Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Nordic eCommerce Summit 2013

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #162443
    Rikard
    Deltagare

    Jag ska gå iaf. Tycker att NES är i särklass bästa e-handelseventet och det är en gång per år, får helt enkelt avsätta tid och pengar för detta. Ja det är snordyrt, det tycker också jag. Att missa middagen känns tråkigt också ur nätverk- och groggperspektiv.

    Jag hoppas att få träffa många av er där. Fixa en bra deal för ehandel.se Dan!

    #162444
    SarahWittbom
    Deltagare

    Jag är glad att ni vill prata om oss här och är uppriktigt glad att det finns flera positiva saker som sägs om det vi gör. Vi vill bli riktigt bra på att göra två dagar i maj till en riktigt trevlig fest för motivation och inspiration För att komma dit behöver vi lyssna och rannsaka det vi gör – ständigt.

    För oss är det viktigt att mindre och medelstora ehandlare tycker om konferensen. De medelstora och mindre ehandlarna är de som tex får genomgående bäst vitsord när det kommer till intervjuer och presentaioner på stora scenen. Mindre ehandlare är nästan alltid mer generös med kunskap och har oftast en bättre övergripande koll på sin ehandel.
    Vi hoppas att agendan och innehållet i allt vi gör från montrar, scenen, eHackathon, symposier mm ska styras av ehandlare. Vi har mycket att jobba på men tror vi har några verktyg för det komma en bit på väg. Ett initiativ är erbjuda ett bättre erbjudande till medlemmar på ehandel.se. Det presenteras här inom ett par dagar.

    Vi tjänar gärna lite mer pengar på det vi gör. Det gör vi dessvärre inte idag. Men målet är att ni och alla andra ska tycka att det är värt att vara borta två dagar och betala för biljett. Finns det något ni tycker vi missat helt vad det gäller själva konferensen eller ni har andra åsikter så kommentera gärna.
    Hoppas ni kommer tycka att erbjudandet som presenteras är en gest på att vi verkligen vill göra bra saker för alla som gillar ehandel.

    #162447

    Jag ska definitivt gå. NES alltid varit extremt givande för mig både kunskapsmässigt och nätverksmässigt – men också inspirationsmässigt med alla duktiga talare och intressanta mänskor.

    Edit: kanske och lite för att få revansch från sist när jag somnade på nåt bord under middagen pga. att Dan bjöd på “lakritsshots” på hotellrummet som visade sig var absinth…

    #162450
    Niclas
    Deltagare

    Spännande! Som både nybörjare och med en shop som bara kretsar runt Eben Uptons skapelse så vore det ju lite av en skam om jag inte dök upp, speciellt när det är hans första besök här i Sverige vad jag vet.
    Väntar med spänning på erbjudandet. :)

    #162452
    SarahWittbom
    Deltagare

    @Niclas Såg din butik – vad roligt. Hör av dig till mig om du kommer så kan jag introducera dig för Eben och hans fru… Om du tycker det är en bra idé.

    #162453
    Joel
    Deltagare

    @Rikard 62981 wrote:

    Jag ska gå iaf. Tycker att NES är i särklass bästa e-handelseventet och det är en gång per år, får helt enkelt avsätta tid och pengar för detta. Ja det är snordyrt, det tycker också jag. Att missa middagen känns tråkigt också ur nätverk- och groggperspektiv.

    Jag hoppas att få träffa många av er där. Fixa en bra deal för ehandel.se Dan!

    Hehe! Word på den! Om det inte blir något bra erbjudande inkl. middag för oss medlemmar, så kan jag tänka mig att boka en restaurang i city med ett gäng glada e-handlare… För 1700 kr får man mycket grogg! :D

    #162454
    Niclas
    Deltagare

    Sarah, vad kul, tack så mycket!

    #162475
    jimmyt
    Deltagare

    Jag kommer att vara där, självklart! Det är ett bra event. Priset tycker jag inte är så mycket att orda om. Kan mer förstå tiden i så fall om man känner att två dagar är mycket då man kan hamna efter med annat men det hör ju ändå till så.

    #162521
    Stefan9
    Deltagare

    @Joel 62991 wrote:

    Hehe! Word på den! Om det inte blir något bra erbjudande inkl. middag för oss medlemmar, så kan jag tänka mig att boka en restaurang i city med ett gäng glada e-handlare… För 1700 kr får man mycket grogg! :D

    Haha jag är lätt på! :D
    Sedan kan man ju skippa NES och gå själva på resturang.
    Det som gör NES bra är just e-handlare som är där och om vi möts själva så behövs inga onördiga kostnader! ;)

    #162523
    Rikard
    Deltagare

    Fast om någon annan, typ NES roddar med en middag där de flesta du träffat på dagen kommer att hänga och där det är lite prisutdelningar och grejer på scen så verkar det väl dumt att just den dagen ordna en annan middag, några hundringar billigare?

    Fler träffar och middagar och möten men att gå och äta någon annanstans än på NES förstår jag faktiskt inte riktigt just de dagarna. Så vansinnigt mycket mat och vin får man ju inte heller för 1700 kronor (dessutom avdragsgilla).

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.