Annons

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar Rickard Bröms tar Vesslas kunder till hjälp

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar

2018-04-23 07:27

Väljer bort popup-butiker för kundnära lösning.

Efter bara ett drygt halvårs verksamhet kunde e-handelsföretaget Vessla konstatera att det hade kommit upp i nära 400 sålda elmopeder, och för någon månad sedan kunde vi avslöja att företaget var på väg att expandera från Sverige till flera nya marknader.

LÄS ÄVEN: Vessla nära 400 sålda mopeder - tar klivet utomlands

Men även om försäljningen alltså rullade på, kunde Vessla konstatera att många gärna ville få en chans att provköra sin moped innan de bestämde sig för att göra en affär. Företaget funderade på en lösning, och bestämde sig för att testa ett koncept som gick ut på att befintliga Vessla-ägare mot en ersättning skulle agera showroom åt eventuella blivande kunder.

- Vi har redan mellan tio och tjugo kunder som har visat intresse för detta och då har de inte ens fått sina beställda mopeder än. Så intresset för att vara med och göra världen till en bättre plats verkar definitivt finnas där, sade Vesslas vd Rickrad Bröms till Ehandel.se då.

"Nästa nivå kräver fysisk närvaro"

Nu har det blivit dags för lansering av det lite annorlunda showroom-konceptet, som låter kunden bli vad Vessla kallar en “Vessla Hero”.

Annons
Annons
- För att komma till nästa nivå så behöver vi få en fysisk närvaro ute på stan. Men det är aptrögt och jättedyrt att bygga butiksnät eller popups. Därför ger vi istället våra kunder chansen att bli våra butiker, säger Rickard Bröms nu i ett pressmeddelande.

Den som väljer att bli en ambassadör för Vesslas mopeder, får helt enkelt visa upp sin moped för intressenter i sitt lokala närområde.

- Vi kommer att erbjuda en belöningstrappa som baseras på hänvisade försäljningar. Skulle du visa upp moppen under tacomiddagen en fredag och några grannar nappar, så blir ni båda belönade, avslutar Rickard Bröms.

LÄS ÄVEN: Efter elcykelhajpen - nu intar elmopederna e-handeln

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk <nobr>e-handelsbutik</nobr>

Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

"Ett självklart steg i Sveas digitala transformation".

Annons
Annons
PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

Räknar med 900 000 paket under helgen.

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Ska satsa på teknisk innovation.

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Födelsedagspresenten: En miljözon i Morgongåva.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Bockasjö får ännu ett e-handelsuppdrag.

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Ger inte så mycket, om man inte heter Partykungen.

<nobr>E-handelsjätten</nobr> öppnar sin första mode-popup

E-handelsjätten öppnar sin första mode-popup

Första modesatsningen i den fysiska världen.

Annons
Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

1
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta