Nyårskarameller: Här är årets mest lästa nyheter

Det finns vissa nyheter som går hem extra bra hos er läsare. Här delar vi med oss av de tio artiklar på Ehandel.se som lockat allra flest besök under året som har gått. Ta hand om er så ses vi igen 2017. Gott nytt år!

Vi börjar bakifrån med den tionde mest lästa artikeln. Där hittar vi e-handelskändisen Anton Johansson som i våras fick ett nytt styrelseuppdrag. 

10. Anton Johansson till styrelsen för Blondinbellas e-handel

Skomärket Flattered lanserar internationell e-handel och breddar samtidigt styrelsen med e-handelsprofilen Anton Johansson.

Annons

Vi har sett flera exempel på hur ambitiösa kompisgäng har lockat både kapital till sina företag och läsare på Ehandel.se under året. Ett av dem hittar vi på listans nionde plats.

9. Kompisarnas sidoprojekt blev en miljonaffär

Svenska Mapiful gör det möjligt att få en karta på sin favoritplats tryckt som affisch. Sedan lanseringen för drygt ett år sedan har företget sålt kartor till 80 länder med en försäljning runt 7 miljoner kronor.

Partykungen och lagerbilder är en sällsynt lyckad kombination på Ehandel.se. På åttondeplatsen hittar vi bildfesten från rundturen hos Joel Svensson och hans gäng i Gävle.

8. Joel Svensson om Partykungens nya superlager

Titta in på Partykungens nybyggda lager, kontor och showroom.

Har man bara rätt inställning och jobbar hårt kan man både bygga ett framgånsrikt företag av sitt fritidsintresse samt locka trafik på Ehandel.se. Det bevisade duon på plats nummer sju. 

Annons

7. Från skolbänken till e-handel i miljonklassen

DDesign.nu har gått från ett projekt på gymnasiets fordonsprogram till en snabbväxande e-handel med siktet inställt på en omsättning på fem miljoner i år.

Men ännu mer populär blev entreprenören som skulle sälja alkhol med hemleverans till kunder i Malmö.

6. Han trotsar monoplolet - kör alkoholen över Öresundsbron

Bubblig.se levererar e-handlad alkohol direkt hem till kunderna under fredags- och lördagskvällar.

Män är också fåfänga, det har killarna bakom varumärket John Henric bevisat. När de till slut började satsa på sin e-handel gav det snabbt resultat.

5. Deras e-handel har ökat med 300 procent på ett år

När John Henric började prioritera nätbutiken ökade omsättningen till tre miljoner inom loppet av ett år.

Även med konkurrenter som Gymgrossisten går det att slå sig fram på en nischad marknad. Det har killarna på Proteinbolaget lyckats med.  

4. Från studentrum till 15 miljoner i omsättning

Mårten och Adam valde att sluta på sina heltidsjobb och satsa på e-handel, i år räknar de med att omsätta 15 miljoner kronor.

På årets tredjeplats hittar vi Pernilla och Niclas Nyrensten som via effektiv marknadsföring på Facebook inte bara lyckats öka sin omsättning - utan också gjort en rejäl vinst.

3. Från ett garage till 24 miljoner i vinst på tre år

Succébolaget når 74 miljoner i omsättning med hjälp av sociala medier.

Ibland är less verkligen more. Åtminstone när det kommer till att intressera e-handelspubliken.

2. E-handlaren som har hittat nyckeln till framgång

Robin Calmegård hade en tes om att det för en e-handlare ibland räcker att sälja endast en produkt - nu säljer Elementnyckel.se flera hundra luftningsnycklar per säsong.

Trots att listan i stort domineras av män finner vi på allra första plats en kvinna. Årets mest lästa artikel handlar om en rekrytering som slog igenom på bred front. 

1. Emma Lythell blir Flattereds nya försäljningschef

Flattered rekryterar för att nå fler kunder on- såväl som offline. 

Annons