Plus Forum E-handelsforumet Logistik DHL-Pluskontot-Servicepoint?

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 53 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #125997
    GregerA
    Deltagare

    Kanonbra – hoppas att alla med över 1000 inlägg på ehandel.se kan få gratis tillgång också. :rolleyes:

    Nu väntar vi bara på att Kodmyran tar över resten av Posten också, då kanske man kan tänka sig att skicka lite mer … :D

    #126005
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @GregerA 23202 wrote:

    Kanonbra – hoppas att alla med över 1000 inlägg på ehandel.se kan få gratis tillgång också. :rolleyes:

    Nu väntar vi bara på att Kodmyran tar över resten av Posten också, då kanske man kan tänka sig att skicka lite mer … :D

    Nej men alla som använt Manikini på e-handelsdagarna får garanterat gratis tillgång :D:D:D

    #126020
    GregerA
    Deltagare

    @Kodmyran 23210 wrote:

    Nej men alla som använt Manikini på e-handelsdagarna får garanterat gratis tillgång :D:D:D

    Varför sade du inte det innan? Då hade du haft 55 pers … kanske t.o.m Sebastian … :D

    #126135
    projekthandel
    Deltagare

    Hej

    Kan någon säga något om priserna som DHL erbjuder genom pluskontot? Tex motsvarande varubrev hos posten eller paket 1-3 kg? Skulle vara intressant att kunna jämföra lite…
    //Magnus

    #126138
    Ankis
    Deltagare

    @Rikard 23123 wrote:

    Nu har jag inte länken tillgänglig tyvärr men du kan via webservice hämta hem förslag på ServicePoint baserat på postnummer (tror jag att det är) så kan kunden själv välja utlämningsställe i kassan. När vi införde detta minskade klagomålen på utlämningsställen långt bort till NOLL. Mycket större tolerans om kunden själv har klickat i ett ombud. Också bra mtp att kunderna idag får paket till olika kiosker pga alla skickar med olika fraktbolag.

    Mitt tips implementera en tjänst i kassan där kunderna kan välja bland alternativ. Kolla gärna in hur vi har gjort, mkt enkelt på tonerlagret

    Det där var jättesmart! Undrar om det går att lägga in hos textalk shop?
    Får undersöka det….

    #126140
    GregerA
    Deltagare

    @projekthandel 23357 wrote:

    Hej

    Kan någon säga något om priserna som DHL erbjuder genom pluskontot? Tex motsvarande varubrev hos posten eller paket 1-3 kg? Skulle vara intressant att kunna jämföra lite…
    //Magnus

    Servicepoint upp till 3kg kostar ca 40:-

    #126144
    projekthandel
    Deltagare

    Tack för informationen! Verkar vara värt att kolla upp.
    //Magnus

    #126152
    Gonte
    Deltagare

    @GregerA 15069 wrote:

    Det fungerar på samma sätt hos Posten. Du kan inte lämna paket hos ombuden, bara på terminaler och företagscenter.

    Jodå, hos Posten går det faktiskt jättebra att lämna hos ombud även som kreditkund, om man skickar MyPack (Postpaket) eller företagspaket.
    Tror däremot inte det går med de rena postordertjänsterna (bortsett då från postorderretur som såklart går hos ombud).

    (Och nej, jag vet inte varför jag simmar i gamla delar av tråden. ;))

    #126322

    @Rikard 23123 wrote:

    Nu har jag inte länken tillgänglig tyvärr men du kan via webservice hämta hem förslag på ServicePoint baserat på postnummer (tror jag att det är) så kan kunden själv välja utlämningsställe i kassan. När vi införde detta minskade klagomålen på utlämningsställen långt bort till NOLL. Mycket större tolerans om kunden själv har klickat i ett ombud. Också bra mtp att kunderna idag får paket till olika kiosker pga alla skickar med olika fraktbolag.

    Mitt tips implementera en tjänst i kassan där kunderna kan välja bland alternativ. Kolla gärna in hur vi har gjort, mkt enkelt på tonerlagret

    Hallå!

    Mycket smart grej det där.

    Hur funkar det där om man inte har så att det skapas en fraktsedel direkt när kunden gör en order, antar att du har så?

    Kollade på länken som greger skrev men förstod inte så mycket om hur man la in det. kan du beskriva lite mer ingående om det är du som gjort det själv?

    Mvh
    Johan

    #126336
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jisses rent Rikard, du är ju KUNG!!!!! Fattar inte att jag missat detta. Skitbra ju!!!

    @Rikard 23123 wrote:

    Nu har jag inte länken tillgänglig tyvärr men du kan via webservice hämta hem förslag på ServicePoint baserat på postnummer (tror jag att det är) så kan kunden själv välja utlämningsställe i kassan. När vi införde detta minskade klagomålen på utlämningsställen långt bort till NOLL. Mycket större tolerans om kunden själv har klickat i ett ombud. Också bra mtp att kunderna idag får paket till olika kiosker pga alla skickar med olika fraktbolag.

    Mitt tips implementera en tjänst i kassan där kunderna kan välja bland alternativ. Kolla gärna in hur vi har gjort, mkt enkelt på tonerlagret

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 53 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.