Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Nordic eCommerce Summit 2013

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #162349
    Per Nilsson
    Deltagare

    Skulle vara guld värt om du kunde fixa detta.

    @Dan 62858 wrote:

    Jag ska dit, tycker NES är det självklara eventet inom ehandel!

    Vi håller på att prata med Sarah om att fixa specialpris till våra medlemmar och då blir det en no-brainer att gå tycker jag.

    Dessutom sitter jag i panelen så bara att se mig spela allan (kanske är jag utklädd också vem vet) och bara det är väl värt ett besök ;)

    #162350
    Nicklas
    Deltagare

    Jag ska inte gå, det är för mycket pengar att slanta upp lägger hellre dem på en mässa där jag kan köpa nya produkter.

    #162374
    NO LINGO
    Deltagare

    Jag ska dit om det nu kan glädja någon. Kommer dock inte som Dan att vara utklädd :) Ska oxå hållla en kort dragning om ehandel i Danmark baserat på alla mina misstag…

    #162377
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Jag räknar med att komma iaf en dag. Tycker att det brukar vara väldigt givande och inspirerande.

    #162397
    Mattias
    Deltagare

    Jag och minst 4 kollegor från team Brightstep kommer vara där för att nätverka och inspireras

    #162398
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Åh jag längtar, ska bli så roligt att träffa er alla :-)

    #162400
    Parvelito
    Deltagare

    @Dan 62858 wrote:

    Jag ska dit, tycker NES är det självklara eventet inom ehandel!

    Vi håller på att prata med Sarah om att fixa specialpris till våra medlemmar och då blir det en no-brainer att gå tycker jag.

    Dessutom sitter jag i panelen så bara att se mig spela allan (kanske är jag utklädd också vem vet) och bara det är väl värt ett besök ;)

    Nej, det är inte en no-brainer för alla.

    NES är ett alldeles utmärkt evenemang. En utsökt talarlista och ett utomordentligt genomförande. Skall dessutom du vara orakel på scenen så blir det nog ännu lite bättre. Priset är det inte så mycket att orda om, men visst är biljett + middag + resa + hotellrum en inte helt obetydlig kostnad. Man kan bjuda sina barn på rätt mycket buspalats, djurparker, happy meal, bad, glass och leksaker för de pengarna.

    Det största problemet är väl istället tiden. Den här tiden i slutet av Maj och början av Juni är precis när alla barnfamiljer får skriva in diverse avslutningar i sina almanackor. Det är brännboll, tipspromenader, grillning och en del annat i strid ström. Veckan därpå är det dessutom klämdagsvecka med nationaldagen på torsdag. Det riskerar att bli lite för få arbetsdagar för mig för att klara av verksamheten på, samtidigt som man skall vara familjefar.

    #162432
    Dan
    Deltagare

    Jag kan inte uttala mig för alla såklart, jag tycker om man går på event alls så är NES det man inte ska missa. Tyckte det mest var diskussion om priset nämligen. Tiden kostar ju oavsett event.

    @Parvelito 62936 wrote:

    Nej, det är inte en no-brainer för alla.

    NES är ett alldeles utmärkt evenemang. En utsökt talarlista och ett utomordentligt genomförande. Skall dessutom du vara orakel på scenen så blir det nog ännu lite bättre. Priset är det inte så mycket att orda om, men visst är biljett + middag + resa + hotellrum en inte helt obetydlig kostnad. Man kan bjuda sina barn på rätt mycket buspalats, djurparker, happy meal, bad, glass och leksaker för de pengarna.

    Det största problemet är väl istället tiden. Den här tiden i slutet av Maj och början av Juni är precis när alla barnfamiljer får skriva in diverse avslutningar i sina almanackor. Det är brännboll, tipspromenader, grillning och en del annat i strid ström. Veckan därpå är det dessutom klämdagsvecka med nationaldagen på torsdag. Det riskerar att bli lite för få arbetsdagar för mig för att klara av verksamheten på, samtidigt som man skall vara familjefar.

    #162437
    Stefan9
    Deltagare

    Hade varit väldigt kul att åka dit, men tycker dock 5300kr för biljett och middag är en aning för dyrt. Men antar det är menat att vara så för att endast seriösa stora ehandlare/leverantörer ska komma och slippa alla små oseriösa.
    Hade dock varit roligare att se det mer som en samlingsplats där alla ehandlare och leverantörer möts då jag tycker det i nuläget känns som en profit sak. Men där är ju också chansen att visa upp att man är lyckad nog att gå på ett sådant evenemang ;)
    Det är mycket möjligt att det är värt pengarna och för större e-handlare (ex. Dan) är det lite lördagsgodis pengar som går åt ;)
    (200 gäster drar in 1 600 000kr och tror inte lokal, catering och personal kostar så mycket.)

    #162439
    Parvelito
    Deltagare

    @Dan 62969 wrote:

    Jag kan inte uttala mig för alla såklart, jag tycker om man går på event alls så är NES det man inte ska missa. Tyckte det mest var diskussion om priset nämligen. Tiden kostar ju oavsett event.

    Nej, jag tycker nog att 3600kr inte är så farligt för två dagar med bra talare från när och fjärran. 1750kr för en middag har jag väl mer funderingar om, för de pengarna kan man äta en tiorätters på Lux Stockholm som har en stjärna i Guide Michelin, och det blir ändå över till en rejäl Calvados med fet havannacigarr efteråt. Men det är OK det med, det är ju avdragsgillt.

    Tiden är det stora problemet att överbrygga och det är väl den som inte riktigt finns de där datumen.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.