Annons

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar Rickard Bröms tar Vesslas kunder till hjälp

Showrooms hos kunderna när Vessla satsar på sina hjältar

2018-04-23 07:27

Väljer bort popup-butiker för kundnära lösning.

Efter bara ett drygt halvårs verksamhet kunde e-handelsföretaget Vessla konstatera att det hade kommit upp i nära 400 sålda elmopeder, och för någon månad sedan kunde vi avslöja att företaget var på väg att expandera från Sverige till flera nya marknader.

LÄS ÄVEN: Vessla nära 400 sålda mopeder - tar klivet utomlands

Men även om försäljningen alltså rullade på, kunde Vessla konstatera att många gärna ville få en chans att provköra sin moped innan de bestämde sig för att göra en affär. Företaget funderade på en lösning, och bestämde sig för att testa ett koncept som gick ut på att befintliga Vessla-ägare mot en ersättning skulle agera showroom åt eventuella blivande kunder.

- Vi har redan mellan tio och tjugo kunder som har visat intresse för detta och då har de inte ens fått sina beställda mopeder än. Så intresset för att vara med och göra världen till en bättre plats verkar definitivt finnas där, sade Vesslas vd Rickrad Bröms till Ehandel.se då.

"Nästa nivå kräver fysisk närvaro"

Nu har det blivit dags för lansering av det lite annorlunda showroom-konceptet, som låter kunden bli vad Vessla kallar en “Vessla Hero”.

Annons
Annons
- För att komma till nästa nivå så behöver vi få en fysisk närvaro ute på stan. Men det är aptrögt och jättedyrt att bygga butiksnät eller popups. Därför ger vi istället våra kunder chansen att bli våra butiker, säger Rickard Bröms nu i ett pressmeddelande.

Den som väljer att bli en ambassadör för Vesslas mopeder, får helt enkelt visa upp sin moped för intressenter i sitt lokala närområde.

- Vi kommer att erbjuda en belöningstrappa som baseras på hänvisade försäljningar. Skulle du visa upp moppen under tacomiddagen en fredag och några grannar nappar, så blir ni båda belönade, avslutar Rickard Bröms.

LÄS ÄVEN: Efter elcykelhajpen - nu intar elmopederna e-handeln

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta