Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Bäst ehandelsplattform 2014

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #161096
    nordicwebteam
    Deltagare

    @Runns.se 81057 wrote:

    Det är ju bra. Men i tex Textalk eller Jetshop (som jag sitter och studerar i en demoshop nu för att se om det är bra) så behövs ingen utbildning alls…

    Det är kanske är lite enklare. Men tror det främst beror på att de skalat av funktioner. Jag tror att det lönar sig i längden med Magento även fast de tar ett par timmar extra att lära sig. :)
    Men jag är lite insnöad också så kanske är därför, vem vet :confused:

    #161098
    snartehandlare
    Deltagare

    Finns det någon här som har använt magento som inte gillar det?

    #161120
    Jimmys
    Deltagare

    @snartehandlare 81066 wrote:

    Finns det någon här som har använt magento som inte gillar det?

    Vi använder Magento och jag anser att orderhanteringen inte är bra!
    Grymt statisk och rörig, men det går säkert att få till det för någon med programmeringskunskaper.

    #161121
    snartehandlare
    Deltagare

    @Jimmys 81092 wrote:

    Vi använder Magento och jag anser att orderhanteringen inte är bra!
    Grymt statisk och rörig, men det går säkert att få till det för någon med programmeringskunskaper.

    Tack för svar. Ok, ungefär det jag tycker när jag kikat på det lite. Men hur länge har ni använt det?

    Det borde finnas något som gör det hela enklare, känner någon till en modul som förenklar orderhanteringen?

    #177400
    snartehandlare
    Deltagare

    Vad tycker ni grabbar om Wikinggruppen?

    #177408
    Dancar
    Deltagare

    Wikinggruppen är fantastiska tycker jag. Som med så mycket annat så passar deras lösning vissa medan det inte passar lika bra för andra. Så det handlar helt och hållet om vilka preferenser och visioner man har med sin butik.

    + Extremt snabb och bra support (verkar svara 24/7 365 men kanske inget man ska förvänta sig dock)
    + Väldigt flexibla och kan bygga de flesta lösningar du behöver
    + Bra hosting, sidorna snurrar på riktigt bra
    + Ingår unik design (sjukt bra USP enligt mig)

    – Funktionsfattigt I grunden, finns mycket mer funktionallitet att önska enligt mig. Men har man bara basic-behov så räcker det. Exempel på funktioner jag saknar är bättre statistik, inköpsstöd, bevakning av “slut på lager” för kund, avancerad filtrering vid sök på sidan, smart funktion för relaterade artiklar och cross selling generellt, och så vidare, och så vidare.
    – Kostnaden går snabbt upp om man vill implementera nya funktioner (och det vill man som sagt)
    – Uppdateras ej, här är jag lite osäker men det verkar som att när Wikinggruppen släpper ny version så är alla gamla kunder kvar i sina gamla versioner. De verkar alltså inte jobba med en core som de sedan bygger moduler runt utan ska man updatera till senaste versionen så är det nog konsulttimmar som gäller då de måste anpassa allt till nya versionen. Rätta mig här om jag har fel.

    Så jag skulle vilja sammanfatta det som att om man är ute efter en bra butik med fantastisk support och inte har så höga krav på en massa funktioner så är nog Wikinggruppen bästa alternativet på marknaden idag.

    Är man dock ute efter en funktionsrik butik med mycket statistik, cross selling, bra inköpsfunkionallitet (exempelvis skapa inköpsorder baserat på lagersaldo som sedan kan godkännas så att allt man beställt lägger sig som nytt lagerlado), så måste man nog tyvärr se sig om efter något annat. Alternativt vara beredd på ganska höga utvecklingskostnader för att specialanpassa butiken.

    EDIT: Kan ju nämna också att du kan skapa en demobutik och prova runt själv innan du bestämmer dig.

    #177522
    snartehandlare
    Deltagare

    Någon som har erfarenhet av Magento Enterprise? Vad kostar en sådan lösning? Är det lönt att ha för en butik med ca 300 ordrar i månaden och 4-6 miljoner i omsättning t.ex?

    #177527
    andm
    Deltagare

    Kör mina butiker i open source. Du får betala ett företag mellan 10 till 20 papp men då får du också en unik design med alla lösningar du kan tänkas behöva. Dom pengarna har du ju tillbaka på några dagar om du har vettiga produkter och kan din SEO.

    Och det bästa av allt! Du slipper alla dryga månadskostnader!

    Allt annat än open source är inte värt pengarna tycker jag, förstår inte att folk sitter och betalar tusentals kronor per månad till företag när man kan köpa loss sina butiker för några tusenlappar och få dom mycket bättre både med design och funktioner!

    Bara att kolla på alla dom stora, dessa köper loss sina butiker och använder sig av open source!

    #177528
    Sabbacus
    Deltagare

    Magento Enterprise kostar, om jag minns rätt, ca 20 000 i månaden såvida de inte ändrat prismodell nyligen. Jag kollade på det 2012. Inte helt billigt således. Kör man CE (Community Edition) kostar det gratis, men då får man inte de prestandaförbättringar + support som ingår i Enterprise.

    Om du kikar på Enterprise, kom ihåg att Magento har en bakdörr in i systemet genom de ioncubekodade filer som krävs för att köra Enterprise. Detta står (om än med helt andra ord) i deras avtal.

    #177545
    AnnaW
    Deltagare

    OpenCart är enkelt och tydligt, perfekt att börja med!

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.