Annons

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar Rickard Bröms tar Vesslas kunder till hjälp

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar

2018-04-23 07:27

Väljer bort popup-butiker för kundnära lösning.

Efter bara ett drygt halvårs verksamhet kunde e-handelsföretaget Vessla konstatera att det hade kommit upp i nära 400 sålda elmopeder, och för någon månad sedan kunde vi avslöja att företaget var på väg att expandera från Sverige till flera nya marknader.

LÄS ÄVEN: Vessla nära 400 sålda mopeder - tar klivet utomlands

Men även om försäljningen alltså rullade på, kunde Vessla konstatera att många gärna ville få en chans att provköra sin moped innan de bestämde sig för att göra en affär. Företaget funderade på en lösning, och bestämde sig för att testa ett koncept som gick ut på att befintliga Vessla-ägare mot en ersättning skulle agera showroom åt eventuella blivande kunder.

- Vi har redan mellan tio och tjugo kunder som har visat intresse för detta och då har de inte ens fått sina beställda mopeder än. Så intresset för att vara med och göra världen till en bättre plats verkar definitivt finnas där, sade Vesslas vd Rickrad Bröms till Ehandel.se då.

"Nästa nivå kräver fysisk närvaro"

Nu har det blivit dags för lansering av det lite annorlunda showroom-konceptet, som låter kunden bli vad Vessla kallar en “Vessla Hero”.

Annons
Annons
- För att komma till nästa nivå så behöver vi få en fysisk närvaro ute på stan. Men det är aptrögt och jättedyrt att bygga butiksnät eller popups. Därför ger vi istället våra kunder chansen att bli våra butiker, säger Rickard Bröms nu i ett pressmeddelande.

Den som väljer att bli en ambassadör för Vesslas mopeder, får helt enkelt visa upp sin moped för intressenter i sitt lokala närområde.

- Vi kommer att erbjuda en belöningstrappa som baseras på hänvisade försäljningar. Skulle du visa upp moppen under tacomiddagen en fredag och några grannar nappar, så blir ni båda belönade, avslutar Rickard Bröms.

LÄS ÄVEN: Efter elcykelhajpen - nu intar elmopederna e-handeln

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
KO stämmer influencern Kenza Zouiten

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

"Håller inte med KO eftersom inläggen gjordes av helt fri vilja".

Annons
Annons
Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Byter namn till Smoooth Dogg.

Systembolaget hotar <nobr>e-handlare</nobr> med stämning

Systembolaget hotar e-handlare med stämning

"Skapar intryck av att försäljningen är laglig".

Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Tydligen en big deal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

"Går ur december med en mycket stark balansräkning".

E-handlare talar ut om det nya <nobr>E-handelsavtalet</nobr>

E-handlare talar ut om det nya E-handelsavtalet

Började gälla den 1 januari 2019.

Nu börjar utförsäljningen av Toys R Us i Sverige

Nu börjar utförsäljningen av Toys R Us i Sverige

"Det är först till kvarn som gäller".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarna</nobr> som rankar bäst

Topplista: E-handlarna som rankar bäst

Hur har trafiken ändrats?

De flesta svenska <nobr>e-handlare</nobr> är inte rädda för Amazon

De flesta svenska e-handlare är inte rädda för Amazon

"Amazon innebär också en möjlighet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta