Annons

Lindex om försäljningen hos Nelly: Lindex underkläder säljs numera även hos Nelly

Lindex om försäljningen hos Nelly: "Ser ett intresse"

2018-08-16 07:15

Inledde unikt e-handelssamarbete.

Precis som de flesta traditionella modekedjor har Lindex gjort flera satsningar på e-handeln de senaste åren.

LÄS ÄVEN: Nu kommer Lindex app

Men att sälja i sin egen e-handel är kanske inte alltid tillräckligt, och i början av sommaren lanserade modekedjan vad som skulle bli en helt ny försäljningskanal.

Skulle nå en yngre målgrupp

Det handlade om att sälja delar av sortimentet - främst utvalda underkläder - i e-handelsföretaget Nellys nätbutik. Ambitionen var bland annat att nå en yngre kundskara.

- På Lindex tror vi att vårt sätt att kombinera vår e-handel och digitala närvaro med våra fysiska butiker, samt hur kanalerna stärker varandra, är en nyckel till vår konkurrenskraft. Lindex Shop Online startade för ett årtionde sedan och att samarbeta med en stor onlineaktör som Nelly är ett naturligt nästa steg, sade Sophie Ready, Digital Partnerships Manager på Lindex, i samband med premiären.

LÄS ÄVEN: Lindex till Nellys e-handel - ska nå yngre målgrupp

Annons
Annons

Ehandel.se tog i början av veckan kontakt med Lindex för att fråga hur det hade gått med samarbetet. Då visade det sig att det som sågs som ett naturligt nästa steg, åtminstone har gett en del utdelning.

- Vi kan tyvärr inte kommentera några försäljningssiffor, men det vi kan säga är att vi ser ett intresse för våra produkter, skriver Lindex presstjänst i ett mejl till redaktionen.

Ser samarbetet som komplement

Mer exakt ska samarbetet mellan de båda modeföretagen gå till som så att Nelly gör ett urval av Lindex underklädessortiment, som sedan läggs ut till försäljning på Nelly.se.

Ser ni någon risk för att samarbetet konkurrerar med er egen e-handel?

- Vi ser detta partnerskap som ett komplement till vår egen e-handel och alltså inget som vi konkurrerar med.

LÄS ÄVEN: Nu tar Susanne Ehnbåge över Lindex

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Patrik Rees om lojalitet:

Patrik Rees om lojalitet: "Tiden med kundklubbar är förbi"

Slår sig ihop med Ehandel.se under årets Almedalen.

Annons
Annons
Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Oväntad e-handelsexport.

 Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Nytillskott på Lyko.

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

"Finns tankar om att gå in i fler länder".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Obegränsat med leveranser för 930 kronor om året

Obegränsat med leveranser för 930 kronor om året

Livsmedelsjätte lanserar prenumerationsmodell för frakt.

Lanserade nytt varumärke - nådde miljonen på två veckor

Lanserade nytt varumärke - nådde miljonen på två veckor

Redan sålt till kunder i 13 länder.

Nordic Ecommerce Summit tillbaka våren 2020

Avslöjar: Nordic Ecommerce Summit tillbaka våren 2020

Drivs vidare av nytt bolag.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta