Annons

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar Rickard Bröms tar Vesslas kunder till hjälp

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar

2018-04-23 07:27

Väljer bort popup-butiker för kundnära lösning.

Efter bara ett drygt halvårs verksamhet kunde e-handelsföretaget Vessla konstatera att det hade kommit upp i nära 400 sålda elmopeder, och för någon månad sedan kunde vi avslöja att företaget var på väg att expandera från Sverige till flera nya marknader.

LÄS ÄVEN: Vessla nära 400 sålda mopeder - tar klivet utomlands

Men även om försäljningen alltså rullade på, kunde Vessla konstatera att många gärna ville få en chans att provköra sin moped innan de bestämde sig för att göra en affär. Företaget funderade på en lösning, och bestämde sig för att testa ett koncept som gick ut på att befintliga Vessla-ägare mot en ersättning skulle agera showroom åt eventuella blivande kunder.

- Vi har redan mellan tio och tjugo kunder som har visat intresse för detta och då har de inte ens fått sina beställda mopeder än. Så intresset för att vara med och göra världen till en bättre plats verkar definitivt finnas där, sade Vesslas vd Rickrad Bröms till Ehandel.se då.

"Nästa nivå kräver fysisk närvaro"

Nu har det blivit dags för lansering av det lite annorlunda showroom-konceptet, som låter kunden bli vad Vessla kallar en “Vessla Hero”.

Annons
Annons
- För att komma till nästa nivå så behöver vi få en fysisk närvaro ute på stan. Men det är aptrögt och jättedyrt att bygga butiksnät eller popups. Därför ger vi istället våra kunder chansen att bli våra butiker, säger Rickard Bröms nu i ett pressmeddelande.

Den som väljer att bli en ambassadör för Vesslas mopeder, får helt enkelt visa upp sin moped för intressenter i sitt lokala närområde.

- Vi kommer att erbjuda en belöningstrappa som baseras på hänvisade försäljningar. Skulle du visa upp moppen under tacomiddagen en fredag och några grannar nappar, så blir ni båda belönade, avslutar Rickard Bröms.

LÄS ÄVEN: Efter elcykelhajpen - nu intar elmopederna e-handeln

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Sexåring gick på shoppingtur med mammans Amazon-konto

Sexåring gick på shoppingtur med mammans Amazon-konto

Beställde leksaker för 400 dollar.

Annons
Annons
Linas Matkasse backar för första gången sedan starten

Linas Matkasse backar för första gången sedan starten

Omsättningen minskade med 38 miljoner kronor.

Zlatans märke skrotas efter förlust på 200 miljoner

Zlatans märke skrotas efter förlust på 200 miljoner

"Är överens om att avsluta samarbetet".

Färgglad <nobr>e-handel</nobr> en succé - Vårdväskan slår 40 miljoner

Färgglad e-handel en succé - Vårdväskan slår 40 miljoner

Tittar på att ta in kapital.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlare</nobr> träder in som ny VD för BabyBjörn

E-handlare träder in som ny VD för BabyBjörn

Nya vd:ns erfarenhet av att leda familjeföretag kommer väl till pass.

<nobr>E-handlarnas</nobr> extrema sommar - så gick det

Helgläsning: E-handlarnas extrema sommar - så gick det

Lärdomarna som e-handlarna tar med sig till nästa år.

Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta