Annons

Smartphoto: Maria Sillén-Sittner, marknadsansvarig

Smartphoto: "En av de största satsningarna vi genomfört"

2016-09-26 08:03

Nya maskiner och rensponsiva flöden ska ta Smartphoto till nästa nivå.

Smartphoto som vill bli konsumenternas fotobutik på nätet är på frammarsch just nu. Det händer i alla fall mycket inom bolaget och en ny PR manager kanske bidrar till att vi får mer insikt i verksamheten. Nyligen kunde vi bland annat berätta att Smartphoto hoppat på tåget med content marketing och nu vill utbilda sina kunder.

Nätbutiken lanserades 1996 och har idag över fem miljoner aktiva kunder. Man skulle kunna tro att en proaktiv e-handlare som Smartphoto är helt mobilanpassad men så är inte fallet. Med en tryckeriverksamhet i bakgrunden går det förmodligen lite segare när man ska synkronisera webben med själva produktionen.

"Den stora fotobokssatsningen"

Nu börjar företaget dock närma sig en helt responsiv sajt. Nätbutiken meddelade häromdagen att man gjort hela sitt fotoboksflöde mobilvänligt.

- Detta är en av de största satsningarna som smartphoto genomfört i kategorin under de senaste åren, skriver företaget.

Företaget kallar det hela en miljonsatsning och utöver webben har man även köpt in flera nya maskiner, bland annat en ny tryckpress som ska öka kvalitén och produktionskapaciteten.

Annons
Annons
- Sedan ett år tillbaka har vi genom enkäter samlat in våra kunders åsikter om hur vi kan förbättra oss ytterligare. Detta har bland annat resulterat i den stora fotobokssatsningen som vi är väldigt stolta över, säger Maria Sillén-Sittner, marknadsansvarig på smartphoto Nordic.


En av de nya maskinerna som man köpt in - denna trycker boksidorna

De nya maskinerna ska inte bara höja kvalitén utan även bidra till en kortare produktionstid. Samtidigt ska hela nätbutiken snart vara anpassad för den mobila värld vi lever i.

- Vi har under hela året arbetat med att göra hela sajten och alla flöden responsiva. Vid lanseringen av våra nya fotoböcker blev hela fotoboksflödet samt kalenderflödet responsivt. Detta är ett gediget arbete och hela sajten räknas vara klar till årsskiftet då hela sajten kommer att vara responsiv, säger Sofie Cismas, PR manager på Smartphoto.


Teamet bakom Smartphoto

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

EU-kommissionen bekräftar:

EU-kommissionen bekräftar: "Amazon ska granskas"

Frias samtidigt i Tyskland.

År 1: Från 0 till 4000 kunder

År 1: Från 0 till 4000 kunder

I mer än 60 länder världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta