker oss i vår satsning mot att bli den självklara destinationen för exklusivt herrmode på nätet. Frontmen är en pionjär inom herrmodesegmentet på nätet med ett komplett koncept vad gäller både ett starkt sortiment och ett inspirerande innehåll, säger Marcus Uggla, chef för Man of a kind.

"Kommer öka RNB:s e-handelsfokus"

Köpet innebär att Frontmen blir en del av RNB-koncernen, där bolaget får sällskap av varumärken som Brothers, NK och Polarn O. Pyret.

- Det är bara att gratulera alla parter i denna affär. Att få bli en del av några så erkänt duktiga varumärkesbyggare som RNB, nyttja deras infrastruktur och kunnande är en stor ära i sig. Dessutom är jag helt övertygad om att Frontmen kommer bidra till att öka såväl Man of a Kind som RNBs e-handelsfokus, vilket gör detta till en fantastisk möjlighet, avslutar Mikael Wintzell, som genom riskkapitalbolaget Wellstreet är en av delägarna i SIR of Sweden.

Frontmen blir en del av RNB-koncernen från och med den 1 november 2017. Parterna har inte velat avslöja köpeskillingen, men skriver i pressmeddelandet att den “delvis baseras på den försäljning som genereras av förvärvet under de första 18 månaderna”.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Succé för Indiskas tjejkväll:

Succé för Indiskas tjejkväll: "Vi fick massor av input"

Åt indiska wraps och shoppade loss i mobilen.

Annons
Annons
Efter comebacken - nu frontar han e-handlarens turné

Efter comebacken - nu frontar han e-handlarens turné

Det rullar på för Méndez.

Facebook och Instagram utslagna - i hela världen

Twitter svämmades över av panikslagna inlägg.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Wish till de svenska kunderna:

Wish till de svenska kunderna: "Du får pengarna tillbaka"

Lovar att göra "allt de kan".

3

Grundade e-handelns kylpåse - nu lämnar han bolaget

Lämnar över till personer som kan bygga vidare.

Intersport <nobr>e-handelssatsar</nobr> med Vanhatapio i styrelsen

Intersport e-handelssatsar med Vanhatapio i styrelsen

E-handelsprofilen får nytt uppdrag.

Annons
Annons
Så vill svenskarna ha nätbutikens kundtjänst

Så vill svenskarna ha nätbutikens kundtjänst

Många struntar i Facebook.

1
Köpfesten är över - här är nätbutikernas stora reavinnare

Köpfesten är över - här är nätbutikernas stora reavinnare

Branscherna som gjorde störst succé i havet av sänkta priser.

Interfloras galna säljfest: "Nådde målet med råge"

E-handelsökade med 21 procent från förra året.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Desenio söker:

E-Commerce Manager

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta